Włoski dom mody Versace w przyszłości stanie się częścią Prady – innej wielkiej marki we włoskim i międzynarodowym świecie mody. Grupa Prada ogłosiła tę informację po kilku miesiącach negocjacji w Mediolanie. Cena zakupu została określona na 1,25 miliarda euro. Nazwa Versace, która pochodzi od nazwiska założyciela firmy Gianniego Versace , zamordowanego w 1997 roku , ma zostać zachowana.
Włoska firma kontra międzynarodowa konkurencja luksusowa
Ideą przejęcia jest również możliwość dotrzymania kroku międzynarodowym konkurentom, takim jak francuski LVMH. O tej transakcji spekulowano od miesięcy. Jednak według informacji podanych przez dziennik „Corriere della Sera” w ostatnim czasie przez cały czas pojawiały się pewne przeszkody. Jak podano , na krótko przed zawarciem umowy obawy wzbudziły również cła karne nałożone przez prezydenta USA Donalda Trumpa na inne kraje, w tym na Włochy.
Przejęcie musi jeszcze zostać zatwierdzone przez władze, ale uważa się to za bardzo prawdopodobne. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę roku. „Corriere della Sera” pisał o porozumieniu między dwiema „królowymi włoskiego świata mody”. Giorgio Armani uważany jest za króla włoskiego świata mody . choćby mając ponad 90 lat, przez cały czas rządzi swoim imperium i sam siebie projektuje.
Cena zakupu założonej w 1978 r. firmy jest w tej chwili niższa od pierwotnie planowanych 1,5 mld euro. Prada jest znacznie starsza od Versace: marka, której początki sięgają dwóch braci, istnieje od 1913 roku. Jej popularność wzrosła dzięki filmowi „Diabeł ubiera się u Prady”, który powstał na podstawie książki o tym samym tytule.
Prezes obiecuje: dziedzictwo Versace pozostaje
Dyrektor generalny Patrizio Belli zapewnił, iż Prada zachowa dziedzictwo Gianniego Versace. „Chcemy uczcić i zinterpretować na nowo jego odważną i ponadczasową estetykę” – oznajmił. Od czasu zamordowania Versace, aż do niedawna dyrektorem kreatywnym domu mody była jego siostra Donatella . 69-latka opuściła swoje stanowisko zaledwie miesiąc temu. Od 1 kwietnia pełni jedynie funkcję Głównego Ambasadora Marki.
Nowym dyrektorem kreatywnym jest Dario Vitale , który wcześniej pracował w Miu Miu. Siostrzana marka Prady, Miu Miu, niedawno znalazła się na pierwszych stronach gazet, mimo kryzysu rynku dóbr luksusowych, i po raz pierwszy przekroczyła barierę miliarda dolarów sprzedaży. Wzrost ten jest ściśle związany z dyrektor kreatywną Miuccią Pradą (75).