Amerykańskie media informują o problemach z ekspresami do kawy w sieci McDonald's. Urządzenia marki Melitta zostały wycofane w niektórych lokalach po sygnałach o możliwym zagrożeniu. Jak ustalił "Fakt", sprawa dotyczy także kilkunastu restauracji w Polsce.
Sieć zapewnia, iż w tej chwili wszystkie lokale oferują pełną gamę napojów gorących. W międzyczasie, McDonald's notuje spadek wyników sprzedaży, co jest pierwszym takim przypadkiem od trzech lat.
Problematyczne ekspresy do kawy
Według "The New York Post", problem dotyczy ekspresów marki Melitta, które potencjalnie mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Do tej pory nie sprecyzowano, na czym dokładnie polega wada. W Polsce jeden z pracowników restauracji McDonald's potwierdził "Faktowi", iż urządzenia w jego lokalu zostały wyłączone i zdemontowane z powodu ryzyka "wybuchu".
Oświadczenie McDonald's Polska
Biuro prasowe McDonald's Polska w odpowiedzi na pytania "Faktu" wyjaśniło, iż 18 października ich dostawca, firma Melitta, poinformowała o potencjalnym ryzyku związanym z jednym z modeli urządzeń. Sieć podjęła działania prewencyjne, wyłączając urządzenia z użytkowania, mimo braku jakichkolwiek incydentów. "Sytuacja dotyczyła wyłącznie kilkunastu restauracji w Polsce. w tej chwili wszystkie restauracje wydają pełną ofertę napojów gorących" – czytamy w komunikacie.
Spadek sprzedaży napojów wpływa na wyniki sieci
Sprzedaż gorących napojów, takich jak kawa i herbata, jest kluczowa dla McDonald's. W Stanach Zjednoczonych codziennie sprzedaje się aż 8 milionów kubków kawy. Jednak w II kwartale 2024 roku firma zanotowała spadek sprzedaży o 1%. To pierwszy taki przypadek od trzech lat, który może mieć wpływ na strategię dalszego rozwoju sieci.
McDonald's wciąż monitoruje sytuację związaną z ekspresami i podejmuje kroki, by zapewnić bezpieczeństwo oraz utrzymać zaufanie klientów.
Źródło: Fakt