„Narciarski guru” White Stuff, który zaczął sprzedawać T-shirty z walizki w luksusowych kurortach, otrzyma 50 milionów funtów za sprzedaż swojej sieci lifestylowej i odzieżowej

biegowelove.pl 3 godzin temu

Założyciele White Stuff otrzymają 50 milionów funtów po sprzedaży swojej sieci lifestylowej i odzieżowej.

Marka White Stuff została stworzona przez Seana Thomasa i jego przyjaciela George’a Trevesa we francuskich Alpach w 1985 roku, aby sprzedawać T-shirty i bluzy narciarzom w ekskluzywnych kurortach, takich jak Meribel i Val d’Isère.

Po tym, jak po pijanemu wpadli na pomysł, aby pomóc sfinansować swój nawyk jazdy na łyżwach, w pierwszym sezonie zarobili 7000 funtów, sprzedając ubrania innym skaterom. w tej chwili White Stuff ma ponad 130 sklepów w Wielkiej Brytanii.

Otworzyli swój pierwszy sklep w 1991 roku w południowym Londynie, po czym rozszerzyli swoją działalność na Belgię i Niemcy, a także przejęli dziesiątki franczyz, w tym Marks & Spencer, John Lewis i Next.

Południowoafrykański sprzedawca odzieży i artykułów gospodarstwa domowego TFG poinformował w piątek, iż kupił brytyjskiego detalistę odzieżowego White Stuff w ramach umowy, która pomoże mu osiągnąć „masę krytyczną”.

Szacuje się, iż TFG, do którego należy również Hobbs, Whistles i Phase Eight, zapłaci za prace około 50 milionów funtów.

Pan Treves (po lewej) i pan Thomas (po prawej) ustąpią z Zarządu i opuszczą firmę

Szacuje się, iż TFG, do którego należy również Hobbs, Whistles i Phase Eight, zapłaci za spółkę około 50 milionów funtów.

Nowy właściciel powiedział, iż planuje dalsze poszerzanie portfolio sklepów i franczyz White Stuff w związku z ostatnim pozytywnym rozwojem marki.

TFG nie ujawniło wartości transakcji, ale osoba zaznajomiona ze sprawą podała, iż ​​opiewa ona na około 50 milionów funtów.

Marka White Stuff została stworzona przez Seana Thomasa (na zdjęciu) i jego przyjaciela George’a Trevesa we francuskich Alpach w 1985 roku, aby sprzedawać T-shirty i bluzy narciarzom w ekskluzywnych kurortach, takich jak Meribel i Val d’Isère.

Przyjmuje się, iż pan Trivers, pan Thomas i ich rodziny posiadają około 80 procent udziałów, co oznacza, iż ​​otrzymają około 40 milionów funtów przed opodatkowaniem.

Joe Jenkins, dyrektor generalny White Stuff, pozostanie na swoim stanowisku, a założyciele, panowie Trivers i Thomas, ustąpią z zarządu i opuszczą firmę.

Według Sky News para powołała do życia bank inwestycyjny Rothschild w lutym po otrzymaniu niechcianej wiadomości od potencjalnego nabywcy.

Rozumie się, iż nie ma pewności, czy transakcja zostanie podpisana na czas, aby uniknąć zwiększenia zysków kapitałowych Rachel Reeves w budżecie kanclerza w przyszłym tygodniu.

Treves powiedział, iż sprzedaż firmy Foschini Group (TFG) jest „znacząca i emocjonalna” dla niego i współzałożyciela Seana Thomasa.

Dzisiejszy dzień jest znaczącym i emocjonalnym kamieniem milowym dla Seana i dla mnie. Budowaliśmy tę firmę od podstaw przez ponad 40 lat.

„Chociaż ta decyzja nie była łatwa, wierzymy, iż jest to adekwatny kolejny krok dla White Stuff i wiemy, iż TFG jest zaangażowane w zapewnianie White Stuff nowych możliwości rozwoju”.

Treves, współzałożyciel sprzedawcy detalicznego White Stuff, powiedział, iż sprzedaż firmy Foschini Group (TFG) była „ważna i emocjonująca” dla niego i współzałożyciela Seana Thomasa.

Brytyjska marka modowa i lifestylowa White Stuff ma ponad 130 sklepów w całej Wielkiej Brytanii

Pani Jenkins, dyrektor generalna White Stuff, dodała: „To bardzo ekscytujący moment dla White Stuff i stanowi naturalny kolejny krok dla naszej działalności”.

„Opiera się na ciężkiej pracy i sukcesie, jaki marka osiągnęła w ostatnich latach. TFG London jest idealnym właścicielem naszej firmy.

„Cenią naszą markę, wnoszą bogactwo wyjątkowego doświadczenia w handlu detalicznym i będą doskonałymi długoterminowymi właścicielami, którzy będą wspierać kolejną fazę rozwoju White Stuff”.

Justin Hampshire, dyrektor generalny TFG London, powiedział: „Dzięki silnej obecności White Stuff na głównych ulicach i znacznemu potencjałowi zrównoważonego wzrostu, jesteśmy zobowiązani wspierać Jo i jej utalentowany zespół w ramach ambitnej strategii wdrożenia mającej na celu rozwój jej sklepów i obiektów franczyzowych.

„Jednocześnie TFG London będzie przez cały czas inwestować w markę White Stuff i ofertę internetową, aby zwiększać świadomość i rozwój”.

Według TFG, w roku finansowym zakończonym 30 kwietnia White Stuff wygenerował przychody w wysokości 154,8 mln funtów (201 mln dolarów) i zyski bazowe w wysokości 8,6 mln funtów.

Ponad 85% przychodów generuje dzięki właścicielom sklepów i internetowi, a pozostała część pochodzi z działalności międzynarodowej i hurtowej.

TFG zachowa doświadczony zespół kierowniczy wyższego szczebla White Stuff, na którego czele stoi pani Jenkins.

Idź do oryginalnego materiału