Pierwszy pociąg z Polski dojechał do Rijeki. „Zorganizowano wielką fetę”

news.5v.pl 1 dzień temu

W czwartek z Warszawy wyruszył skład „Adriatic Express”. Po przejechaniu 1240 kilometrów dotarł do Rijeki w Chorwacji. Podróż trwała około 20 godzin.

Adriatic Express. Pierwszy pociąg z Polski dotarł do Chorwacji

Dziennikarz Interii Wiktor Kazanecki, który podróż relacjonował na żywo, przekazał, iż z powodu przyjazdu pierwszego pociągu relacji Warszawa-Rijeka, zorganizowano „przyjęcie powitalne”.

– Zorganizowano wielką fetę z okazji przyjazdu pierwszego pociągu z Polski (…). On stał tutaj dumnie przez około pół godziny, prezentując się mieszkańcom – przekazał z Chorwacji.

ZOBACZ: Pociąg „Adriatic Express” ruszył do Chorwacji. Zaczęło się od opóźnienia

Pociąg składa się z trzech wagonów – dwóch z przedziałami i jednego z kuszetkami. Jest to polska część pociągu, ponieważ są także węgierskie wagony z Budapesztu.

– Jak słyszałem od współpasażerów zdecydowanie wygodniej było jechać kuszetką, co oczywiście jest droższe – przekazał Wiktor Kazanecki. Dodał, iż podstawowa cena biletu w przedziale to 193 zł i 300 zł za kuszetkę.

ZOBACZ: Długie pociągi wyjadą na polskie tory. Pomieszczą choćby 1000 osób

Jak dowiadujemy się z relacji, wiele osób wybrało podróż pociągiem ze względu na wygodę – Można usiąść w przedziale, nie przejmować się niczym i dotrzeć na miejsce – powiedział redaktor Interii.

Pociąg Polska-Chorwacja. Zadowoleni pasażerowie

Jak przekazał Wiktor Kazanecki pasażerowie byli zadowoleni z podróży. Klimatyzacja działała prawidłowo i nikt nie zgłaszał żadnych problemów z samopoczuciem.

– Przydałoby się jednak więcej kuszetek, bo to jest tylko jeden wagon. Tabor Intercity z gumy niestety nie jest i jak słyszałem w nieoficjalnych rozmowach przewoźnik był w stanie tylko wystawić tylko jeden wagon – przekazał.

ZOBACZ: Rozpoczęły się letnie wakacje. Jaki kraj najchętniej wybierają w tym roku Polacy?

W Wiedniu od składu odpięto także wagon restauracyjny Wars. – Jest kwestia tego, iż „Adriatic Express” wysyłany jest do Chorwacji na bazie innego pociągu, czyli pociągu Sobieski relacji Warszawa Wschodnia Wiedeń – przekazuje dziennikarz Interii.

Ciepłe posiłki i dania obiadowe są dostępne do godziny 22:00. Później pasażerowie nie mogą skorzystać z wagonu restauracyjnego, ale w pociągu wciąż jest jedzenie. W polskiej części pozostaje polska obsługa, która sprzedaje także przekąski, kawę, herbatę, a choćby szybkie dania na ciepło.

– Polacy nie zostają sami z zagraniczną obsługą konduktorską. Są polscy konduktorzy, którzy opiekują się pasażerami – słyszymy w relacji na żywo.

aba / polsatnews.pl

Czytaj więcej

Idź do oryginalnego materiału