Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin: Podsumowanie 2024 i plany na 2025 rok

ttg.com.pl 6 dni temu

Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin działa w Lublinie od lata 2020 roku i od tamtej pory stale poszerza swój zakres działania.

Stowarzyszenie powstało z inicjatywy Miasta Lublin w celu zrzeszenia i integracji lokalnych jednostek samorządu terytorialnego i przedsiębiorców z szeroko rozumianej branży turystycznej. To m.in. obiekty gastronomiczne, hotelarskie, instytucje kultury i atrakcje turystyczne, obiekty sportowo-rekreacyjne, organizatorzy turystyki oraz lokalni przedsiębiorcy.

Zadaniem LOT Metropolia Lublin jest prowadzenie działań promocyjnych Lublina i Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego jako destynacji turystycznej na szczeblu krajowym i międzynarodowym oraz prezentuje potencjał oferty swoich członków, biorąc aktywny udział w spotkaniach branżowych i targach turystycznych odbywających się w Polsce i na świecie.

Targi FITUR w Madrycie

W 2024 roku działania LOT Metropolia Lublin skupiały się na następujących obszarach aktywności:

  • Udział w targach i wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą, łącznie 12 wydarzeń. W tym: FITUR (Madryt), Dovolená (Ostrava), ITB (Berlin), Holiday World & Region World (Praga), Międzynarodowe Targi Turystyki (Zabrze), Arabian Travel Market (Dubaj), Jarmark Dominikański (Gdańsk), Poland. More than you expected (Budapeszt), Tour Salon (Poznań), BUY POLAND (Warszawa), World Travel Market (Londyn), ITTF Warsaw (Warszawa).
  • Organizacja wizyt studyjnych we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, jej zagranicznymi ośrodkami, a także lokalnymi partnerami. W ubiegłym roku zrealizowano 22 wizyty studyjne, których uczestnikami byli dziennikarze, influencerzy i touroperatorzy z Węgier, Włoch, Wielkiej Brytanii, Czech, Niemiec, Słowenii, Litwy, Łotwy, Chin i Polski. W ich wyniku powstało ponad 70 różnych publikacji w prasie drukowanej i online, w social mediach (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, WeChat), materiały telewizyjne oraz podcast.
  • Informacja turystyczna. LOT Metropolia Lublin prowadzi Centrum Inspiracji Turystycznej na ul. Jezuickiej 1/3 w Lublinie, w którym można uzyskać przydatne podczas zwiedzania informacje na temat Lublina oraz LOM, a także pobrać bezpłatne materiały informacyjne, kupić gadżety miejskie oraz pamiątki. CIT w 2024 odwiedziło ponad 40 tysięcy turystów. O wysokim poziomie obsługi turystów świadczy fakt, iż centrum po raz drugi z rzędu uzyskało 4 gwiazdki, czyli najwyższą możliwą ocenę, podczas certyfikacji Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.
  • Publikacje. LOT Metropolia Lublin opracowuje i regularnie wydaje materiały mające na celu promocję turystycznej oferty Lublina i Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego. W zeszłym roku opublikowane zostały 2 wydania informatora „Lublin. Miasto inspiracji” w języku polskim, informator „Lublin. City of Inspiration” w języku angielskim, informator o atrakcjach Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego „Lublin i okolice”, a także mapy Lublina w 13 językach: polskim, angielskim, ukraińskim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, włoskim, węgierskim, hebrajskim, arabskim, czeskim, tureckim i litewskim. Materiały te są bezpłatnie wydawane turystom w Centrum Inspiracji Turystycznej, hotelach i restauracjach, atrakcjach turystycznych i instytucjach kultury na terenie miasta i LOM, a ich zadaniem jest promocja oferty turystycznej Lublina skierowanej zarówno do turystów, jak i mieszkańców. Na początku roku LOT Metropolia Lublin we współpracy z Ośrodkiem „Brama Grodzka – Teatr NN” wydała pierwszy w historii bezpośredni przekład „Sztukmistrza z Lublina” Isaaca Bashevisa Singera, który można zakupić w Centrum Inspiracji Turystycznej oraz innych wybranych punktach w mieście.
  • Polska Marka Turystyczna Lublin. Lublin od 2019 roku może poszczycić się tytułem Polskiej Marki Turystycznej, a LOT Metropolia Lublin jest jej zarządcą. W ramach tego projektu tworzony jest katalog najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które otrzymują wsparcie o charakterze doradczo-eksperckim, a także pomoc w przygotowaniu i pozycjonowaniu wysokiej jakości materiałów promocyjnych. W 2024 odbyła się ewaluacja projektu, której pozytywny wynik poskutkował przedłużeniem tytułu dla Lublina do 2027 roku.
Targi ITB Berlin

Inne sukcesy:

  • Współpraca z organizacjami turystycznymi reprezentującymi miasta metropolitalne w Polsce. W październiku 2024 podczas Forum POT-ROT-LOT w Arłamowie przedstawiciele metropolitalnych Lokalnych Organizacji Turystycznych, w tym LOT Metropolia Lublin, podpisali porozumienie o ścisłej współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki miejskiej. W ramach tej współpracy organizacje zobowiązały się do realizacji wspólnych kampanii promocyjnych, udziału w międzynarodowych targach, organizacji wydarzeń mających na celu promocję miast, wymiany danych i analiz turystycznych, partnerskiego współdziałania z Polską Organizacją Turystyczną i współpracy nakierowanej na podnoszenie kompetencji zawodowych pracowników branży turystycznej.
  • Forum Informacji Turystycznej. Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Ogólnopolskiego Forum Informacji Turystycznej, które odbyło się 6 grudnia 2024 dyrektor Centrum Inspiracji Turystycznej Anna Nieoczym została wybrana do zarządu Forum Informacji Turystycznej na lata 2024-2026, co pokazuje, iż działalność i model zarządzania informacją turystyczną stosowany przez LOT Metropolia Lublin jest doceniany w branży i pozwala na wkład organizacji w dalsze kształtowanie dobrych praktyk w tym zakresie.
  • Udział LOT Metropolia Lublin w strukturze zarządzania projektem Europejska Stolica Kultury na lata 2025-2031. LOT ML została wpisana w strukturę projektu jako ciało doradcze, a prezes LOT ML Krzysztof Raganowicz jest członkiem zespołu ds. operacyjnych. Obecność w strukturze zarządzania pozwala organizacji mieć realny wpływ na ostateczny wygląd projektów organizowanych w ramach Europejskiej Stolicy Kultury.
Jarmark Dominikański w Gdańsku

Plany na 2025:

  • Kontynuacja współpracy z touroperatorami z Polski i innych państw w celu promocji oferty turystycznej Lublina i włączenia miasta do ich programów dla grup wycieczkowych.
  • Udział w corocznych wydarzeniach branżowych i targach turystycznych w Polsce i za granicą, m.in.: FITUR (Madryt), Roadshow (Kuwejt/Bahrajn, Czechy), ITB (Berlin), Arabian Travel Market (Dubaj), Dzień Polski w Pradze, Tour Salon (Poznań), World Travel Market (Londyn), ITTF Warsaw (Warszawa), otwarcie Ambasady RP w Berlinie, BUY Poland (Lublin).
  • Organizacja kolejnych wizyt studyjnych dla dziennikarzy, influencerów i touroperatorów z całego świata we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną oraz lokalnymi i regionalnymi organizacjami turystycznymi działającymi na terenie Polski.
  • Wydanie nowych edycji materiałów promocyjnych o Lublinie (informator w jęz. polskim oraz angielskim, mapy turystyczne Lublina) oraz o Lubelskim Obszarze Metropolitalnym i ich dystrybucja w punktach odwiedzanych przez turystów.
  • Dalsza kooperacja z Polską Organizacją Turystyczną i jej zagranicznymi ośrodkami w celu wspólnej promocji Lublina jako atrakcyjnej destynacji turystycznej.
  • Kontynuacja i rozwój pozostałych działań promocyjnych prowadzonych w ubiegłych latach.

Więcej informacji na stronie www.lotml.org

Idź do oryginalnego materiału