Marcin Płachno (ZOPOT): Chcemy pokazać, iż nasz kraj ma do zaoferowania dużo więcej niż najważniejsze miejskie lokalizacje

nowymarketing.pl 2 lat temu
Co oznacza turystyka w duchu slow? Po jakie działania marketingowe sięga dziś branża turystyczna? Na te i inne tematy rozmawiamy z Marcinem Płachno, dyrektorem ZOPOT w Wiedniu, odpowiedzialnego za kampanię „Poland Soul Travel”, która promuje turystyczne walory Polski wśród Austriaków i Szwajcarów. Na początek przybliżmy czytelnikom, co adekwatnie oznacza termin „slow turystyka”, na którym skupia się nowa kampania ZOPOT.
Turystyka slow to nic innego, jak interakcja z ludźmi i ich zwyczajami, kuchnią i kulturą. Taki rodzaj podróży pozwala turyście na głębokie, autentyczne i duchowe doświadczenie. To alternatywa dla turystyki masowej, gdzie zamiast tworzenia planu podróży i próby upchnięcia w nim jak największej liczby różnych atrakcji, skupiamy się na lokalnym środowisku i euforii czerpanej ze swobodnego odpoczynku – bez pośpiechu, tłumów i hałasu.
Jak zrodził się pomysł na kampanię „Poland Soul Travel”? Jaki cel przyświecał jej twórcom?
Szukaliśmy odpowiedzi na zmieniające się...
Idź do oryginalnego materiału