Pięć stuleci sztuki kobiet. Pierwsza tak przekrojowa prezentacja w Polsce. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie otwiera wystawę „Kwestia kobieca 1550 – 2025”, Audi jest patronem wydarzenia

rzecznikprasowy.pl 6 dni temu

Już w listopadzie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie będzie miało miejsce otwarcie nowej wystawy „Kwestia kobieca 1550–2025”, kuratorowanej przez Alison M. Gingeras. Wystawa ta to opowieść o artystkach, które przez pięć stuleci kształtowały historię sztuki, choć zbyt rzadko trafiały na jej karty. Marka Audi jako partner strategiczny Muzeum, jest patronem wystawy, która porusza problem niezależności twórczej kobiet na przestrzeni wieków.

Na ekspozycji będzie można zobaczyć dzieła 150 twórczyń – od Lavinie Fontany i Artemisii Gentileschi, przez Tamarę Łempicką, po współczesne artystki, takie jak Yoko Ono, Lubaina Himid, Karolina Jabłońska czy vanessa german. To wystawa o widzialności, sprawczości i wolności kobiet, które nie czekały, aż ktoś da im głos. Kuratorka Alison M. Gingeras polemizuje z mitem nieobecności artystek w sztuce. Składająca się z dziewięciu części opowieść wizualna stanowi świadectwo trwałej i dynamicznej działalności twórczej kobiet przez ostatnie 500 lat.

W ramach współpracy z Audi – partnerem strategicznym Muzeum i patronem wystawy – 21 listopada zwiedzający będą mogli zobaczyć ekspozycję bezpłatnie.
To część wspierania idei „Muzeum Otwartego”, skupionej na umożliwianiu dostępu do sztuki każdemu, niezależnie od zasobności portfela.

„Kwestia kobieca” to wystawa o tym, jak kobiety potrafią zmieniać świat – w sztuce, w społeczeństwie, w codzienności. W Audi wierzymy, iż kultura jest przestrzenią, w której te rozmowy mogą wybrzmieć najpełniej. Jesteśmy dumni, iż za sprawą naszego partnerstwa z Muzeum, 21 listopada każda chętna osoba będzie mogła bezpłatnie zobaczyć nową wystawę” – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.

To już kolejny wspólny projekt MSN-u i Audi. Za sprawą tej współpracy w lutym tego roku wstęp do Muzeum na wystawę „4 x kolekcja” (w jej pierwszym dniu) był bezpłatny dla wszystkich zwiedzających. Ponadto w ramach wspólnych działań Audi oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zorganizowały w lipcu „Audi Design Talks” – projekt stanowiący platformę dialogu między przedstawicielami pozornie różnych światów: sztuki, architektury, designu i motoryzacji. Fachowcy reprezentujący te dyscypliny spotkali się, by omówić to, co dzieli i łączy ich dziedziny oraz z jakimi wyzwaniami przychodzi im się mierzyć na co dzień.

Dzięki wsparciu Audi publiczność zobaczy w MSN-ie nigdy wcześniej nie prezentowane w Polsce prace, wypożyczone z wielu światowych instytucji: Galerii Uffizi we Florencji, katarskiego Mathaf: Arab Museum of Modern Art, Nasjonalmuseet w Oslo czy Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau w Monachium.

Od początku działalności MSN – u, przy ul. Marszałkowskiej, Audi wspiera ideę Muzeum otwartego. Dzięki wsparciu marki Muzeum może realizować projekty bezpłatne dla publiczności na parterze instytucji; to prawie 300 wydarzeń rocznie! Więcej informacji o wystawie znaleźć można na https://artmuseum.pl/wystawy/kwestia-kobieca-1550-2025

Idź do oryginalnego materiału