Prezes Delta twierdzi, iż latanie będzie bardziej przypominało streaming

manager24.pl 2 godzin temu

„Stanie się to o wiele bardziej wciągającym doświadczeniem rozrywkowym” – powiedział Bastian podczas wydarzenia Yahoo Finance Invest 2025. „Mamy średnio 200 milionów klientów rocznie, spędzając trzy godziny na sesji. Wszyscy są zapięci pasami bezpieczeństwa i zwróceni w tę samą stronę. jeżeli jako marketer nie potrafisz znaleźć sposobu na stworzenie wartości zarówno dla tych konsumentów, jak i dla siebie, to nie jesteś w tym dobry”.

Akcje spółki Delta wzrosną o 2% w 2025 r. i zyskały 75% w ciągu ostatnich pięciu lat, znacznie przewyższając tym samym konkurentów, takich jak American Airlines ( AAL ), których akcje wzrosły w tym samym okresie zaledwie o 14%. Inwestorzy docenili stałe zyski Delty i przestawili się na ofertę premium, mimo iż popyt na podróże słabnie, a trudności operacyjne się nasilają.

Po raz pierwszy w swojej historii linie lotnicze spodziewają się, iż sprzedaż miejsc premium przewyższy sprzedaż miejsc w klasie ekonomicznej w przyszłym roku, powiedział Bastian. Ten kamień milowy nadchodzi o cały rok wcześniej niż przewidywano.

Miejsca premium „generują w tej chwili większość przychodów na pokładzie samolotu”, co stanowi znaczącą zmianę w przypadku produktu, który kiedyś uważano za „produkt deficytowy”. Oczekuje się, iż segment ten będzie stanowił około 50% przeprojektowanej floty Delta, ponieważ firma kupuje samoloty międzynarodowe, twierdzi Bastian.

Zyski za trzeci kwartał potwierdzają wzrost. Przychody osiągnęły rekordowe 15,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 4,1% rok do roku i nieznacznie przekracza konsensus rynkowy na poziomie 15,1 mld dolarów, według Bloomberga. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 1,71 dolara, przekraczając oczekiwania na poziomie 1,56 dolara.

Delta podniosła również swoje całoroczne prognozy zysku do najwyższego pułapu poprzedniego przedziału, prognozując wolne przepływy pieniężne w wysokości od 3,5 do 4 miliardów dolarów (z 3 do 4 miliardów dolarów), powołując się na silny popyt ze strony firm i segmentu premium, dyscyplinę kosztową oraz efektywność sieci.

Analityk JPMorgan, Jamie Baker, nazwał Deltę „liderem branży wśród linii lotniczych oferujących pełen zakres usług”, oceniając akcje jako „overweight”. Według danych Yahoo Finance, 95% analityków zajmujących się tą linią lotniczą zaleca jej kupno. Jednak nie każdy podróżny będzie mógł cieszyć się ofertą premium.

„Jeśli od swojego przewoźnika oczekujesz tylko najniższej ceny, jesteśmy konkurencyjni cenowo” – powiedział Bastian. „Ale możesz być jedną z ostatnich osób w kolejce i może ci zabraknąć miejsca na bagaż”.

Firma stawia również na nowe technologie, aby poszerzyć zasięg swojej oferty dla konsumentów. Delta zainwestowała ponad miliard dolarów w darmowe Wi-Fi na całym świecie, zintegrowane partnerstwa streamingowe z YouTube oraz współpracę z markami takimi jak Uber ( UBER ).

Za tymi wspaniałymi ulepszeniami, Delta zmagała się z turbulencjami. Zamknięcie rządu – najdłuższe w historii USA – wymusiło nagłe ograniczenia lotów i powszechne opóźnienia. Bastian nazwał to „niezwykle uciążliwym dla naszych klientów”. Ponadto wielu kontrolerów ruchu lotniczego i agentów TSA przez cały czas pracuje bez wynagrodzenia. „Prawda jest taka, iż ​​był stres, było napięcie” – powiedział. „To było zupełnie niepotrzebne”.

Wraz z końcem lockdownu odwoływanie lotów prawdopodobnie będzie kontynuowane, a linie lotnicze będą musiały się spieszyć, aby obsadzić stanowiska zwolnione w trakcie 43-dniowej katastrofy.

Nawet pośród chaosu Bastian jest przekonany, iż operacyjna przewaga Delty — od przebudowanych lotnisk, takich jak nowojorskie LaGuardia, po ekskluzywne saloniki i nowe szerokokadłubowe samoloty — sprawi, iż linia będzie się wyróżniać. „Kiedy masz nieruchomość i… zasięg, a ludzie widzą, dokąd zmierzasz, to właśnie wtedy chcą dołączyć do ciebie na imprezie” – powiedział.

Idź do oryginalnego materiału