Ci co kupią kiedyś vs Ci co kupią teraz…
Do których warto zagadać? – reguła 95/5
Ostatnio mocno rozkminiam kwestię jak kupuje B2B. Doszedłem do tego, iż proces zakupowy rozkładają dwie rzeczy. Pierwsza to to, iż chcemy sprzedawać wszystkim i wszystko, a druga to to, iż nie umiemy poznać prawdziwych potrzeb klientów i dopasować do nich komunikacji.
To generuje jeszcze większy problem z tym co i jak oferujemy. Do tego nijaka komunikacja, najczęściej o cechach produktów lub usług i mamy gotowy przepis na katastrofę!
Większośc firm, szczególnie B2B bije się o te 5% klientów, które często, bardzo teoretycznie, chce kupić tu i teraz. Zapomina kompletnie o znakomitej większości potencjalnych klientów, których można pozyskać dodatkowo, zwiększając przychody i zysk. To te mityczne 95% tych, co kupi kiedyś. Warto starannie przemyśleć strukturę swoich działań.
Najczęściej obserwuję w firmach B2B piękne zestawy niespójnych działań.
↳ Ubrane w cele biznesowe prowadzące do nikąd
↳ Zagmatwane strategie biznesowe, niezrozumiałe dla nikogo.
↳ Działania marketingowe, robione według przepisu “bo inni też tak robią” zróbmy tak samo.
A przecież można tego wszystkiego uniknąć. Nerwów, zamieszania, frustracji.
Warto zadbać o te parę elementów…
Dziś pierwsza z nich.
Zbuduj rzetelny profil idealnego klienta lub grup odbiorców.
Wszystko zaczyna się od Twoich docelowych klientów. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie – Komu, co i w jaki sposób chcesz oferować? Zidentyfikuj problemy z jakimi mierzą się Twoi klienci i pokaż im jak je rozwiązujesz swoimi działaniami, usługami czy produktami.
→ Dzięki temu Twoje działania sprzedażowe będą skuteczniejsze
↳ Zaczniesz lepiej targetować – znając cechy, potrzeby i wyzwania idealnego klienta, handlowcy mogą kierować swoje działania do firm, które rzeczywiście mają potencjał do zakupu.
↳ Zyskasz wyższą konwersję – komunikacja i oferty będą lepiej dopasowane, a to zwiększy szanse na zamknięcie sprzedaży i skróci cykl decyzyjny.
↳ Zaoszczędzisz czas i zasoby – zespół nie będzie tracił energii na „zimne” i niekwalifikowane leady, które nie będą przynosić wartościowego przychodu.
→ Skuteczniejszy marketing generuje lepszy zwrot z inwestycji
↳ Zbudujesz precyzyjne kampanie – znając grupy odbiorców, ich wyzwania i problemy, łatwiej tworzyć treści, reklamy i oferty, które realnie angażują i przyciągają adekwatne firmy.
↳ Lepiej dopasujesz komunikację – znajomość języka, problemów i motywacji klientów pozwala budować zaufanie i ekspercki wizerunek.
↳ Zyskasz wyższą jakość leadów – skrupulatnie zaplanowane działania marketingowe oparte o strategię, generują kontakty, które faktycznie pasują do oferty i mają realną potrzebę.
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…
B2B też sprzedaje w internetach!
jeżeli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.