CD Projekt RED przez cały czas pracuje nad next-genowym Wiedźminem. Warszawskie studio zaprezentowało nowy patch do gry, który ma poprawić wydajność produkcji. Nowy patch trafi na konsole Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz na komputery osobiste.
Next-genowowa odsłona popularnego Wiedźmina borykała się ze sporymi problemami. Gracze narzekali, iż po tak długim czasie oczekiwania, gra nie spełniała ich oczekiwań, poniekąd powtarzając to co stało się na premierę Cyberpunka. CD Projekt podobnie jak w przypadku swojej dystopijnej produkcji, nie porzucił gry, tylko w pocie czoła pracował nad ulepszeniem i poprawą wydajności. Patch 4.01 jest pierwszym znaczącym uaktualnieniem gry Wiedźmin 3 po jego odświeżeniu.
Zmiany wspólne dla wersji PC oraz konsol nowych generacji
- Dodano oświetlenie globalne z ray tracingiem i okluzję otoczenia.
- Gracze PC posiadający kompatybilny sprzęt zyskają dodatkową opcję odbić i cieni z ray tracingiem.
- Wzbogacono grę o różne mody i zawartość inspirowaną modami, aby poprawić oprawę wizualną oraz ogólną jakość gry. Dodaliśmy kilka ulubionych przez graczy modów stworzonych przez społeczność, a także nasze własne modyfikacje: ulepszenie środowiska i przerywników filmowych, realistyczny bruk, jak również wiele innych poprawionych dekoracji.
- Przeskalowano tekstury różnych postaci do 4K – w tym Geralta, Yennefer, Triss, Ciri, Eredina i innych.
- Wszystkie główne postacie, w tym Geralt, rzucają teraz cienie w wysokiej rozdzielczości choćby poza przerywnikami filmowymi. Ponadto naprawiono problem z przycinaniem włosów przez zbroję oraz kilka innych problemów związanych z przycinaniem zbroi.
- Zaktualizowano globalne oświetlenie otoczenia.
- Dodano AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.
- Dodano tryb fotograficzny, który pozwala graczom wykonywać niesamowite ujęcia wiedźmińskiego świata.
- Dodano alternatywną opcję kamery, która znajduje się bliżej postaci gracza i bardziej dynamicznie reaguje na walkę oraz ruch podczas eksplorowania, walki i jazdy na koniu. Ustawienia te znajdziesz, wchodząc w Opcje → Odległość kamery.
Zmiany na wyłączność wersji PC
- Dodano ustawienia graficzne „ULTRA+” na PC, które znacznie poprawiają wizualną wierność odwzorowywania gry.
- Dodano wsparcie dla DLSS 3. Opcja dostępna tylko na kompatybilnym sprzęcie (pamiętaj, iż DLSS 2.0 też będzie można aktywować na innych niż RTX 4000 kartach!)
Zmiany na wyłączność PS5 i Xbox Series X/S
- Poprawiono ogólną jakość grafiki na konsolach nowej generacji. Między innymi ulepszono tekstury, poprawiono wierność odwzorowywania, jakość cieni, zasięg widzenia oraz gęstość tłumu.
- Tryb Ray Tracing — Zapewnia globalne oświetlenie z ray tracingiem i okluzję otoczenia z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości dążąc do 30 FPS na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Tryb wydajności — Zapewnia płynniejszą rozgrywkę, dążąc do 60 FPS z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Wersja Xbox Series S nie posiada ray tracingu. Tryb jakości zapewnia zwiększoną rozdzielczość oraz lepsze odwzorowywanie obrazu dążąc do 30 FPS, podczas gdy tryb wydajności dąży do 60 FPS i przedkłada płynność rozgrywki nad jakość wizualną.
- Zaimplementowano technologię adaptacyjnych efektów „Trigger” i efektów dotykowych na kontrolerach PS5 DualSense.
Co interesujące nie są to jedyne zmiany jakie wprowadza patch 4.01. Lista jest naprawdę obszerna i zawiera wiele zmian i usprawnień. Całą listę można znaleźć TUTAJ.