Nawet Apple nie było w stanie wprowadzić gogli VR do powszechnego użytku w 2024 roku

cyberfeed.pl 17 godzin temu


Zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro to niesamowity kawałek technologii, ale także magia projektowania i marketingu Apple nie wystarczyło przekonaj wiele osób do założenia gogli VR na cały dzień. Zamiast tego ludzie wydają się bardziej skłonni do korzystania z dyskretnych urządzeń do noszenia, takich jak słuchawki Bluetooth, smartwatche i produkty takie jak okulary Ray-Ban Meta – więc zestaw słuchawkowy Apple nie generuje fal, jakich oczekiwałaby firma.

Oczywiście natychmiastowa transformacja krajobrazu komputerowego nie była dokładnie celem Vision Pro. Apple najwyraźniej wypuściło swój zestaw słuchawkowy dla entuzjastów Apple, pierwszych użytkowników i osób kochających VR. Przy cenie początkowej wynoszącej 3499 dolarów bariera wejścia była zbyt wysoka, aby można było oczekiwać, iż urządzenie będzie hitem od razu. Nazwał to choćby dyrektor generalny Tim Cook „produktem dla początkujących”.

Czy naprawdę chciałbyś to nosić przez cały dzień?

Jednak prawie rok od premiery Apple nie zrobił wystarczająco dużo, aby pokazać, dlaczego Vision Pro powinien być potencjalną wizytówką przyszłości informatyki. Stworzenie wciągającej biblioteki treści zajmuje dużo czasu i chociaż są to świetne demonstracje tego, co jest możliwe, filmy zostały krótki i izolujący. Nie ma też wielu świetnych gier.

Tak, Apple ciągle dodaje nowe, interesujące funkcje oprogramowania. The ustawienia szerokiego i bardzo szerokiego ekranu do korzystania z wyświetlacza Mac wydają się wyjątkowo przydatne. Ale są to dość specyficzne opcje dla dość specyficznych przypadków użycia. przez cały czas nie ma bezpośredniego, oczywistego powodu, aby kupić Vision Pro, tak jak to zwykle ma miejsce w przypadku najnowszych iPhone’ów i komputerów Mac. Gdybym dzisiaj kupił Vision Pro, nie wiedziałbym, co z nim zrobić, poza tym, iż zaopatrzę się w większy ekran Maca lub obejrzę filmy, a nie sądzę, żeby którykolwiek z nich był wart swojej wygórowanej ceny.

Wygląda na to, iż Apple już przyznał, iż Vision Pro również może nie być przyszłością. Według doniesień firma ograniczyła produkcję i skupiła wysiłki na tańsza wersja zestawu słuchawkowego (być może po prostu nazywany Apple Vision?).

Jeśli Apple przez cały czas chce zaistnieć w rzeczywistości wirtualnej, być może będzie musiało się spieszyć, aby wypuścić na rynek swój kolejny produkt. Można argumentować, iż Meta ma w tej chwili najlepsze gogle VR i ekosystem na rynku – a także bardzo przejrzystą ofertę do rozważenia przez konsumentów. Najtańszą ofertą jest Quest 3S za 299 dolarówktóry ma ten sam chip co Zadanie 3 za 499 dolarówco oznacza, iż ​​możesz uzyskać dostęp do tych samych funkcji na obu zestawach słuchawkowych. Różnica w cenie między nimi sprowadza się w dużej mierze do wyświetlaczy i pamięci, i twierdzę, iż tańszy Quest 3S to doskonały zestaw VR dla większości ludzi.

Meta Quest Pro, który pojawił się na rynku w cenie 1499 dolarów, okazał się klapą.

Ale podobnie jak Vision Pro, Meta tak naprawdę nie znalazła sposobu, aby uczynić swoje zestawy słuchawkowe czymś więcej niż świetnym sposobem na granie w gry VR. The Quest Proktóry Meta przedstawiła częściowo jako zestaw słuchawkowy do pracy, okazał się taką klapą, iż firma po prostu go zaprzestała dwa lata po uruchomieniu. Światy Horyzontunależąca do firmy sieć społecznościowa 3D, przez cały czas sprawia wrażenie amatorskiej i jałowej, pomimo wysiłków firmy mających na celu uczynienie z niej lepszego miejsca do spędzania czasu.

Kiedy zakładam zestaw słuchawkowy Meta, stwierdzam, iż chcę po prostu grać w gry, czy to poważne tytuły, takie jak Batman: Cień Arkham lub lżejsze potrawy, np Maestrogdzie dyrygujesz wirtualną orkiestrą. Nie interesują mnie funkcje mieszanej rzeczywistości, z wyjątkiem zerkania na ekran telefonu lub komputera, aby zrobić notatkę lub sprawdzić powiadomienia. Ze sprzedaży konsol do gier można całkiem nieźle zarobić, o czym doskonale wiedzą Sony i Nintendo, ale daleko mu do pełnoprawnej platformy komputerowej, którą kiedyś obiecał Mark Zuckerberg.

Po prostu nie wiem, czy jakakolwiek firma technologiczna złamie kod pozwalający stworzyć gogle VR w technologii innej niż solo. Tak, możesz używać gogli VR do interakcji z innymi ludźmi przez Internet. Ale założenie gogli VR w domu oznacza, iż ​​nie mogę spojrzeć żonie w oczy; jeżeli mam patrzeć na ekran, to wolę taki, którym możemy się podzielić lub który z łatwością mogę odłożyć na bok. choćby jeżeli nie przeszkadza Ci, iż VR to głównie gra solowa, zestawy słuchawkowe VR nie pasują do codziennego życia, chyba iż masz dla nich odpowiednią ilość miejsca w domu. (I miejmy nadzieję, iż w kontrolerach nie wyczerpała się bateria!)

Być może dobrym rozwiązaniem będą okulary AR.

Być może dlatego okulary wydają się znacznie bardziej obiecującą opcją dla komputerów, które nosisz na twarzy. Okulary rzeczywistości rozszerzonej były celem od dawna i widać dlaczego. O wiele łatwiej jest nawiązać z kimś kontakt wzrokowy, gdy nosisz okulary. Meta mogła już udowodnić, iż współczynnik kształtu okularów działa: jest stosunkowo prosty Okulary Ray-Ban Metaktóre mają aparat, głośniki i modnie wyglądają, już są wielkim hitem.

Jeśli kamery wyposażone w okulary rzeczywiście trafią do głównego nurtu, mam pewne obawy o czym już pisałem. Ale pisałem też o natychmiastowym uroku tej technologii: za każdym razem, gdy noszę okulary Ray-Ban Meta, robię mnóstwo zdjęć, ponieważ fajnie jest uchwycić swój punkt widzenia bez konieczności trzymania telefonu. A ponieważ wyglądają jak zwykłe okulary, mogę chodzić i większość ludzi pomyśli, iż to okulary, w przeciwieństwie do gogli VR, co po prostu wygląda głupio w miejscach publicznych.

Wygląda na to, iż Apple również rozważa okulary komputerowe; firma podobno uruchomiony wewnętrzne badanie rynku. Myślę, iż choćby okulary wyposażone w podstawową technologię by się przydały sposób więcej sensu dla Apple niż gogle VR, zwłaszcza jeżeli pozwalają łatwo robić zdjęcia i słuchać podcastów. Urządzenia te mogą jednak pojawić się za kilka lat, co oznacza, iż ​​w tej chwili Apple utknął w sprzedaży zestawów słuchawkowych VR mało kto chce.



Source link

Idź do oryginalnego materiału