Restauracja Belvedere – fine dining w najlepszym wydaniu

gotowynawiecej.pl 4 lat temu

W ostatnich miesiącach odpuściliśmy sobie wycieczki po stołecznych restauracjach. Przyszedł jednak czas, żeby to zmienić. Na pierwszy rzut poszła więc restauracja Belvedere w Łazienkach Królewskich. Wybraliśmy się na lunch w ramach Fine Dining Week. Trzeba przyznać, iż był to strzał w dziesiątkę. W ramach festiwalu mogliśmy skosztować pięciodaniowego menu degustacyjnego. Posiłki były dostępne w opcji mięsnej i wegetariańskiej. Zamówiliśmy oba zestawy, więc możemy podzielić się z Wami wrażeniami z całej oferty festiwalowej restauracji. A naprawdę jest o czym mówić! Zapraszamy do lektury!

Restauracja Belvedere – piękne miejsce w sercu Łazienek

Restauracja Belvedere mieści się w wyjątkowym budynku Nowej Oranżerii w Łazienkach Królewskich. Według informacji na stronie budynek ma za sobą ponad 150 letnią historię. Nowa Oranżeria zachwyca wystrojem: jest wykwintnym połączeniem roślin, nowoczesnych mebli oraz interesującej architektury. Wszystko składa się na przestrzeń, w której człowiek czuje się swobodnie i intymnie. Wspaniałe miejsce na kolacje we dwoje.

Budynek Nowej Oranżerii – zdjęcie ze strony https://www.belvedere.com.pl/

Pieczone buraki, dereń, malina, wędzony krem fresh

Przystawka, która zachwyciła nas sposobem i formą podania. Różnokolorowe fragmenty buraka zostały ułożone w formę kwiatu. Wyglądało to naprawdę zachęcająco. Trzeba jednak z przykrością stwierdzić, iż smak potrawy nie wzniósł się na poziom podania dania – był bardzo smaczny, jednak trochę zbyt zwyczajny. Nie jest to jednak wielki zarzut, powiedzmy sobie szczerze, trudno jest zrobić coś zaskakującego mając do dyspozycji tylko buraka.

Kremowa zupa dyniowa, lawenda, gnocchi, krem chantiellie

Podobnie jak w przypadku wcześniejszego dania – zupa zachwycała sposobem podania i wyglądem bardziej niż smakiem. Nie oznacza to oczywiście, iż była niesmaczna. Była bardzo dobra, ale oczekiwaliśmy „czegoś więcej”. Naszym zdaniem restauracje pokroju Belvedere muszą dbać o absolutnie każdy element kulinarnej podróży, a podana zupa dyniowa nie pasowała do całej układanki.

Okoń morski, kwiat cukinii, karczoch, puree szparag, sos beurre blanc

Okoń był pierwszym z kilku wielkich zachwytów tego dnia. Wspaniale wysmażone, chrupkie, delikatne mięso. Jedno z najlepszych dań rybnych jakie kiedykolwiek miałem okazję zjeść.

Risotto ze słonecznika, kurki, limonka, szczypiorek

Odpowiednikiem okonia po wegetariańskiej stronie było Risotto. Danie jednak nie przypadło nam do gustu. Mogło to wynikać z faktu, iż na drugim talerzu leżał naprawdę wybitny okoń…

Dołącz do nas!

Zapisz się do newslettera i otrzymuj przepisy i poradniki prosto na maila!

Zapisz się!

Dzięki!

Fajnie, iż jesteś z nami! Wejdź na swojego maila i potwierdź swój adres by otrzymywać przepisy i poradniki

Pierś z kaczki, prażona kasza gryczana, winogrona, mirabelka, migdały, sos madera

Soczysta pierś kaczki oprószona chrupiącą mieszanką kasz. Sos madera wspaniale dopełniał smak ptaka, z drugiej zaś strony bardzo ciekawie współgrał ze słodkimi winogronami i mirabelką.

Stek z arbuza, worchester, borowik stepowy, chimichurri

Stek z arbuza był mistrzostwem świata. Niezwykle smaczny, podany w taki sposób, iż bardzo trudno byłoby połączyć danie z arbuzem. Danie, które należy spróbować, ponieważ jest ucieleśnieniem obiektu kulinarnych zachwytów. Swoją drogą, nie mamy pojęcia jak szef kuchni mógł wpaść na ten pomysł, jednak należy mu się chapeau bas.

Jagodzianka, lody z zsiadłego mleka, wędzona sól

Dzieła zachwytu dopełnił deser. jeżeli stek z arbuza był mistrzostwem świata to deser spokojnie mógł wkroczyć w okolice międzyplanetarne. Deser zawierał w sobie całą gamę przedziwnych, uzupełniających się smaków. Lody z zsiadłego mleka, wędzona sól, ciasteczka maślane oraz musy owocowe wspaniale współgrały tworząc absolutnie najlepszy deser jaki zdarzyło nam się jeść.

Restauracja Belvedere – czy warto?

Nasza relacja z wizyty w Belvedere jest niewątpliwie bardzo entuzjastyczna. Ze spokojnym sumieniem możemy polecić ją wszystkim, którzy mają ochotę na niezwykłe wrażenia kulinarne. Jednak wbrew wszystkiemu powstrzymamy się od szczegółowej oceny tej restauracji, jak to mieliśmy do tej pory w zwyczaju. Festiwale zawsze rządzą się swoimi prawami i ocena mogłaby być nieobiektywna. Mamy nadzieję, iż będziemy mieli jeszcze okazję spróbować dań z karty i wystawić Belvedere ocenę na jaką zasługuje.

Restauracja Belvedere

Adres: Nowa Oranżeria, ul. Agrykola 1, Warszawa

Strona www: https://www.belvedere.com.pl/

Partnerem artykułu jest serwis zagrajmywzycie.pl