Maszynista wyskoczył z jadącego TGV

kolejblog.wordpress.com 1 dzień temu

Podróże około 3000 pasażerów francuskich kolei miały opóźnienia dochodzące do pięciu godzin po tym jak w wigilię Bożego Narodzenia (24 grudnia 2024) maszynista TGV wyskoczył z kabiny jadącego pociągu. Francuski operator kolejowy SNCF potwierdził śmierć maszynisty i powiedział, iż „popełnił on samobójstwo podczas jazdy pociągu”. Wypadek ten zdarzył się na torach szybkiej linii między Paryżem a Lyonem w Melun, ponad 60 kilometrów na południe od stolicy Francji.

Na pokładzie pociągu przewoźnika Ouigo z Paryża do Saint-Etienne było około 400 pasażerów. Pociąg, jadący w momencie wypadku z szybkością około 300 km/h, zatrzymał się bezpiecznie po uruchomieniu systemów awaryjnych. Ciało maszynisty, w wieku około 50 lat, znaleziono w odległości około 2 kilometrów od miejsca zatrzymania pociągu.

Pociąg Ouigo (foto: Kabelleger/Wikipedia)

Pociągi TGV, jak i praktycznie wszystkie inne z jednym maszynistą w kabinie, są wyposażone w czuwak, wymagający stałego lub periodycznego (co około 30 sekund) nacisku na specjalny pedał lub dźwignię. jeżeli tego się nie zrobi, w kabinie włącza się alarm świetlny i dźwiękowy. W razie braku reakcji maszynisty po kilku sekundach wyłączają się silniki i uruchamia się nagłe, awaryjne hamowanie. W przypadku TGV, po takim zatrzymaniu pociągu aktywowany jest kolejny alarm powiadamiający dyspozytora linii o zaistniałej sytuacji.

Ouigo to przewoźnik oferujący tańsze połączenia na liniach obsługiwanych przez TGV. Jego pociągi mają gęściej umieszczone siedzenia, przewóz większego bagażu jest dodatkowo płatny, nie ma cateringu, sprzedaż biletów i obsługa pasażerów jest tylko online,

Idź do oryginalnego materiału