Luksusowa marka znika z polskich galerii handlowych. To koniec biznesu

natemat.pl 1 tydzień temu
Luksusowa marka Fantini Poland, która produkowała torebki i inne wyroby ze skóry toskańskiej, złożyła wniosek o upadłość. Firma nie potrafiła utrzymać się na rynku dóbr luksusowych w Polsce – podaje serwis dla handlu.pl.


Fantini Poland sp. z o.o. złożyła wniosek o upadłość 27 marca 2025 roku. Marka znana z toskańskich skór prowadziła sprzedaż przez internet, miała też sklepy w galeriach handlowych, między innymi w CH Fort Wola w Warszawie.

Postępowanie upadłościowe dopiero się zaczyna. Jak podaje dlahandlu.pl, dalsze losy firmy, jej pracowników i wierzycieli nie są znane.

W tym sektorze Polki i Polacy przywykli do coraz częstszych zakupów przez internet, a przyczyną są – rzecz jasna – ceny. Rosnąca konkurencja światowych gigantów e-commerce z pewnością nie poprawiała sytuacji mniejszych firm z rzemieślniczą produkcją.

Fantini Pelletteria. Czym jest marka?


Marka była polską filią włoskiej marki Fantini Pelletteria, która produkuje luksusowe wyroby ze skóry. Sprzedaje między innymi eleganckie torebki, plecaki, portfele, paski oraz torby.

Znakiem rozpoznawczym Fantini Pelletteria jest wysoka jakość materiałów, pochodzących przede wszystkim z wytrzymałej skóry toskańskiej. Marka znana jest też z filozofii slow fashion, która promuje etyczną produkcję i ponadczasowy styl – czytamy w dlahandlu.pl.


Fantini zwracało uwagę na swoje włoskie korzenie i rzemieślniczą tradycję. Marka powstała w 1981 roku w Republice San Marino. Z czasem weszła do wielu krajów, w tym Polski. Sprzedawała produkty przez internet, ale także w butikach stacjonarnych.

Idź do oryginalnego materiału