Park Dinozaurów w Budziszynie. Atrakcja dla dzieci i dorosłych

manawpodrozy.pl 1 rok temu
Zdjęcie: Park Dinozaurów w Budziszynie

Park Dinozaurów w Budziszynie (niem. Saurier Park) to miejsce, w którym poprzez zabawę możemy przeżyć podróż do pradziejów ludzkości. Czeka tu na nas ponad 200 naturalnej wielkości figur dinozaurów, park linowy, ogromne zjeżdżalnie, strefa badawcza, czy wodny plac zabaw, na którym co chwilę zaskakuje nas wybuch gejzeru. Nauka poprzez zabawę, to kluczowa sentencja tego miejsca. Jak powstała Ziemia? Kiedy żyły dinozaury? W jaki sposób rozwijał się człowiek? Odpowiedzi na te wszystkie pytania poznacie, odwiedzając Park Dinozaurów w Budziszynie! To, co jesteście gotowi na podróż do przeszłości?

Budziszyn i jego okolicę zwiedzaliśmy na zaproszenie lokalnej organizacji turystycznej w ramach płatnej współpracy.
Park Dinozaurów w Budziszynie

Park Dinozaurów w Budziszynie- jak dojechać?

Dojazd do Parku w Budziszynie dla osób jadących z Polski jest bardzo prosty. Park znajduje się zaledwie 3 kilometry od autostrady “4” łączącej Zgorzelec z Dreznem i będącej naturalnym przedłużeniem naszej A4. Z Wrocławia do Parku Dinozaurów w Budziszynie dojedziemy po ok. 2 godzinach jazdy. Parking przy Parku jest sporej wielkości i jest w pełni bezpłatny.

Jeśli dojedziecie do Budziszyna pociągiem, to spod dworca do Parku Dinozaurów kursują w regularnych odstępach czasu autobusy komunikacji miejskiej. Odległość, jaka dzieli budziszyński dworzec od Parku Dinozaurów to ok. 6 kilometrów.

Przenieść się 540 milionów lat wstecz

Po przekroczeniu wejścia do Parku Dinozaurów w Budziszynie od razu przenosimy się do epoki sprzed około 540 milionów lat. Mamy możliwość poczuć wyjątkowo surowy klimat, jaki wówczas panował na Ziemi. Co chwilę słyszymy wybuchy meteorytów, a na naszych oczach z komina wulkanów wyrzucana jest lawa. Tosi uwagę natomiast przyciągają gejzery. Stąpając po pokrytej lawą ścieżce, wkraczamy do świata podwodnego. Poznajemy w ten sposób historię “wyjścia” na ląd wielu zwierząt wodnych.

Przenieść się 500 milionów lat wstecz…

Kraina Tysiąca Stawów– koniecznie ją odwiedź w trakcie pobytu w Budziszynie

Park Dinozaurów, czyli w poszukiwaniu potężnych gadów

Po zapoznaniu się z przedstawicielami świata podwodnego rozpoczynamy przygodę z dinozaurami. W parku w Budziszynie czeka na nas ponad 200 naturalnej wielkości figur dinozaurów, przy których znajdują się tabliczki informacyjne pozwalające lepiej poznać dany gatunek. Informacje na nich zawarte są zarówno w języku niemieckim, jak i angielskim. Dinozaury są przedstawione w scenach z ich życia, czy bitwy, tak aby łatwiej można było sobie wyobrazić świat sprzed 100 milionów lat. Mamy możliwość spojrzenia w oczy potężnemu T-Rexowi, zaglądnąć do paszczy Brachiozaura, czy zaprzyjaźnić się z Diplodokusem.

Dinozaury to główna tematyka Parku Dinozaurów w Budziszynie

Pomiędzy figurami dinozaurów czekają na nas (albo naszych milusińskich) przeróżne place zabaw. Możemy zamienić się w latającego gada, zjechać potężną zjeżdżalnią do wnętrza Ziemi, albo spróbować swoich sił w parku linowym. Po drodze warto odwiedzić także kino, w którym emitowane są filmy przybliżające życie dinozaurów. Niestety są one tylko i wyłącznie w języku niemieckim. W towarzystwie dinozaurów dotrzemy do Mgły Galaktycznej, czyli wodnego placu zabaw.

Potężne zjeżdżalnie do wnętrza Ziemi
A może by tak odlecieć jak dinozaur?

Zapomniany Świat w Parku Dinozaurów

Przy wodnym placu zabaw czeka na nas punkt gastronomiczny. Po napełnieniu brzuszków możemy ruszyć dalej, by odkrywać zakątki Parku Dinozaurów. I to odkrywać przez duże “O”! Najpierw dotrzemy do obozu badawczego, w którym najmłodsi mogą zamienić się w archeologów i poszukać zębów, czy szkieletów dinozaurów. Dalej czeka na nas Zapomniany Świat. To miejsce, które bardzo nam się spodobało. W gęstym lesie czekały na nas ukryte w zaroślach elementy dawnego laboratorium badawczego. Zostało ono przejęte przez dinozaury, których odgłosy, co chwilę nas odstraszają. Jest tu nieco mroczno i tajemniczo, ale dzięki temu bardzo ciekawie.

W Zapomnianym Świecie opanowanym przez dinozaury

Tuż za Zapomnianym Światem znajduje się miejsce, które chyba najbardziej zachwyciło Tosię. To dużych rozmiarów park linowy, usiany sporą ilością przeszkód do pokonania. Liny zawieszone są kilka metrów nad ziemią, a pokonując je, co chwilę spoglądają na nas dinozaury.

Park linowy w Parku Dinozaurów to świetna zabawa dla dużych i małych

Poznaj historię człowieczeństwa

Ostatnim akcentem w Parku Dinozaurów jest możliwość poznania historii człowieczeństwa. Możemy dowiedzieć się, skąd wywodzi się człowiek i poznać jego ewolucję. Po drodze czekają na nas figury ludzi, w różnych sytuacjach z życia codziennego. Zobaczymy, w jaki sposób zdobywali jedzenie, gdzie spali, czy jak wychowywali dzieci. Z drastyczniejszych scen przedstawiony został pogrzeb pradawnych ludzi. Na koniec polecamy Wam zaglądnąć do jednej z jaskiń, w której zamieszkiwali nasi przodkowie.

Poznajemy historię człowieczeństwa

Park Dinozaurów w Budziszynie- godziny otwarcia i cennik biletów

Park Dinozaurów w Budziszynie otwarte jest od kwietnia do października w godzinach 9-18. Czas, jaki potrzebny jest do zwiedzenia parku to ok. 4-5 godzin, w założeniu, iż z każdej atrakcji skorzystacie tylko jeden raz;)

Aktualny cennik biletów polecamy Wam sprawdzić na oficjalnej stronie internetowej Saurier Park.