Od sierpnia promowana trwa kampania jednego z producentów biżuterii, “której celem jest przełamanie stereotypów i normalizacja decyzji o bezdzietności z wyboru”. W ostatnich dniach list w tej sprawie opublikowała Konfederacja Kobiet RP.
Jak piszą jej organizatorzy “kampania „YES, I Don’t” skupia się na zrozumieniu i akceptacji osób, które świadomie wybierają życie bez dzieci. Temat ten wciąż budzi kontrowersje, coraz więcej ludzi decyduje się na życie bez potomstwa. Przede wszystkim kobiety są publicznie krytykowane za dokonanie takiego wyboru, o czym niedawno przekonała się kandydująca na urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych, Kamala Harris.” – czytamy na stronie producenta biżuterii.
“Główne powody decyzji o niedzietności to brak potrzeb rodzicielskich i pragnienie większej niezależności. Edyta Broda, autorka popularnego bloga bezdzietnik.pl i ekspertka projektu, podkreśla, iż <aby poznać ludzi niedzietnych, musimy odrzucić uprzedzenia i wsłuchać się w to, co o sobie mówią>. Celem kampanii jest przełamanie utartych schematów i przedstawienie prawdziwych historii osób, które żyją wśród nas.
Współorganizatorem kampanii jest Fundacji SEXEDPL znanej modelki Anji Rubik, która od lat zajmuje się promocją rozwiązłości szczególnie wśród młodych kobiet.
Według najnowszych danych GUS w lipcu 2024 roku liczba urodzeń, liczona rok do roku, spadła w Polsce z 24,1 tysiąca do 23,5 tys. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w naszym kraju urodziło się 259,1 tysiąca osób, a zmarło 407 tysięcy.