
Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach oficjalnie zadebiutowała szósta generacja Nissana Micra, która zrywa z spalinową przeszłością i wkracza na rynek jako samochód w pełni elektryczny.
Poznaliśmy najważniejsze dane techniczne oraz polską cenę, która rozpoczyna się od 124 900 zł (koszt zakupu można obniżyć korzystając z programu rządowych dopłat do elektromobilności). Nowa Micra jest technicznym bliźniakiem niedawno zaprezentowanego i już obecnego na naszym rynku Renault 5, z którym dzieli platformę podłogową AmpR i najważniejsze komponenty napędu.
Nowe Renault 5 na chwilę pojawiło się w Polsce – godny sukcesor legendy?
Napęd, bateria i ładowanie
Nowy Nissan Micra będzie oferowany w dwóch wersjach akumulatorowych, dopasowanych do różnych potrzeb. Wariant podstawowy wyposażono w baterię o pojemności 40 kWh, która ma zapewnić do 317 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Wersja z większym akumulatorem 52 kWh pozwoli na przejechanie do 416 km na jednym ładowaniu.
Obie wersje będą obsługiwać szybkie ładowanie prądem stałym (DC) z maksymalną mocą do 100 kW. Standardem ma być również funkcja V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych, a sama instalacja jest już przygotowana do przyszłej integracji z technologią V2G (Vehicle-to-Grid).
Platforma i dane techniczne
Samochód bazuje na nowej płycie podłogowej AmpR, zaprojektowanej dla kompaktowych aut elektrycznych aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Masa pojazdu ma nie przekraczać 1500 kg, a nisko umieszczony środek ciężkości w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu ma zapewnić stabilne i precyzyjne prowadzenie.
Mimo wymiarów adekwatnych dla segmentu B (miejskiego), dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,54 m, Micra ma oferować dość przestronne wnętrze. Nie mogę tego potwierdzić, bo nie miałem jeszcze okazji przymierzyć się do tego auta, jednak kuzyn nowej Micry: Renault 5, to auto nieszczególnie przestronne w drugim rzędzie, na porównanie musimy jeszcze poczekać. Pojemność bagażnika wynosi 326 litrów, co jest wartością wystarczającą na miejskie zakupy, a dopuszczalna masa holowanej przyczepy to 500 kg.
Wnętrze i technologia
Kokpit nowej Micry został zaprojektowany w minimalistycznym stylu i ten styl znamy już właśnie z najnowszych modeli Renault (Renault 4 i Renault 5), a jego centralnym punktem są dwa ekrany o przekątnej 10,1 cala każdy. System inforozrywki opiera się na wbudowanych usługach Google (Android Automotive OS), co oznacza natywną obsługę Map Google, Asystenta Google oraz dostęp do sklepu Play.
Kierowca będzie miał do dyspozycji szereg systemów wspomagających, w tym m.in. adaptacyjny tempomat, a w standardzie znajdą się system automatycznego hamowania awaryjnego oraz asystent utrzymania pasa ruchu.

default
Dostępność i warunki gwarancji
Polska przedsprzedaż nowego Nissana Micra rozpocznie się w drugiej połowie października 2025 roku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2026 roku. Samochód będzie objęty rozszerzoną gwarancją na 5 lat (lub 100 000 km) , natomiast gwarancja na utrzymanie pojemności akumulatora trakcyjnego wyniesie 8 lat lub 160 000 km. Na koniec jeszcze galeria zdjęć sympatycznego elektryka japońskiej marki:




















Jeśli artykuł Nowy, elektryczny Nissan Micra debiutuje w Polsce. Znamy cenę i specyfikację techniczną [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.