W grudniu podróżni będą mogli skorzystać z nowego połączenia z Gdyni do Zakopanego, ale już w październiku skład wyjedzie na Podhale z Warszawy. Docelowo pociąg ma kursować codziennie. Odjazdy z Gdyni zaplanowano na 11:31, z Warszawy Centralnej na 14:40, a z Krakowa o 17:02. Na takie połączenie Zakopane czekało od lat.
REKLAMA
Zobacz wideo Triki, które pomogą wam zaoszczędzić pieniądze przy planowaniu wakacji. W te dni kupuj bilety [MAMY CZAS]
Z Warszawy do Zakopanego za 1 zł? "Rezerwuj miejsce i jedź w stronę Tatr komfortowo, gwałtownie i bez korków"
Bilety na Pendolino do Zakopanego z pierwszej puli kosztowały 1 zł i rozeszły się jak świeże bułeczki. Na portalu x.com minister infrastruktury Dariusz Klimczak poinformował, iż planowane jest uruchomienie drugiej puli. Sprzedaż rozpocznie się w środę, 24 września o godz. 10.
Pendolino do Zakopanego? Tak! I to w podwójnej dawce. Bilety na pierwszy pociąg sprzedały się błyskawicznie, dlatego… uruchamiamy drugi już 18.10! Rezerwuj swoje miejsce i jedź w stronę Tatr komfortowo, gwałtownie i bez korków
- napisał szef resortu.
Duże zainteresowanie połączeniem pokazuje, iż wśród podróżnych jest zapotrzebowanie na szybką i wygodną kolej. - Pierwsze Pendolino już testowo wjechało na dworzec zakopiański i zrobiło wszystkim apetyt na podróżowanie komfortowym pociągiem. […] Pendolino nie tylko przewiezie pasażerów szybciej, ale i bardziej komfortowo. To wzmoże nastroje konsumenckie w portfolio z zamożniejszego gościa, który oczekuje tego rozwiązania - powiedział Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej w rozmowie z PAP cytowanej przez rynek-kolejowy.pl
Ze stolicy w Tatry w niecałe 5 godzin. "Nareszcie Zakopane wraca do standardu komunikacyjnego"
18 października skład wyruszy z Warszawy Wschodniej o 7:29 i zatrzyma się między innymi w Krakowie i Nowym Targu. Do Zakopanego dojedzie o 12:14 i wyjedzie w drogę powrotną o 15:50, aby dotrzeć do stolicy o 20:14. - Nareszcie Zakopane wraca do standardu komunikacyjnego znanego z okresu międzywojennego, kiedy to pod Giewont kursowała Luxtorpeda wożąc turystów prestiżowo, gwałtownie i komfortowo - dodał Karol Wagner.
Luxtorpeda to określenie wagonu spalinowego o aerodynamicznych kształtach, stosowanego w szybkiej kolei międzymiastowej w latach 30. XX wieku w Polsce. W roku 1936 jeden z pociągów ustanowił rekord przejazdu na trasie Kraków – Zakopane. Pokonał ten odcinek w 2 godziny i 18 minut. Warto jednak zaznaczyć, iż wydarzenie miało miejsce podczas specjalnego przejazdu bez pasażerów. Lubisz podróżować pociągiem? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.