Marka Thomas Cook w polskich rękach.

ttg.com.pl 2 miesięcy temu
Fot. Canva

Działająca globalnie polska Grupa eSky przejęła od chińskiego giganta, Fosum Tourism Group, istniejącą od 180 lat markę – Thomas Cook – prekursora turystyki zorganizowanej.

Akwizycja podpisana z chińskim funduszem otworzy przed eSky nowe możliwości na rynku brytyjskim i zachodnioeuropejskim, szczególnie w segmencie pakietów dynamicznych, w stronę których migrują najwięksi na świecie touroperatorzy. Do zakończenia tej transakcji niezbędna pozostało zgoda brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).

Będąca kluczowym graczem w branży traveltech, Grupa eSky, planuje rozwijać oferty City Break i Wakacje, które będą konkurencyjne cenowo i elastyczniejsze w stosunku do statycznych pakietów oferowanych przez tradycyjne biura podróży.

Inwestujący w innowacyjne firmy, większościowy udziałowiec Grupy, MCI Capital, dąży do umiejscowienia eSky w pierwszej trójce firm sprzedających pakiety usług turystycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki przejęciu znanej marki Grupa zyska dostęp do rynku brytyjskiego, co podniesie jej potencjał sprzedażowy do 1 mld złotych i znacznie przybliży realizację tego celu.

Warto wspomnieć, iż w 2019 roku, po niespełna dwóch wiekach działalności, założona przez Thomasa Cooka firma ogłosiła upadłość, pociągając za sobą wiele firm zależnych. Jedną z nich był Neckermann, w którym brytyjski touroperator miał 100% udziałów.

Idź do oryginalnego materiału