Nowa gigantyczna sieć wchodzi do Polski. Będzie konkurencją dla Pepco, Dealz czy Action

warszawawpigulce.pl 1 dzień temu

Na polskim rynku handlowym szykuje się poważna zmiana. Malezyjska sieć sklepów MR. D.I.Y., uznawana za jednego z największych detalistów na świecie, rozpoczyna ekspansję w Polsce. Ta wiadomość z pewnością zainteresuje klientów, ale też może zaniepokoić już istniejące sieci, takie jak Action, Dealz czy Pepco.

Fot. Shutterstock

MR. D.I.Y. to gigant handlowy, który może pochwalić się imponującą obecnością na rynkach azjatyckich. W samej Malezji firma posiada ponad 1000 sklepów, a na dziesięciu zagranicznych rynkach łącznie ponad 2500 placówek. Teraz przyszedł czas na podbój Polski.

Pierwsze sklepy MR. D.I.Y. w naszym kraju pojawią się w Krakowie (Galeria Bronowice), Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall) oraz w Zabrzu (CH Platan). To jednak dopiero początek – do lutego 2025 roku sieć planuje otworzyć w Polsce aż 10 sklepów.

Co wyróżnia MR. D.I.Y. na tle konkurencji? Przede wszystkim ogromna różnorodność asortymentu przy jednoczesnym utrzymaniu niskich cen. W sklepach tej sieci klienci znajdą ponad 18 tysięcy produktów z różnych kategorii – od biżuterii i zabawek, przez artykuły codziennego użytku i kosmetyki, aż po akcesoria samochodowe, narzędzia i elementy wyposażenia wnętrz. Firma stawia głównie na marki własne, co pozwala jej utrzymać konkurencyjne ceny.

Wejście MR. D.I.Y. na polski rynek to nie tylko otwarcie nowych sklepów. Firma planuje również uruchomienie dużego centrum logistycznego w Zgierzu (województwo łódzkie). W ciągu pierwszych trzech lat ma tam powstać aż tysiąc nowych miejsc pracy. Sieć już teraz wynajmuje prawie 5 tys. m2 w parku logistycznym Hillwood Zgierz I, co ma umożliwić sprawną dystrybucję towarów na terenie całego kraju.

Pojawienie się nowego, silnego gracza na polskim rynku z pewnością wpłynie na konkurencję. Sieci takie jak Action czy Pepco, które do tej pory cieszyły się dużą popularnością wśród polskich klientów, staną przed wyzwaniem utrzymania swojej pozycji. Można spodziewać się, iż doprowadzi to do zaostrzenia konkurencji cenowej i jakościowej, co w rezultacie może przynieść korzyści konsumentom.

Dla polskich klientów wejście MR. D.I.Y. na rynek oznacza szerszy wybór produktów w przystępnych cenach. Jednocześnie jest to sygnał, iż Polska jest postrzegana jako atrakcyjny rynek dla międzynarodowych sieci handlowych, co może przyciągnąć kolejnych inwestorów.

Pozostaje obserwować, jak MR. D.I.Y. poradzi sobie na polskim rynku i jak zareaguje konkurencja. Jedno jest pewne – konsumenci mogą spodziewać się ciekawych ofert i promocji w najbliższym czasie, gdy sieci będą walczyć o ich uwagę i lojalność.

Idź do oryginalnego materiału