Agencja Informacyjna: Dr Sławosz Uznański-Wiśniewski (drugi polski kosmonauta w historii) niebawem wybierze w misje kosmiczną. To wydarzeni sprawia, ze rośnie zainteresowanie życiem w przestrzeni kosmicznej. Doświadczenia, związane z przebywaniem w stanie nieważkości, od strony kulinarnej, postanowiła przybliżyć sieć Żabka.
Spis treści
- Misja Żabka. Co to jest Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
- Gdzie można kupić Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
- Co zainspirowało do stworzenia potraw Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
- Jak przygotowuje się potrwawy Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
- Co o daniach liofilizowanych sądzi dietetyk Agnieszka Piskała-Topczewska?
- Czy kosmiczne potrawy maja kosmiczne opakowania?
- Co o etykiecie dla Astropierogów sądzi Joanna Concejo?
- Co o etykiecie dla Astrodeserów uważa Aleksandra Czudżak?
- Kim jest Joanna Concejo?
- Kim jest Aleksandra Czudżak
- Co to jest grupa Żabka?

Misja Żabka. Co to jest Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser – to trzy liofilizowane dania, które dostępne są tylko w sklepach sieci Żabka. Wyprodukowane przez polskie przedsiębiorstwo Lyofood, we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną, budzą zainteresowanie smakiem i oprawą. Potrawy zamknięto w 12 unikalnych opakowaniach ozdobionych zdjęciami z teleskopu Hubble’a i ilustracjami, stworzonymi przez polskich artystów. Te potrawy do interesująca propozycja prowiantu na wakacyjne wyprawy, ze świadomością, iż takie same dania będzie niebawem jadł w przestrzeni kosmicznej polski astronauta dr Sławosz Uznański-Wiśniewski.
Gdzie można kupić Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
Produkty Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser dostępne w sieci sklepów Żabka są identyczne pod względem receptur, składników i technologii z tymi, które polecą na orbitę okołoziemską do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Potrawy zostały stworzone specjalnie na potrzeby misji Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Co zainspirowało do stworzenia potraw Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
Oferta potraw Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser to hołd dla polskich smaków w kosmicznym wydaniu. Astrozupa – aromatyczna pomidorowa z makaronem według przepisu Mateusza Gesslera, Astropierogi – również jego autorstwa pożywne pierogi z kapustą i grzybami oraz Astrodeser – słodka kruszonka z jabłkiem i cynamonem.
Jak przygotowuje się potrwawy Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser?
Wszystkie potrawy: Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser przygotowuje się gwałtownie i wygodnie – wystarczy dodać gorącą wodę, zamknąć opakowanie i odczekać od 3 do 16 minut, w zależności od dania. Wyprodukowane przez przedsiębiorstwo Lyofood, które jest liderem w dziedzinie liofilizacji i producenta żywności liofilizowanej premium, dostępne są do wyczerpania zapasów w cenie 9,99 zł. Dzięki liofilizacji potrawy Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser są łatwe w przygotowaniu, co sprawia, iż doskonale sprawdzą się podczas wakacyjnych wypraw, górskich wędrówek czy wypoczynku nad wodą. Termin przydatności do 18 miesięcy sprawia, iż warto mieć je w zapasie na wypadek spontanicznych wyjazdów.

Co o daniach liofilizowanych sądzi dietetyk Agnieszka Piskała-Topczewska?
„Dania liofilizowane to pełnowartościowe posiłki, które mimo zastosowanego procesu suszenia, zachowują większość składników odżywczych, a ich termin przydatności wynosi choćby kilka lat.” – Wyjaśnia Agnieszka Piskała-Topczewska – dietetyk kliniczny i doradca ds. dobrego żywienia Grupy Żabka.
– „Dodatkowo potrawy liofilizowane są szybkie i proste w przygotowaniu: wystarczy dodać gorącą wodę, poczekać kilka minut i gotowe! Sprawdzą się więc idealnie podczas aktywności fizycznej, ponieważ są dobrym źródłem energii, a jednocześnie ich opakowania mało ważą i zajmują kilka miejsca w plecaku, co jest szczególnie istotne np. podczas trekkingu.” – Uważa Agnieszka Piskała-Topczewska – dietetyk kliniczny i doradca ds. dobrego żywienia Grupy Żabka.
Czy kosmiczne potrawy maja kosmiczne opakowania?
Opakowania produktów Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser są ozdobione zdjęciami, wykonane przez teleskop Hubble’a, przedstawiające gwiazdozbiory, galaktyki i mgławice w zachwycającym wydaniu – z bogactwem barw, form i detali. Zawierają opis astronomiczny z nazwą obiektu, jego typem oraz odległością od Ziemi, co nadaje całości edukacyjny wymiar. Charakter serii podkreśla prestiżowe logo Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Każde danie ma cztery wersje graficzne, ale w jednym sklepie dostępna jest tylko jedna – by zebrać całą kolekcję, trzeba podróżować. Etykiety, specjalnie dla tego projektu, stworzyli uznani polscy artyści: Joanna Concejo (Astropierogi), Aleksandra Czudżak (Astrodeser) i Tomek Larka (Astrozupa). Ich różnorodne style i techniki oraz subiektywne interpretacje kosmicznego motyw utworzą barwną opowieść.

Co o etykiecie dla Astropierogów sądzi Joanna Concejo?
„W stworzeniu etykiety dla potrawy Astropierogi chodziło o to, żeby w ilustracji było coś nieoczywistego, zaskakującego, może choćby kompletnie niemożliwego, trochę surrealistycznego. Chodziło o niespodziankę.”- Wyjaśnia Joanna Concejo.
– „W mojej ilustracji wyszłam od zdjęć rodzinnych w sytuacji przy stole – właśnie tam, gdzie jemy pierogi. Miało to wszystko wyglądać na zupełnie zwyczajną scenkę latem, w sadzie, gdzie wszyscy dobrze się bawią, w swoim towarzystwie i dobrze jedzą. Takie zdjęcie na pamiątkę, cudowne wspomnienie z Ziemi.” – Wspomina Joanna Concejo.
Co o etykiecie dla Astrodeserów uważa Aleksandra Czudżak?
„Kiedy byłam małym dzieckiem, bardzo lubiłam oglądać atlasy ze zdjęciami kosmosu i próbowałam zrozumieć skalę jego ogromu.” – Zwierza się Aleksandra Czudżak – twórczyni etykiety do Astrodeseru. – „Chciałam, aby moja ilustracja opowiadała o tej ciekawości, jak i pokazywała piękno tego, co w kosmosie może nas spotkać. Dwójka dzieci i słońce w centrum może też przywodzić na myśl mit kosmogoniczny. Coś tajemniczego. Zależało mi na dużej ilości ciepłych kolorów oraz namalowaniu kosmicznego pyłu, który przywodziłby na myśl liofilizowaną jabłkową kruszonkę.” – Tłumaczy Aleksandra Czudżak – twórczyni etykiety do Astrodeseru..
https://www.youtube.com/embed/SrQvK_p6FWY
Kim jest Joanna Concejo?
Joanna Concejo z d. Iwankowicz – graficzna, ilustratorka i autorka książek wizualnych. Studiowała na Wydziale Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu.. Od 1998 roku mieszka w republice Francuskije. W 2002 roku została zaproszona do udziału w Busan Biennale w Republice Korei. Od tego czasu jej prace pokazywane są na wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych (m.in. w Republice Włoskiej, Republice Francyskiej, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii Irlandii Północnej, Islamskiej Republice Iranu czy Republice Portugalii). Współpracuje m.in. z Le Petit Atelier de Paris oraz z włoskimi szkołami ilustracji – Ars in Fabula (Macerata) i Scuola Internazionale d’Illustrazione di Sàrmede. Laureatka prestiżowej nagrody ilustratorskiej – Tallinn Illustrations Triennial 2023, przyznawanej co 3 lata przez międzynarodowe jury.
Kim jest Aleksandra Czudżak
Aleksandra Czudżak – graficzka i ilustratorka. Studiowałem na Wydziale Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu i uzyskała tytuł magistra w 2018 roku. W swoich pracach skupia się na tradycyjnych technikach i doświadczeniu w grafice warsztatowej. Wykonuje murale. Otrzymała Srebrny Miecz w konkursie KTR (Klubu Twórców Reklamy) w kategorii Craft (Ilustracja) Publishing dla Aleksandry Czudżak
Co to jest grupa Żabka?
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio.
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości opublikowane na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy udanej lektury.
AI, Kultura /DEC/ 2.06.2025