Od 2,1 tys. zł na pasażera. Takie kary zapowiedział Ryanair. "To niedopuszczalne"

gazeta.pl 17 godzin temu
Irlandzkie linie lotnicze mają dość nieodpowiedzialnego zachowania pasażerów, które naraża ich na dodatkowe koszty często przekraczające kilkanaście tysięcy euro. Tak było między innymi w styczniu. W związku z tym zapowiedziały wprowadzenie surowych kar.
Największa linia lotnicza w Europie oraz jedna z największych na świecie, jaką jest Ryanair, wprowadza wysokie kary dla pasażerów, którzy nie potrafią się zachować. Gdy doprowadzą do wcześniejszego, przymusowego lądowania, zostaną obarczeni kosztami z tym związanymi. - Zakłócanie porządku w tak ograniczonej przestrzeni jest absolutnie nieakceptowalne - stwierdził rzecznik przewoźnika.


REKLAMA


Zobacz wideo Kiedy przysługuje nam zwrot kosztów, a kiedy odszkodowanie od przewoźnika? Ekspertka wyjaśnia


Ryanair zapowiedział kosztowne zmiany. Ma dość niesfornych pasażerów
O planowanych zmianach firma powiadomiła w czwartek. Wedle nich przewoźnik wprowadzi nowy taryfikator kar dla niesfornych pasażerów. Te będą naprawdę wysokie. - Ryanair zobowiązuje się do przeciwdziałania nieodpowiedniemu zachowaniu podróżach dla dobra swoich pasażerów i załogi, i będzie przez cały czas dochodzić odszkodowań cywilnych od osób zakłócających porządek, jednak minimalną karą będzie teraz grzywna w wysokości 500 euro - poinformowała firma cytowana przez portal france24.com.


Ryanair ma dość niesfornych pasażerówRyanair. Fot. pexels.com / Howard Senton


Oznacza to, iż osoby, które nie potrafią się zachować, muszą liczyć się z karą wynoszącą co najmniej 2,1 tys. złotych. Górny pułap nie został podany. Grzywna ma być nakładana na każdego pasażera "usuniętego z samolotu w wyniku jego niewłaściwego zachowania". Choć firma przyznaje, iż takie incydenty zdarzają się rzadko, bywają bardzo kosztowne. - To niedopuszczalne, by pasażerowie musieli znosić zbędne zakłócenia z powodu zachowania jednej osoby - powiedział rzecznik Ryanair cytowany przez corporate.ryanair.com. - Choć są to incydenty jednostkowe, zdarzające się we wszystkich liniach lotniczych, zakłócanie porządku w tak ograniczonej przestrzeni jest absolutnie nieakceptowalne. Mamy nadzieję, ze nasze stanowcze podejście zadziała odstraszająco i pomoże całkowicie wyeliminować takie zachowania na pokładach naszych samolotów - dodał.


Ryanair musiał zapłacić ponad 15 tys. euro. Wszystko przez jedną osobę
Jako przykład podano sytuację z kwietnia 2024 roku kiedy to na trasie z Dublina na Lanzarote konieczne było awaryjne lądowanie w Porto. Wszystko z powodu "kłopotliwego pasażera". Na skutek zaistniałej sytuacji przewoźnik poniósł dodatkowe koszty w wysokości ponad 15 tys. euro, gdyż musiał zapewnić pozostałym podróżnym nocleg i posiłki, uzupełnić paliwo, zatrudnić dodatkową załogę itp. W styczniu linie lotnicze poinformowały, iż wszczęły postępowanie cywilne wobec problematycznego pasażera. Co sądzisz o wyższych karach dla "niesfornych pasażerów"? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.
Idź do oryginalnego materiału