Polacy coraz chętniej wybierają jedzenie na wynos

agencja-informacyjna.com 4 dni temu
Zdjęcie: jedzenie na wynos Żabka


Agencja Informacyjna: Rosnąca popularność dań na ciepło sprawia, iż coraz więcej sieci handlowych rozbudowuje ofertę szybkich, stosunkowo tanich przekąsek, które można gwałtownie i wygodnie zjeść w drodze do pracy czy szkoły lub w drodze powrotnej albo podczas wycieczki lub spaceru, bez zaglądania o restauracji czy baru. Do tego coraz większą poplarnością cieszy się street food (posiłki gotowe do jedzenia na ulicy).

Jedzenie na wynos to gotowe dania i przekąski, które przeszły przez zaawansowane procesy przemysłowe, często z dodatkiem wielu substancji, takich jak cukier, sól, tłuszcze utwardzone, barwniki i konserwanty. Przykłady obejmują dania typu fast food (burger, hot dog, pizza, panini, kanapka, frytki), niektóre wędliny (parówka, kiełbasa), zupy i sosy instant.

Spis treści

  • W Polsce rośnie rynek produktów food-to-go
  • Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków
  • W sklepach Żabka jest bogata oferta jedzenia na wynos
  • Bagietki Tomcio Paluch
  • Tomcio Paluch na zimno albo na ciełpo
  • Sklepy typu modern convenience coraz bardziej popularne
  • Żabka kreatywnie rozwija ideę sklepów modern convenience
  • Grupę Żabka to cały ekosystem
  • Grupa Żabka dotarła do Rumunii
Polacy coraz chętniej kupują jedzenie na wynos. Mat. pras. Żabka

W Polsce rośnie rynek produktów food-to-go

Jak wynika z danych PMR Market Experts, „rynek produktów food-to-go (jedzenie na wynos) w Polsce w 2024 r. zwiększył swoją wartość o blisko 10 proc. Wzrost wynika m.in. z rozwoju asortymentu ready-to-eat (gotowy do spożycia) i ready-to-serve (gotowy, garmażeryjny) w sklepach spożywczych, piekarniach, cukierniach oraz na stacjach paliw.” – Informuje branżowy portal Wiadomości Handlowe.

Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków

Z obserwacji analityków wynika, iż nowe zwyczaje zakupowe przejawiają młodsze pokolenia – częściej niż starsi sięgają po produkty inspirowane kuchniami świata, słodkie przekąski czy nowe formaty napojów, którzy są otwarci ciekawi nowych smaków. Młodsi konsumenci oczekują przy tym, iż szybki posiłek będzie zarówno łatwo dostępny i atrakcyjny wizualnie – co coraz częściej znajduje odzwierciedlenie w ofercie największych sieci handlowych.

W sklepach Żabka jest bogata oferta jedzenia na wynos

Do przedsiębiorstw, które najwcześniej dostrzegły potencjał tego segmentu, należy wyjątkowa sieć sklepów typu modern convenience Żabka, która odpowiadając na trendy i potrzeby i oczekiwania konsumentów na potrawy typu Street food (posiłki na ulicy) rozszerzyła swoją ofertę, dbając przy tym o przystępne ceny i wygodę zakupów. W ramach rozwoju propozycji gastronomicznych, wszystkie sklepy pod szyldem „Żabka” zostały wyposażyła w nowoczesne piece gastronomiczne – ostatni z nich w czerwcu 2025 r. Dzięki temu w każdym z 12.000 sklepów, w całej Polsce, można kupić dania na ciepło – od pizzy pepperoni w stylu neapolitańskim po panini z szynką i jalapeño czy frytki. To finał jednej z największych tego typu inwestycji w Europie.

Bagietki Tomcio Paluch

Wraz z rozwojem infrastruktury gastronomicznej sieć sklepów Żabka poszerza ofertę przekąsek, które można spożyć na ciepło. Jedną z linii produktów w tym segmencie są bagietki Tomcio Paluch, dostępne w różnych wariantach smakowych. Marka Tomcio Paluch zyskała niedawno nową identyfikację wizualną, a opakowania przeszły rebranding. Dzięki apetycznym zdjęciom i czytelnemu przedstawieniu składników – z wyróżnieniem najważniejszych – etykiety lepiej oddają charakter produktów. Prostszy system kolorystyczny ułatwia znalezienie odpowiedniej propozycji, a specjalna grafika informuje, iż bagietkę można podgrzać.

Tomcio Paluch na zimno albo na ciełpo

„Klienci coraz częściej pytali o możliwość podgrzewania bagietek i kanapek, więc odpowiedzieliśmy na te potrzeby, tworząc linię produktów Tomcio Paluch idealnie przystosowanych do serwowania na ciepło.” – Wyjaśnia Jan Kisielewski – Brand & Customer Strategy Director w Żabka Polska.

Od 4 listopada 2025 roku w sklepy sieci Żabka będą oferować następujące nowe kanapki Tomcio Paluch: Bagietka Grillowa z soczystym kurczakiem, pieczoną papryką, serem edam i sosem BBQ, czy Bagietka Hot Strips z chrupiącym kurczakiem w panierce, otulonym świeżą sałatą w pszennej bagietce. Kanapki można jeść prosto z półki, poprosić w sklepie, przy kasie, o podgrzanie lub zrobić to samodzielnie w domu czy pracy – zawsze są tak samo smaczne i tak samo przystępne cenowo, w promocyjnej cenie: 9,99 zł z aplikacją Żappka (cena standardowa 11,99 zł).

Sklepy typu modern convenience coraz bardziej popularne

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka. W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie.

Żabka kreatywnie rozwija ideę sklepów modern convenience

W sklepach sieci Żabka są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Żabka posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.

Grupę Żabka to cały ekosystem

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje, wiodącą w Polsce, sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą 12.000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych (bez obsługi sklepu) pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.

Do Spółki należy marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną, ofertą cyfrową. najważniejsze inicjatywy to udoskonalenie Żabka Ads oraz rozszerzenie oferty q-commerce do ponad 10.000 produktów na nowej platformę internetowej sieci Żabka delio+.

Grupa Żabka dotarła do Rumunii

W 2024 r. Grupa rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Grupy notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI Life / ART /zdj. mat. prasowe Żabka / 2 listopada 2025

Idź do oryginalnego materiału