Po jakie lody najczęściej sięgają Polacy? Nie lubią zmian. Stawiają na stare klasyki

g.pl 1 dzień temu
Sezon letni wielu Polakom kojarzy się z lodami. Chętnie sięga po nie ponad 90 proc. przebadanych osób, co pozwala sądzić, iż jest to jedna z najpopularniejszych przekąsek wśród naszych rodaków. Jaki marki zrobiły największą furorę na naszym rynku? Giganci nie dają za wygraną.
Jak informuje Portal Spożywczy, zgodnie z zeszłorocznymi badaniami przeprowadzonymi przez Ibris na zlecenie Grupy PTWP, wielu Polaków nie wyobraża sobie sezonu letniego bez lodów. Wówczas ich popularność drastycznie wzrasta. Uzyskane wyniki wskazują, iż niezależnie od wielkości miejscowości zamieszkania ponad 90 proc. badanych sięga po lody. Co więcej, w przypadku dużych miast z 200-500 tys. mieszkańców aż 100 proc. respondentów wskazało, iż latem zajadają się właśnie tego typu przekąskami.


REKLAMA


Zobacz wideo Poszliśmy na lody do Stefano Terrazzino. Już wiemy, dlaczego ludzie czekają w kolejce


Czy Polacy jedzą lody? w okresie letnim wybucha prawdziwy szał
W badaniu uwzględnia również poszczególne rodzaje lodów. Wyniki wskazują, iż aż 93,7 proc. kobiet oraz 91,7 proc. mężczyzn od czasu do czasu sięga po lody sprzedawane w jednorazowym opakowaniu - na patyku czy w rożku. Dużą popularnością cieszą się także desery w dużych pudełkach oraz kubełkach, którymi można się dzielić lub korzystać przez wiele dni. Na taki rodzaj lodów stawia 90,5 proc. kobiet i 86,7 proc. mężczyzn. Z lodami gałkowymi styczność w okresie letnim ma natomiast 90,5 proc. kobiet i 87,5 proc. mężczyzn. W trakcie badania zapytano również o lody z maszyny, czyli tak zwane świderki lub lody włoskie. Te kupuje 83 proc. kobiet i 81,4 proc. mężczyzn. Różnice są zatem niewielkie i wskazują na to, iż większość respondentów ma w zwyczaju jadać wszystkie z wyżej wymienionych rodzajów lodów.
Sprawdź również: Znaleźli chleb sprzed 5000 lat i odtworzyli przepis. Teraz sprzedaje go lokalna piekarnia
Co ciekawe, widoczny spadek procentowy zaintonowano w przypadku sorbetów, tworzonych na bazie owoców, bez dodatku mleka lub śmietany. Po taką przekąskę sięga jedynie 66,8 proc. kobiet i 58,2 proc. mężczyzn. Warto jednak zaznaczyć, iż często jest to świetna alternatywa dla tych osób, które nie tolerują laktozy.


Jakie lody jedzą Polacy? Nowości nie są ich mocną stroną
W trakcie badania ankietowani zostali zapytani również o to, czy mieli styczność, z takimi markami lodów jak: Koral/Bracia Koral, Grycan, Zielona Budka, Algida, Kaktus, Magnum, Hagen Daas, Ben & Jerry’s, Marletto, Carte D’Or, Big Milk i inne warianty, lody Wedel, Nogger, Twister, Movenpick, Manhattan, Grand, Ekipa, Bon Gelati, Cornetto, Solero oraz Lody Nestle. Większość z tych nazw kojarzona jest przez około 90 proc. respondentów, natomiast w gronie tych najmniej znanych marek znalazły się: Hagen Daas, Nogger, Movenpick, Bon Gelati i Solero. Jakie lody zatem najczęściej kupują Polacy?
Osoby w wieku od 18 do 29 lat chętnie wybierają lody marek Big Milk, Kaktus, Koral i Magnum. Respondenci w przedziale wiekowym 30-39 lat najczęściej sięgają po lody Big Milk, Magnum oraz Algida. Ankietowani w wieku 40-49 lat wybierają lody Algida, Magnum, Big Milk i Grycan, natomiast w wieku 50-59 lat - Magnum, Big Milk, Algida i Koral. Wśród osób mających od 60 do 69 lat najpopularniejsze są lody Zielona Budka, Koral, Magnum oraz Algida, a dla najstarszych ankietowanych - Grycan, Algida, Magnum i Koral.


Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału