Lufthansa rezygnuje ze sprzedaży na pokładzie

manager24.pl 2 dni temu

Perfumy, papierosy, okulary przeciwsłoneczne: Produktów tych nie będzie można już kupić na pokładach samolotów długodystansowych Lufthansy. Rzecznik potwierdził, iż spółka znosi sprzedaż na pokładzie statków ze względów ekonomicznych. Lufthansa nie zarobiła już nic na dodatkowych transakcjach, ponieważ spadający popyt wiązał się z wysokimi kosztami zakupu. Platforma Aero Telegraph informowała o tym wcześniej.

Decyzja dotyczy głównej marki Lufthansa. Sprzedaż na niektórych trasach została już wstrzymana, a od września nie będzie już sprzedaży pokładowej na całej siatce. Lufthansa od pewnego czasu nie oferuje żadnych towarów na trasach krótkodystansowych. Asortyment sklepu internetowego oraz sklepów na lotniskach pozostaje bez zmian.

Duży popyt na loty świąteczne

Inne niemieckie linie lotnicze nie chcą pójść w ślady Lufthansy. Tuifly odnotowało duży popyt, zwłaszcza na dłuższe loty turystyczne, np. na Wyspy Kanaryjskie. Sklep pokładowy jest istotną częścią podróży. Condor nie planuje w tej chwili zaprzestania sprzedaży na pokładzie samolotów . Zyskowność jest regularnie sprawdzana i wykazuje dobrą sprzedaż, szczególnie w miejscach wypoczynkowych.

Lufthansa udoskonala również cały swój serwis pokładowy na trasach długodystansowych. Rzecznik potwierdził, iż od tego miesiąca w ramach projektu „Fox” testowane są nowe produkty i procesy w klasie ekonomicznej. Oczekuje się, iż klasy wyższe pójdą w ich ślady w nadchodzących miesiącach. Lufthansa podkreśla, iż ​​nie pozostało jasne, co dokładnie ulegnie zmianie. Nie chodzi o oszczędności, ale o lepszą obsługę gości. Należy zwiększyć ofertę potraw i napojów.

W tym procesie pomoże również sztuczna inteligencja (AI): tzw. „tray tracker” będzie skanował tace zabierane na pokład. Sztuczna inteligencja powinna rozpoznawać, czy posiłek został zjedzony częściowo, w całości czy nietknięty. Do analizy zostaną również uwzględnione trasa lotu, klasa podróży i rodzaj posiłku, co umożliwi optymalizację wielkości porcji i wyboru produktów spożywczych.

Idź do oryginalnego materiału