Oszustwo podczas sprzedaży ubrań przez internet

wirtualnemazowsze24.pl 2 tygodni temu

Mieszkanka powiatu ciechanowskiego wystawiła w Internecie ubrania na sprzedaż. Od osoby zainteresowanej zakupem otrzymała link do potwierdzenia zamówienia w firmie kurierskiej. Jednak podczas próby zaakceptowania transakcji pojawił się błąd. Po chwili z kobietą skontaktował się fałszywy pracownik banku pod pretekstem usunięcia błędu i sfinalizowania zamówienia. Zgodnie z jego poleceniem sprzedająca podała kilka kodów systemu płatności mobilnych, a następnie numer karty bankomatowej. W ten sposób straciła prawie 17 tys. złotych.

W minioną środę (24.04) do ciechanowskiej komendy zgłosiła się kobieta, która została oszukana podczas sprzedaży ubrań na internetowej platformie handlowej. Bardzo gwałtownie po zamieszczeniu ogłoszenia, poprzez popularny komunikator, skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Kupująca poprosiła o wysyłkę za pośrednictwem jednej z firm kurierskich. Sprzedająca podała rozmówczyni swoje dane. Następnie otrzymała maila z linkiem „do potwierdzenia zamówienia”. Nic niepodejrzewająca kobieta kliknęła w link, po czym została przekierowana na stronę, która wyglądała jak strona firmy kurierskiej. Podczas próby zaakceptowania zamówienia, pojawił się błąd transakcji. Po chwili kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku. Mężczyzna poinformował ja o odnotowaniu nieudanych prób transakcji w banku. Pod pretekstem usunięcia błędów, polecił kobiecie ponowne kliknięcie w link z firmy kurierskiej i wpisanie kilka kodów systemu płatności mobilnych. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami „konsultanta”, a następnie w celu weryfikacji, podała numer karty bankomatowej. Oszuści uzyskali w ten sposób dostęp do jej rachunku bankowego. Kobieta straciła prawie 17 tys. złotych.

Idź do oryginalnego materiału