Plik produktowy – jeden z kluczy do dojrzałego ekosystemu digital marketingu w e-commerce

nowymarketing.pl 1 rok temu
Polskie sklepy internetowe coraz częściej muszą konkurować nie tylko z krajowymi, ale również zagranicznymi rywalami. Według danych Gemius już 77% internautów deklarowało w 2022 roku, iż kupuje online. Spośród nich 75% kupuje w kraju a 32% za granicą. Już niemal co czwarty (24%) kupuje w social mediach. Dla 21% klientów obecność sklepu w porównywarkach cenowych jest dowodem na jego wiarygodność.
Działanie w tak wielu kanałach jest wyzwaniem. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na sięgnięcie po przewagi, które można uzyskać dzięki zarządzaniu plikiem produktowym.
Czym jest plik produktowy
Plik produktowy jest to najczęściej plik w formacie XML lub CSV, który zawiera istotne parametry produktów dostępnych w sklepie. Służy on przede wszystkim do automatyzacji współpracy z zewnętrznymi serwisami i usługami.
W zależności od docelowej platformy, wymagania co do samego formatu całego pliku jak i formatu poszczególnych parametrów...
Idź do oryginalnego materiału