Sezon wakacyjny przed nami. Na all inclusive z biurem podróży chętnie ruszą rodziny z dziećmi, pary, ale i seniorzy. Jak informuje Rainbow, ta grupa społeczna staje się coraz bardziej znacząca w zakresie opracowywania oferty. Polscy emeryci nie są tymi, którzy zadowolą się wyłącznie wyjazdem krajowym. Chcą odkrywać coraz dalsze kierunki.
Polacy nowymi Niemcami. Tak podróżują polscy seniorzy
Mogłoby się wydawać, iż domeną polskich turystów są wyjazdy krajowe. W końcu nie od dziś wiadomo, iż chętnie wyjeżdżają oni do sanatoriów. Dobrze wiadomo też, iż chętnie korzystają z propozycji pielgrzymek organizowanych w parafiach. Prawda jest jednak taka, iż nasi seniorzy bardzo dobrze bawią się także na zagranicznych wyjazdach.
Jak poinformował Rainbow, klasykiem ich wyjazdów są Włochy, Grecja i Hiszpania. Jednak ich apetyt na podróże rośnie w miarę jedzenia i "wakacyjne klasyki" to dla nich za mało. Stąd coraz większe zainteresowanie Egiptem, Turcją, a prawdziwym hitem wśród tej grupy ma być Maroko.
– Europa, zwłaszcza basen Morza Śródziemnego przez cały czas jest popularnym kierunkiem podróży wśród seniorów, jednak w ostatnich latach widzimy coraz większe zainteresowanie bardziej egzotycznymi kierunkami. Egipt, Turcja, a przede wszystkim Maroko to topowe kierunki, których popularność rośnie z roku na rok – przyznała Patrycja Karpik, Brand Manager Rainbow.
Polski senior na wakacjach. O leżeniu na all inclusive nie ma mowy
Ciekawe są nie tylko kierunki, ale i formy wyjazdów. Naszych turystów nie interesuje wyłącznie tak popularne wśród większości klientów biur podróży all inclusive. W trakcie swoich urlopów stawiają na odpoczynek, ale i zwiedzanie, czy doświadczanie. Dlatego chętnie wybierają wycieczki objazdowe z intensywnym programem.
Jak wynika z badania "Aktywność turystyczna osób starszych" 60 proc. naszych seniorów stawia podczas urlopu na wypoczynek i rekreację. kilka mniej, bo 55 proc. wyjeżdża w celu zwiedzania zabytków oraz poznania historii. 34 proc. chce odkrywać kulturę i miejscowe zabytki.
– Współczesny turysta 60+ to bardzo świadomy i obeznany klient. Do salonu sprzedaży przychodzi już przygotowany: wiele miejsc już odwiedził, zdobył doświadczenie i wie, czego oczekuje od swoich wakacji. Dlatego też bardzo często wizyta w salonie sprzedaży jest szybka i sprawna – klienci wiedzą, czego chcą, a wizyta w biurze podróży sprowadza się do finalizacji zakupu – wyjaśnia Karpik.