Odzyskać specjalistów!

zgielk.blogspot.com 2 miesięcy temu
Do kolejnego starcia Enforcers przygotowali się dużo lepiej, choć czasu w reakcję nie było wiele. Ledwie rozładowano dodatkowy sprzęt, nadeszły rozkazy wyruszenia. Skany wykazały, iż trwa organizacja i transport przejętych przez szczury surowców, więc nie można było czekać ani chwili. Co gorsza, w rejonie ostatniego starcia, znajdowało się kilku wysokiej klasy specjalistów, którzy przed szczurzym napadem schowali się w budynkach a teraz oczekują ratunku. Ludzie Ci posiadali cenne informacje o stanie nie tylko zapasów ale i informacje wywiadowcze, najważniejsze dla dalszych działań ludzi. Cele misji były jasne. Powstrzymać wywóz zrabowanych surowców oraz odzyskać specjalistów!

Siły Antka i Piotrka składały się z kilku niewielkich oddziałów Peacekeepers, zwiadowców i Operatives, wspartych dwoma dronami C3M4 oraz bombowcem. Widać, iż gwałtownie się uczą, bo uzbrojenie dronów było mocno przeciw piechotne. Co mnie zaskoczyło, zrezygnowali z użycia jetbikes.

Moi Veer-myn zdecydowali się na podobna listę jak ostatnio. Choć bez Creepers czyli szczurzych zwiadowców. Wziąłem natomiast oddział Maligni. Niewielki, 5 osobowy oddział z cięższą bronią, który strzela lepiej ale w tej cenie można kupić kilka Crawlers więcej. W transporterze wystawiłem również trzech Nightmares w tym dwóch z ciężkimi wiertłami. Ostatnią zmianą były dwa Tunnel Runner'y czyli "hamster wheel'e". Następną grę zagramy trochę dłużej, bo na razie nie mamy optymalnego tempa rozgrywki a Enforcers cierpią na tym, iż do celów docierają dopiero w drugiej części bitwy, gdy szczury tracą impet (i jednostki!).

Bitwa rozpoczęła się od tego, ze Pathfinders zablokowali jeden z moich punktów surowców, blokując mi możliwość zdobycie w 1 turze maksymalnej liczby punktów za jego kontrolę. Do tego przejęli jednego ze specjalistów GCPS! Reszta naszych armii ruszyła w stronę pozostałych celów. Master Creeper wsparty oddziałem Stalkers zajął chwilowo drugi z punktów będących celem szczurów.

W drugiej turze nie dość, iż Enforcers przejęli drugiego specjalistę (co dawało im pod koniec tury), to jeszcze zlikwidowali największy oddział szczurów na swojej prawej flance oraz zniszczyli obie tankietki, które nie wystrzeliły ani razu. Małym sukcesem było przegonienie Pathfinders ze strefy kontroli, co dało mi pełne 5VP za okupowany znacznik. W końcowej fazie tury na stole pojawiły się wszystkie szczurze oddziały desantowe. Tunnel Runners się nie popisały strzelając do Pathfinders, eskortujących specjalistę GCPS. Natomiast Tunneller wypuścił przewożonych Nightmares, którzy mimo utrudnionej szarży, rozmontowali na kawałki drona! 8 przeciwczołgowych ataków z AP4...!

Zapowiadało się na to, iż szczurza lewa flanka została zabezpieczona, choć czy udałoby się odbić przejętego specjalistę, trudno ocenić. Na lewej szczurzej flance szczury musiałyby rzucić wszystko na szalę i zaryzykować spore straty w 1-2 oddziałach aby utrzymać kontrolę nad drugim punktem. Na które zresztą udało się wskoczyć rozbijając po drodze 2kę Peacekeepers. Wszystko byłoby więc w rękach pilatów bombowca i kierowcy Stridera. Od ich decyzji zależałby dalszy los bitwy!

Kiedy skończyliśmy grać, punktacja bitwy wskazywała:

ENFORCERS 9: 12 VEER-MYN

Po dwóch bitwach:

ENFORCERS 9: 27 VEER-MYN

Dzięki odzyskaniu 2/3 specjalistów, Enforcers będą mogli przewidzieć dalsze ruchy szczurzego roju, co pozwoli im wybrać jeden z dwóch scenariuszy jakie przygotowałem. Co więcej, będzie to pierwsza bitwa na większym, bo 6'x4' stopowym stole. Na 1250 punktów, które są już solidnym standardem dla gry. Szczury za zwycięstwo też otrzymają jakiś bonus w następnej bitwie. Więcej szczegółów wkrótce!






Idź do oryginalnego materiału