Amerykańska linia lotnicza znów znalazła się na językach świata. Tym razem chodzi o nowe zasady polityki przewozowej, które w głównej mierze skupiają się na pasażerach plus size. Do tej pory osoby te były zobowiązane do wykupienia dodatkowego miejsca (jeżeli ich komfort podróży był naruszany przez podłokietnik) i zawsze mogły liczyć na zwrot kosztów. Teraz już nie będą mieli tej gwarancji. Od 27 stycznia 2026 roku dotychczasowe praktyki firmy Southwest Airlines ulegną zmianie.
REKLAMA
Zobacz wideo Lecisz do Stanów? Musisz pokazać swoje social media!
Southwest Airlines w ogniu krytyki. "Podróżowanie samolotem będzie gorsze dla wszystkich"
Teksańska firma przewozowa Southwest Airlines z siedzibą w Dallas to jedna z tańszych linii lotniczych działająca na terenie Stanów Zjednoczonych. Oprócz okazyjnych biletów słynie ona również ze swojej dość nieoczywistej polityki skupionej na osobach o plus size.
Od dawna stosujemy politykę, która ma na celu zaspokojenie potrzeb pasażerów, którzy potrzebują więcej niż jednego miejsca
- czytamy na ich stronie. Klienci, którzy przekraczają granicę siedzenia wyznaczoną przez podłokietnik, są zachęcani przez pracowników linii lotniczej do wykupienia dodatkowego miejsca już na etapie rezerwowania podróży. Praktyka ta ma również na celu propagowanie bezpieczeństwa.
Zobacz też: Niemiecki turysta nie ma litości. Mówi o "odrażającym" zachowaniu ludzi w kultowym polskim zabytku
Od momentu wprowadzenia tej metody, każdy pasażer o większych rozmiarach po zakończeniu podróży mógł liczyć na zwrot kosztów za wykupienie dodatkowego miejsca. Na złożenie wniosku klienci mieli 90 dni. Po wprowadzeniu regulacji w polityce firmy, działania te w pewnych aspektach ulegną zmianie.
Myślę, iż nowe przepisy sprawią, iż podróżowanie samolotem będzie gorsze dla wszystkich
- wyznał agent podróży, który publikuje treści dedykowane osobom otyłym na temat podróżowania.
Wolne miejsca w samolocie gwarancją zwrotu kosztów. Tak wygląda nowa polityka tanich linii
Nowa polityka przewozowa ogłoszona przez Southwest Airlines prawdopodobnie może zniechęcić sporo osób do korzystania z usług tej firmy. Największe wątpliwości wzbudza wymóg wykupienia dodatkowego miejsca przez osoby o większych rozmiarach. o ile nie dokonają tej transakcji, według nowych zasad będą musiały liczyć się ze zmianą godziny podróży - w przypadku obłożonych lotów. Kolejną nowinką jest brak zwrotu kosztów za drugie siedzenie. Wynagrodzenie wcześniejszej rezerwacji nie wpłynie na konto klienta w przypadku w pełni zabookowanego lotu. Światełkiem w tunelu jest jednak scenariusz, w którym na pokładzie znajdzie się chociaż jedno wolne miejsce. W tej sytuacji pasażer ma prawo domagać się pieniędzy. Termin składania wniosków pozostał bez zmian i wynosi on 90 dni od zakończenia podróży.
Źródło: CNN, Southwest
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.