Marka Bosch i ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego zainicjowały kampanię edukacyjną promującą świadome postępowanie ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Akcja ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zagrożeń związanych z elektroodpadami oraz wskazanie prostych sposobów ich adekwatnego oddawania. Ambasadorem kampanii jest Tomasz Rożek – dziennikarz naukowy i założyciel Fundacji Nauka. To Lubię.
Recykling elektrośmieci to szansa dla środowiska. Elektrośmieci to źródło elektro surowców, które mogą być wykorzystane ponownie i oszczędzić zasoby ziemi. Dlatego tak ważne jest, byśmy wiedzieli, jak prawidłowo się ich pozbywać. Kampania marki Bosch i ElektroEko to świetny przykład na to, jak w prosty, przystępny sposób edukować i motywować konsumentów do działania. Nauka to nie tylko laboratoria – to codzienne decyzje, które mają realny wpływ na przyszłość naszej planety – komentuje Tomasz Rożek.
Według danych prezentowanych w ramach kampanii, gdybyśmy prawidłowo przetworzyli wszystkie zalegające sprzęty AGD, moglibyśmy zaoszczędzić tyle energii, ile zużywa 100 000 gospodarstw domowych rocznie, odzyskać surowce o wartości 1,56 miliarda złotych oraz oszczędzić 3,5 miliarda litrów wody – tyle, ile zużywa miasto wielkości Krakowa przez miesiąc. Ponadto kompletne, zużyte urządzenia elektryczne ielektroniczne stanowią źródło wielu surowców takich jak złoto, srebro, miedź i aluminium, które można ponownie wykorzystać. Aby jednak tak się zadziało muszą najpierw trafić do punktu zbierania elektrośmieci a następnie do zakładu przetwarzania, gdzie są demontowane i poddawane recyklingowi.
Jako marka odpowiedzialna społecznie, czujemy się zobowiązani nie tylko dostarczać innowacyjne i energooszczędne urządzenia, ale również informować jak adekwatnie postępować ze sprzętem, który się zużyje. Ta kampania to nasz sposób na połączenie wiedzy, codziennych wyborów i troski o środowisko. Chcemy pokazać, iż każdy z nas może realnie wpłynąć na redukcję elektrośmieci – wystarczy wiedzieć, jak to zrobić i podjąć pierwszy krok – mówi Hanna Stajuda-Ratajczak, Head of Marketing Communication.
W ramach kampanii można znaleźć przydatne informacje dotyczące m.in. lokalizacji PSZOK-ów, sposobów oddawania zużytego sprzętu w sklepach oraz zamawiania bezpłatnego odbioru z domu. Dodatkowo, użytkownicy znajdą sekcję edukacyjną, gdzie mogą poszerzyć wiedzę o elektrośmieciach, ich recyklingu i wpływie technologii na ekologię. Kampanię realizuję agencja marketingowa Insignia.
Bosch i ElektroEko zachęcają wszystkich konsumentów do działania: każda oddana lodówka czy zużyty toster to krok w stronę czystszej planety.
Landing page kampanii: https://www.bosch-home.pl/naukatolubi
informacja prasowa