„Jesteś wspaniała”, „Jesteś silna” czy „Jesteś mądra” wypowiedziane językiem migowym. Między innymi dzięki takich zwrotów marka SEMILAC w akcji inspirowanej tym językiem wspiera osoby g/Głuche oraz pokazuje, jak wielka moc i sprawczość drzemie w naszych rękach.
Pielęgnujemy moc pomagania, by podawać ją dalej
SEMILAC w kampanii „Moc w naszych rękach” nadał dłoniom „nowe” znaczenie. Jako pierwsza marka w kategorii lakierów hybrydowych zwróciła uwagę nie tylko na estetyczny wymiar kobiecych rąk, ale skupiła się także na ich mocy i sprawczości. W najnowszej akcji idzie krok dalej i zwraca uwagę na moc pomagania, porozumienia i ekspresji.
– W SEMILAC zachęcamy kobiety do działania i wierzymy w sprawczość kobiecych dłoni. Kiedy o nie dbamy, mamy moc, by podawać ją dalej. To właśnie one były inspiracją do naszej najnowszej akcji nawiązującej także do hasła kampanii „Moc w naszych rękach”. Zwracamy w niej uwagę na komunikacyjny aspekt dłoni, taki jak ruchy, gesty i ich ułożenie. Dłonie oraz wypowiadane za ich pomocą słowa mają szczególną moc, przede wszystkim dla społeczności osób g/Głuchych*, dla których są nośnikiem słów. Nie tylko przekazują emocje, ale również wyrażają uczucia. Mają też wielką siłę sprawczą w budowaniu i utrzymywaniu relacji oraz w codziennych działaniach – mówi Małgorzata Sakowicz, Marketing Managerka SEMILAC.
Jako lider kategorii lakierów do paznokci, SEMILAC w swojej komunikacji odwołuje się do wielu symboli. Do swojego spotu telewizyjnego zaprosił m.in. Karolinę i Marysię, które używają na co dzień polskiego języka migowego. Poza pokazaniem na ekranie zwrotów w języku migowym, dziewczyny wspólnie z pozostałymi bohaterkami wykonują też symboliczny gest SEMILAC, przedstawiający dwie różne połączone ze sobą kobiece dłonie. Jest on nie tylko nawiązaniem do symbolu marki – diamentu – ale także do trwałość i mocy, a przede wszystkim do metaforycznego przedstawienia więzi, relacji i siły.
Marka pokazuje, iż dawanie wsparcia i moc pomagania są w naszych rękach. Do dzielenia się tą mocą i wyciągnięcia pomocnej dłoni zachęca wszystkie kobiety. Jesienną porą, tak wymagającą dla delikatnej skóry dłoni, w trosce o nią, wprowadza do sprzedaży charytatywny produkt – krem do rąk w niewielkim, poręcznym opakowaniu. Pielęgnujący balsam o pojemności 25 ml zawiera w sobie odżywczą #mocpomagania oraz składniki w 96% pochodzenia naturalnego, m.in. aloes, alantoinę czy masło shea. Z każdej sprzedanej sztuki dostępnej w cenie 6,99 PLN SEMILAC przekaże 1 zł na Polską Fundację Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym – ECHO.
– Cieszymy się, iż marka SEMILAC podjęła temat istotny dla naszej społeczności i języka migowego, uwrażliwiając na niego innych, i to w tak interesujący i kreatywny sposób. Dzięki niej wpływy z darowizny będziemy mogli przeznaczyć na wyposażenie gabinetu lekarskiego (foniatrycznego) i audiometrycznego w naszej siedzibie. Ponieważ wczesna i prawidłowa diagnoza, to klucz do dalszej rehabilitacji i prawidłowego rozwoju dzieci – mówi Aleksandra Włodarska vel Głowacka z Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym – ECHO –.
– Od ponad 26 lat naszą misją są działania oparte na wzajemnym szacunku i współpracy, których celem jest doprowadzenie naszych podopiecznych do wszechstronnego poznania świata i aktywnego w nim uczestniczenia. Są wśród nich osoby g/Głuche, niesłyszące, słabosłyszące, ze sprzężeniami i jednostronną głuchotą. Nasz unikatowy Model ECHO PROGRES wypracowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia stawia osobę niesłysząca i jej rodzinę w centrum naszego zainteresowania. Aktualnie współpracujemy z około 1500 takich rodzin, którym pomagamy zbudować bezpieczny i przyjazny świat oraz odnaleźć w nim swoją przestrzeń i miejsce na równych z osobami słyszącymi prawach, tam, gdzie spotykają się dwa światy: świat ciszy i świat dźwięku – dodaje.
Motyl – barwny symbol języka dłoni
Międzynarodowym symbolem g/Głuchych jest motyl, ponieważ owady te nie słyszą. Jego skrzydła symbolizują barwność i piękno języka migowego, a trzepot skrzydeł odzwierciedla jego dynamikę i szybkość. SEMILAC drobnym i symbolicznym gestem, ale ważnym w kontekście budowania świadomości i szerzenia wiedzy o tej społeczności, do swojej oferty wprowadził naklejki wodne z symbolem motyla. Tym działaniem, szczególnie wokół dnia 25 września, w którym jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Głuchych i języka migowego, chce zainspirować wszystkie fanki zdobień na paznokciach do tworzenia stylizacji z tym motywem.
Język dłoni według SEMILAC
Języki migowe są językami wizualno-przestrzennymi. Oznacza to, iż na komunikaty w języku migowym składają się znaki manualne, mimiczne oraz ruchy wykonywane głową czy tułowiem w sposób synchroniczny. W ramach akcji marka SEMILAC, która w swoich stylizacjach i materiałach w różnorodny sposób prezentuje ujęcia kobiecych dłoni, będzie pokazywała na swoich kanałach, w tym social media, wideo oraz zdjęcia gestów migowych, oznaczających takie zwroty jak „Jesteś wspaniała”, „Jesteś silna” czy „Jesteś mądra”.
Ale akcja SEMILAC, to nie tylko charytatywna cegiełka w postaci kremiku, naklejek ze znakiem motyla czy symboliczne gesty. To także materiały, artykuły i publikacje o mowie ciała, siostrzeństwie czy bliskości. To również niestandardowa kooperacja z urodowym i kobiecym portalem Wizaż.pl oraz Polki.pl, których nazwa na jeden dzień – 25 września w Międzynarodowy Dzień Głuchych i języka migowego – będzie wyświetlała się dodatkowo w języku migowy.