Optymizm branży turystycznej na ITB Berlin 2025

ttg.com.pl 1 tydzień temu
Fot. Messe Berlin GmbH

Targi ITB Berlin 2025, odbywające się w dniach 4-6 marca pod hasłem „The World of Travel Lives Here”, przyciąga rekordową liczbę 5 800 wystawców z ponad 170 krajów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem poprzednim.

To świadczy o rosnącym znaczeniu tej wiodącej imprezy targowej dla globalnej turystyki. najważniejsze sektory, takie jak rejsy wycieczkowe i technologie podróży, dynamicznie się rozwijają, a szczególny wzrost odnotowano w Europie Południowej, Azji, Afryce i krajach arabskich.

Gospodarzem tegorocznej edycji jest Albania, prezentująca się pod hasłem „Albania All Senses”. Kraj ten stawia na autentyczne doświadczenia turystyczne, rozwijając m.in. inicjatywy agroturystyczne oraz cyfrową platformę przewodników. Uroczysta ceremonia otwarcia zgromadziła ponad 3 000 gości, w tym przedstawicieli polityki i liderów branży.

Najnowsze dane World Travel Monitor wskazują, iż w 2024 roku liczba podróży zagranicznych wzrosła o 13%, osiągając poziomy sprzed pandemii. Popularnymi kierunkami są Hiszpania, USA, Niemcy, Francja i Włochy. Rośnie również zainteresowanie podróżami city break, wyjazdami objazdowymi oraz bezpośrednimi rezerwacjami i alternatywnymi formami zakwaterowania.

ITB Berlin Convention, odbywający się pod hasłem „The Power of Transition Lives Here”, skupia się na wyzwaniach i przyszłości globalnej turystyki. Bierze w nim udział ok. 400 ekspertów z firm takich jak Google, Booking.com, Uber i TUI. Nowością jest ITB Transition Lab, gdzie specjaliści marketingu podzielą się 20 kluczowymi wnioskami na temat zmian w branży.

ITB Innovators 2025 prezentuje 35 innowacji zmieniających turystykę, w tym asystenta AI Runnr.ai, wirtualnego menedżera sprzedaży MOBY BIKES LTD oraz ekologiczne systemy hotelowe, takie jak Jean & Len Refill System. Większą obecność na targach zaznaczają również kraje Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, w tym Arabia Saudyjska, Tunezja, RPA, Namibia i Kenia.

Po raz kolejny ITB Berlin 2025 staje się kluczowym wydarzeniem dla branży, łączącym innowacje, networking i rozwój globalnej turystyki.

Idź do oryginalnego materiału