Podróżujący na Mierzeję Wiślaną powinni przygotować się na utrudnienia. W połowie marca 2025 r. rozpocznie się remont mostu na Wiśle Królewieckiej w Rybinie, który potrwa do września 2025 r.
Most zostanie zamknięty na 60 dni, a objazd poprowadzi przez Mikoszewo. w okresie wakacyjnym przejezdność zostanie przywrócona, ale prace będą trwały dalej. Warto sprawdzić, które weekendy mogą być najbardziej problematyczne dla podróżnych.
Most zamknięty na 60 dni w Rybinie – co to oznacza dla turystów?
Remont mostu w Rybinie oznacza poważne utrudnienia dla osób podróżujących w stronę Mierzei Wiślanej. Most zostanie zamknięty w połowie marca, a prace potrwają maksymalnie 60 dni. W tym czasie przejazd nie będzie możliwy, a kierowcy będą musieli korzystać z objazdu przez Mikoszewo.
Piesi będą mogli przejść przez teren budowy, co może ułatwić życie mieszkańcom i turystom podróżującym komunikacją publiczną. Prace obejmą naprawę konstrukcji mostu, wzmocnienie filarów oraz modernizację mechanizmu podnoszenia. W efekcie most odzyska pełną funkcjonalność, a ograniczenia tonażowe dla ciężarówek zostaną zniesione. Koszt robót wyniesie ok. 4,3 mln zł i będzie sfinansowany ze środków Samorządu Województwa Pomorskiego.
Kiedy można spodziewać się największych korków?
Największe korki mogą pojawić się w najważniejsze weekendy przed sezonem letnim oraz w jego trakcie. Choć przejezdność ma zostać przywrócona do 1 czerwca, warto pamiętać, iż przez cały czas będą trwały prace wykończeniowe. To oznacza możliwe zwężenia jezdni i okresowe wstrzymania ruchu.
Szczególnie problematyczne mogą być:
- Majówka (1–5 maja 2025 r.) – choć most ma być jeszcze zamknięty, objazd przez Mikoszewo może być zatłoczony.
- Boże Ciało (19 czerwca 2025 r.) – to pierwszy długi weekend po przywróceniu przejezdności, kiedy turyści ruszą na Mierzeję.
- Pierwsze tygodnie wakacji (czerwiec-lipiec 2025 r.) – zwiększony ruch w kierunku nadmorskich miejscowości może powodować korki.
Czytaj więcej: Zakończono przebudowę drogi do Krynicy Morskiej
Jak zaplanować podróż, aby uniknąć problemów?
Aby uniknąć długiego stania w korkach, warto:
- Sprawdzić aktualne informacje o ruchu – lokalne komunikaty drogowe mogą pomóc w podjęciu decyzji o trasie.
- Wyruszyć w drogę wcześnie rano lub wieczorem – unikniemy największego natężenia ruchu.
Remont mostu w Rybinie jest konieczny, ale oznacza też wyzwania dla kierowców. Największe utrudnienia przypadną na wiosnę, a sezon letni może przynieść spore korki. Podróżni powinni planować swoje trasy z wyprzedzeniem.
Drogowy, Niebieski most zwodzony na Wiśle Królewieckiej, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 502 Nowy Dwór Gdański – Stegna, został zbudowany w tym samym czasie co most żółty na Szkarpawie. Poprzedzała go drewniana konstrukcja z 1874 roku. Prawdopodobnie most niebieski zachował konstrukcję z okresu budowy w 1934 roku. W latach 70. został zamknięty dla ruchu wodnego i ponownie otwarty po remoncie w 2008 roku.
Drogowy, niebieski most zwodzony na Wiśle Królewieckiej jest konstrukcją żelbetonową, 4 przęsłową o przęśle podnoszonym mechanicznie dzięki silników elektrycznych. Fundamenty mostu stanowią drewniane pale wbite w dno rzeki, które są przedłużeniem żelbetonowych filarów (podpór). Most niebieski, podobnie jak i żółty zachowuje swe pierwotne funkcje drogowe i żeglugowe.
mn