McDonald’s odnotowuje pierwszy spadek swojej globalnej sprzedaży od 2020 roku

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

Uzyskaj streszczenie redaktora za darmo

Rula Khalaf, redaktor naczelna „Financial Times”, wybiera w tym cotygodniowym biuletynie swoje ulubione artykuły.

McDonald’s odnotował pierwszy globalny spadek sprzedaży od 2020 r., gdyż konsumenci na całym świecie wyrazili niezadowolenie z wysokich cen burgerów, frytek i napojów bezalkoholowych.

Porównywalna sprzedaż w sieci fast foodów spadła o 1% rok do roku w ciągu trzech miesięcy do końca czerwca, spadając zarówno w lokalizacjach międzynarodowych, jak i w bazie McDonald’s w USA.

Dyrektor generalny firmy, Chris Kempczinski, powiedział, iż kiedy firma opublikowała w poniedziałek swoje zyski, konsumenci stają się „bardziej rozważni w wydatkach”. Podczas gdy kwartalne przychody w wysokości 6,49 miliarda dolarów pozostały praktycznie niezmienione w porównaniu z rokiem ubiegłym, zysk netto spadł o 12 procent do 2,02 miliarda dolarów, poniżej oczekiwań Wall Street.

Kempczinski powiedział analitykom, iż nastroje konsumentów na większości głównych rynków McDonald’s są niskie. „Widzimy, jak konsumenci częściej jedzą poza domem i częściej polują na okazje” – dodał.

Grupa amerykańska jako ostatnia zgłosiła spadek popytu, budząc obawy, iż siła konsumentów osiągnęła swój szczyt po latach wspierania największej gospodarki świata od czasu pandemii.

Ceny posiłków w restauracjach poszybowały w górę w ostatnich latach, a amerykański indeks żywności spożywanej poza domem wzrósł od połowy 2019 r. o 30 procent. Jednocześnie liczba gospodarstw domowych, które w miesiącach po wprowadzeniu ograniczeń związanych z pandemią miały dużo pieniędzy, zaczęła się wycofywać.

McDonald’s, który czasami przyciąga gości, którzy jedzą po stosunkowo przystępnych cenach, również podniósł ceny. Joe Erlinger, prezes McDonald’s USA, powiedział w wywiadzie: List otwarty W maju dyrektor generalny McDonald’s powiedział, iż średni koszt Big Maca wzrósł od 2019 r. o 27 procent, do 9,29 dolara w Stanach Zjednoczonych, chociaż stwierdził, iż inflacja przekroczyła koszt wielu pozycji menu.

„Oczekujemy, iż ostatecznie klienci będą przez cały czas odczuwać presję gospodarczą i rosnące koszty życia przez co najmniej kilka kolejnych kwartałów w tym bardzo konkurencyjnym otoczeniu” – powiedział w poniedziałek analitykom Erlinger.

Firma i jej konkurenci oferują w tej chwili rabaty, aby przyciągnąć klientów ponownie. Według Placer.ai, który śledzi dane o lokalizacji z urządzeń mobilnych, oferta McDonald’s wprowadzona na rynek w USA pod koniec ubiegłego miesiąca za 5 dolarów na kanapkę, nuggetsy z kurczaka, frytki i napój zwiększyła popyt.

Zalecana

McDonald’s ma ponad 40 000 restauracji w ponad 100 krajach. Około 41% jego ubiegłorocznych przychodów wynoszących 25,5 miliarda dolarów pochodziło ze Stanów Zjednoczonych.

Jednakże spadek liczby klientów doprowadził do spadku porównywalnej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w drugim kwartale o 0,7%.

Sprzedaż międzynarodowa spadła o ponad 1%. Firma niedawno ostrzegła, iż ​​wojna w Gazie zaszkodziła jej działalności w niektórych krajach Bliskiego Wschodu, a także w Indonezji i Malezji. Sprzedaż spadła także we Francji i Chinach, gdzie według Kempczinskiego McDonald’s musi stawić czoła ostrej konkurencji.

Globalny spadek sprzedaży porównywalnej, który obejmuje sklepy własne i stowarzyszone otwarte od co najmniej 13 miesięcy, jest pierwszym spadkiem od czwartego kwartału 2020 roku.

Akcje McDonald’s zamknęły się w poniedziałek o 3,7 procent wyżej, w reakcji rynku na niższą sprzedaż, która była „nieco lepsza niż oczekiwano” – podała Citigroup.

W ciągu roku trwającego do piątku inwestorzy w ciągu roku obniżyli ceny akcji McDonald’s o 15 procent. Morgan Stanley w zapowiedzi zysków stwierdził, iż „reputacja grupy pod względem wartości spadła” wśród konsumentów, twierdząc, iż potrzebuje ofert takich jak posiłki za 5 dolarów, aby „obsługiwać kluczową grupę klientów, którzy odmówili”.

Idź do oryginalnego materiału