Obroty w e-handlu w październiku 2024 r. stanowiły 9,1% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (84,283 mld zł) i osiągnęły wartość 7,670 mld zł.
– Jak poinformowała Krajowa Izba Gospodarcza były one o 10,7% większe niż we wrześniu. Wzrost miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 2,5% wyższe niż przed rokiem.
Odzież i obuwie wciąż królują w e-commerce, duży wzrost w kategorii samochody i części.
Październik był bardzo dobrym miesiącem dla e-handlu. Po wakacyjnej stagnacji, sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2% i patrząc na poszczególne kategorie według klasyfikacji GUS, wypada podkreślić, iż wszystkie zakończyły październik na plusie! W porównaniu do października 2023 r., e-handel wzrósł o 2,5%.
Do październikowych wzrostów e-handlu w największym stopniu przyczyniła się sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia – na skutek nowych kolekcji i ciekawych kampanii sprzedaż w tym sektorze wzrosła w ostatnim miesiącu o 25%. E-handel posiada już nieco ponad ćwierć udziału w całej sprzedaży detalicznej w tej grupie i jest największą kategorią pod względem kwotowym w polskim e-commerce – w październiku wydaliśmy ponad 1 mld 213 mln złotych, czyli niemal 250 mln więcej!
W sprzedaży pojazdów samochodowych, motocykli i części wydatki podwoiły się w porównaniu do października ub.r.
Dobrze poradziły sobie także sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli i części – w porównaniu do września wydatki w tej kategorii wzrosły bowiem aż o 44,8% i podwoiły się w porównaniu do października ubiegłego roku.