Niemieckie koleje Deutsche Bahn (DB) wyposażą część swojej floty pociągów dalekobieżnych ICE w pociągi typu 3neo tak, aby mogły jeździć do Polski i Francji. „Dostosujemy pod względem technicznym do 32 pociągów tak, aby mogły kursować również w Polsce i Francji” – poinformował koncern DB.
Aż do Warszawy
Do tej pory ICE 3neo jeździły na trasach w Niemczech, a także do Brukseli i Amsterdamu.
Jak zapowiada DB, po raz pierwszy ICE będzie mógł dojechać aż do Warszawy. – W przyszłości chcemy pociągiem ICE połączyć także Berlin i Warszawę – zapowiedział szef działu transportu dalekobieżnego, Michael Peterson. Dodał, iż w tej chwili w Europie panuje boom na międzynarodowe podróże koleją.
Aby ICE 3neo mogły jeździć też do Francji i Polski, DB zainwestuje dodatkowe 200 milionów euro. Po raz pierwszy ICE z Niemiec będzie mógł pojechać do Warszawy.
Od kiedy?
Jak informuje DB, koncern Siemens Mobility wyposaży kilkadziesiąt ICE 3neo w odpowiednie komponenty, tak aby pociągi były kompatybilne z technologią sygnalizacyjną i trasami w Polsce oraz we Francji.
Podróżni muszą się jednak uzbroić w cierpliwość. Pierwsze pojazdy dopuszczone do ruchu spodziewane są… w 2031 roku. Poprzedzą je intensywne testy i jazdy homologacyjne.
A potem – jeżeli ICE 3neo zostaną dopuszczone do ruchu także w Polsce – będą mogły rozwijać prędkość do 320 km/h i przewozić w jednym składzie 439 pasażerów.
Łącznie koncern DB zamówił w Siemensie 90 pociągów ICE 3neo. Do tej pory dostarczono 29 z nich.