Okulary Xreal One AR zapewniają pierwszorzędną zabawę podczas grania w podróży

cyberfeed.pl 5 godzin temu


Jeden z moich ulubionych Pokład parowy ulepszenia kosztują więcej niż pokład Steam. Testowałem nowe okulary Xreal One AR za 499 dolarów, które mogą służyć jako zewnętrzny wyświetlacz konsoli po podłączeniu między nimi kabla USB-C. Okulary One współpracują również z innymi urządzeniami umożliwiającymi przesyłanie wideo z portu USB-C, takimi jak niektóre telefony, tablety i komputery, ale niestety nie z Nintendo Switch (trzymamy kciuki, aby były obsługiwane na Przełącznik 2).

Kosztem rzucania się w oczy w ciemnych pomieszczeniach, jest to wygodniejszy sposób grania w gry, pozwalający mi patrzeć bezpośrednio przed siebie lub w dowolnym kierunku, zamiast garbić się i patrzeć na ekran Steam Deck. Wyobrażam sobie, iż byłyby one fantastyczne i być może warte swojej ceny dla podróżnych, którzy chcą korzystać z dużego ekranu podczas podróży. Dla większości innych jest to pierwszorzędny wydatek, który jest niepotrzebny, ale niezwykle przyjemny w użyciu.

Robią wrażenie jak na tak mały gadżet; Podobnie jak poprzednie okulary Xreal, One mają wbudowane wyświetlacze micro OLED wzdłuż górnej krawędzi okularów, które są wyświetlane i łączone tak, aby wyglądały jak jeden ogromny ekran przed Tobą. Boczne zauszniki okularów zawierają głośniki (dostrojone przez firmę Bose), które przesyłają dźwięk bezpośrednio do uszu. jeżeli chodzi o głośność, z pewnością mogą one dotrzeć do obszaru „uciążliwości publicznych”, ale przy rozsądnej głośności prawdopodobnie usłyszy je tylko użytkownik. Następnie, gdy skończysz, składają się w stosunkowo kompaktową obudowę.

Miałem misję znalezienia akcesoriów, które pomogą mi wygodniej grać w gry, po części dlatego, iż jako młody tata mój czas grania jest w tej chwili ograniczony do około 30 minut wieczorem przed snem. Chcę, żeby każda sekunda była zabawą i dobrym samopoczuciem. Poczyniłem postępy w tym wysiłku, kiedy zdobyłem 64 dolary Poduszka do gier z mechanizmemktóry przypomina worek fasolowy na kolanach z regulowanym stojakiem na górze. Zamiast trzymać Steam Deck przede mną, poduszka utrzymuje swój ciężar pod kątem widzenia najlepszym dla mojej szyi i w idealnej pozycji, aby sięgać ramionami. Sama poduszka może być dla większości wystarczająco dobrym rozwiązaniem, ale w połączeniu z Xreal One uważam ją za całkiem idealną konfigurację kanapy.

Ekrany One są nieco zwiększone pod względem rozmiaru i pola widzenia (FOV). Air2Propoprzednia wersja. Te ekrany o przekątnej 0,68 cala na oko mogą stworzyć obraz odpowiadający ekranowi o przekątnej 171 cali przed tobą i polem widzenia 50 stopni w porównaniu z 46 (jeśli to brzmi mało, to dlatego, iż tak jest!). Okulary są zasilane przez dowolne urządzenie, do którego je podłączysz, co oznacza, iż ​​mogą zużywać baterię Twojego urządzenia szybciej niż zwykle, ale wydaje się, iż zużycie energii jest mniej więcej wyrównane, jeżeli ekran Twojego gadżetu wyłącza się po podłączeniu One (tak jak ma to miejsce w przypadku Decka) ).

Foto: Cameron Faulkner/Polygon

Oprócz drobnych usprawnień ekranu, nowy chip X1 w okularach Xreal One sprawia, iż ​​warto je zastąpić poprzednikami, jeżeli rozważasz tak duży zakup. Warto zauważyć, iż chip pozwala na 3 stopnie swobody (3DOF), czyli innymi słowy, może śledzić ruchy głowy, niezależnie od tego, czy patrzysz na boki, w górę czy w dół, czy przechylasz głowę, dostosowując orientację ekranu podczas ruchu, dzięki czemu wygodnie jest oglądać pod dowolnym kątem. Air 2 Pro też mógłby to zrobić, ale tylko wtedy, gdy kupiłeś także samodzielne urządzenie przypominające telefon za 200 dolarów o nazwie Beam Pro i podłączyłeś je dzięki osobnego kabla USB-C. Świetnie, iż ta funkcjonalność jest dostępna wewnętrznie w nowych okularach One AR.

Kolejnym ulepszeniem jest funkcja cyfrowej regulacji rozstawu źrenic (IPD). Chociaż fizyczna regulacja soczewek w celu uzyskania większej przejrzystości jest gorsza od możliwości fizycznej regulacji soczewek, jaką oferują gogle Meta Quest i Valve Index VR, w przypadku Xreal One wspaniale jest mieć w ogóle jakąkolwiek opcję regulacji. Kiedy zdałem sobie sprawę, iż w zasadzie nie mógłbym używać Air 2 Pro, chyba iż kupię soczewki na receptę, byłem zachwycony, iż ustawienia IPD One pozwoliły mi obejść się bez dodatkowych soczewek. jeżeli jednak potrzebujesz oprawek na receptę, dostępne są opcje.

Podobało mi się używanie Xreal One, wystarczająco, aby grać w większość Strand Śmierci przez nie, a teraz kontynuuję stary plik zapisu Cyberpunka 2077. Odważny kontrast każdej gry wygląda fenomenalnie na tych małych ekranach OLED. Ale choćby gdyby te okulary AR były bez zarzutu, przez cały czas trudno byłoby je polecić za 500 dolarów, chyba iż jesteś zapalonym podróżnikiem. pozostało kilka innych kwestii, o których powinien wiedzieć każdy, kto rozważa ich zakup.

Foto: Cameron Faulkner/Polygon

Chociaż doceniam to, iż wyświetlacze mogą osiągnąć płynną częstotliwość odświeżania 120 Hz, zawartość wygląda wyjątkowo niewyraźnie, jeżeli patrzysz na tekst i grafikę w niskiej rozdzielczości, a to jest dokładnie to, co otrzymuję ze Steam Deck (uwielbia wymuszać 720p lub 800p w grach). The One osiąga najwyższą rozdzielczość 1080p i w większości treść jest w tej rozdzielczości znacznie bardziej czytelna.

Sposób, w jaki wyświetlacze Xreal One są łączone w jeden obraz, jest skuteczny, chociaż jestem wybrednym obserwatorem, więc nie mogę zignorować tego, jak małe pole widzenia jest w porównaniu z większością zestawów VR. Zaletą tego małego pola widzenia jest jednak to, iż z łatwością widzisz otoczenie na ekranie, co może być przydatne, jeżeli podczas gry chcesz zachować czujność wobec wydarzeń wokół siebie. Kolejną rzeczą, o której warto wiedzieć, jest to, iż części pełnego obrazu wydają się bardziej rozmyte niż inne (zwłaszcza krawędzie pola widzenia). Jest to szczególnie zauważalne, jeżeli wyłączysz funkcję śledzenia głowy dla obrazu, który jest zablokowany w miejscu, ponieważ możesz wtedy selektywnie skupić się na każdej części wirtualnego ekranu, aby znaleźć błędy. To powiedziawszy, jeżeli jesteś w stanie płynności w grze, możesz tego nie zauważyć aż tak bardzo – dopóki nie trafisz na ekran ekwipunku z drobnym tekstem i ikonami.

Nawet jeżeli przeoczysz (lub w ogóle nie zauważysz) tych problemów, nie da się przebić ceny Xreal One wynoszącej 499 dolarów. Więc z ciekawości zastanawiałem się, w jaki sposób 299 dolarów Meta Quest 3S lub choćby starszy Quest 2 mógłby wisieć jako niedroga alternatywa dla inteligentnych okularów AR. Obie opcje to a działka cięższe niż Xreal One (i dla mnie są one na granicy bólu przy zbyt długim noszeniu, chyba iż masz Elitarny pasek). przez cały czas uważam, iż każdy zestaw słuchawkowy zapewnia solidne wrażenia, które mogą konkurować jakością z One przy znacznie niższej cenie. Biorąc to pod uwagę, używanie gogli VR z platformą Steam nie jest rozwiązaniem typu plug-and-play i może być konieczne zakupienie niektórych akcesoriów, aby to działało.

Foto: Cameron Faulkner/Polygon

W szczególności musisz kupić kartę przechwytującą HDMI i ewentualnie kabel lub dwa. Istnieje wiele sposobów podłączenia Questa do Steam Deck (lub dowolnego posiadanego przenośnego komputera do gier), ale najskuteczniejszym sposobem okazało się użycie 50 dolarów Genki Shadowcast 2. Ma wejście USB-C po jednej stronie i wyjście HDMI po drugiej, co pozwala mi poprowadzić kabel USB-C na USB-C z Questa do Shadowcast 2. Stamtąd podłączyłem wyjście HDMI przechwycić kartę do mała, niedroga stacja dokująca USB-C Leżałem, który następnie podłączyłem do Steam Deck jako ostatni element układanki. Można też chwycić Kabel wyjściowy USB-C na HDMI który następnie podłącza się do a Karta przechwytująca z wejściem HDMI, którą można podłączyć do portu USB-C. Jak widać, może to być trochę kłopotliwe z kablami i kluczami sprzętowymi, ale załatwia sprawę.

Stamtąd będziesz chciał zainstalować Aplikacja Meta Quest HDMI Link na zestaw słuchawkowy Quest. Gdy będziesz gotowy, aby ją wypróbować, nie znajdziesz tej nowej aplikacji w bibliotece aplikacji Quest, dopóki nie klikniesz rozwijanego paska w prawym górnym rogu ekranu, aby zmienić źródło aplikacji na „Prototyp”. Tam właśnie mieszka w tej chwili HDMI Link. Po uruchomieniu aplikacji i zaakceptowaniu jej uprawnień sprzętowych oraz wybraniu najwyższej możliwej rozdzielczości i liczby klatek na sekundę, powinno być możliwe sprawdzenie, czy sygnał wideo jest przesyłany. Następnie pozostaje tylko zmaksymalizować ekran lub ustawić go w idealnej dla Ciebie wielkości w Twojej przestrzeni i cieszyć się grą na urządzeniu, które kosztuje setki mniej niż Xreal One. Quest ma wiele innych funkcji, takich jak uruchamianie samodzielnych gier VR Batman: Cień Arkhama także bezprzewodowe połączenie z moim komputerem do gier, aby grać Half-Life: Alyxi nie tylko.

Jednak nie wszyscy będą się bać wieloetapowego procesu Questa, pomimo jego niższej ceny. Pomimo swoich problemów Xreal One jest wygodniejszym i prostszym w obsłudze gadżetem, który umożliwia wyświetlanie gier na osobistym dużym ekranie.



Source link

Idź do oryginalnego materiału