Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii to absurdalna i przyjemna gra

cyberfeed.pl 3 dni temu


Fale uderzają w kadłub statku, który wygląda, jakby mógł zostać wyrwany prosto z XVII wieku, mewy krzyczą nad głowami, a za sterami siedzi postać ubrana w koszulę z nadrukiem hawajskim. Nie tak można by się spodziewać po zapoznaniu z Goro Majimą, prawdopodobnie jedną z najpopularniejszych postaci w Jak smok ale nadaje ton. Polygon został zaproszony na niedawny pokaz praktyczny, aby poczuć smak tego, co Jak smok: piracka Yakuza na Hawajach miałoby w zanadrzu — i jest to historia Majimy na dnie i na zewnątrz, na drodze do stania się największym piratem, jakiego świat kiedykolwiek widział. To wszystko Jak smok czego fani mogliby się spodziewać.

Jak smok: piracka Yakuza na Hawajach jest tak absurdalne, jak można by się spodziewać — to jest Jak smok gra, a Goro Majima jest protagonistą, więc naturalne jest, iż Ryu Ga Gotoku Studio się na to zdecydowało. Majima jest prawdopodobnie jedną z niewielu postaci w serii, która otrzymała kompletne łuki postaci pełne najbardziej emocjonalnych momentów Jak smok gry widziały. Ale nie tutaj! Przynajmniej nie w tym podglądzie. Zamiast tego Majima i ekipa udają się do miasta Madlantis, kolejnego niebezpiecznego podziemia pełnego przemocy i wypełnionego po brzegi innymi nicponiami, którzy w większości nie są ubrani jak Party City Jack Sparrow z Gore Verbinski’s Piraci z Karaibów. Tak jak Jak smok: nieskończone bogactwopostacie, które nie są Japończykami, są przybliżeniem tego, co Ryu Ga Gotoku Studios stworzyło, aby mniej więcej dopasować się do przeciętnej wyprawy do gry Like a Dragon: błądzący turyści, kilku miejscowych rozrzuconych tu i ówdzie oraz tłumy bandytów gotowych cię pobić, ponieważ dziwnie na nich spojrzałeś lub ponieważ chcą kopnąć leżącego mężczyznę. To w dużej mierze miasto z gry wideo.

W porównaniu do Madlantis, Honolulu nie jest aż tak ekscytujące, a podczas rozgrywki w wersję zapoznawczą gry głównie skakałem po mieście z moim nieustraszonym dziecięcym towarzyszem i jego kociakiem tygrysem bengalskim, śpiewając najlepsze przeboje karaoke Majimy — w tym „24-Hour Cinderella” z Yakuza0 — albo zmienić wygląd Majimy w źle skonstruowanej przebieralni. Możesz biegać bez koszulki z grymasem na twarzy białej twarzy hannya wytatuowanej na plecach Wściekłego Psa, aby wszyscy mogli ją zobaczyć, albo może chcesz wślizgnąć się z powrotem w tę kultową skórzaną kurtkę ze skóry węża, skórzane spodnie i buty ze srebrnymi noskami i wszystko. Wybrałem Yakuza0 spójrz, bo przypomniało mi to lepsze czasy w serii. Byłem też zdesperowany, żeby gonić za tym uczuciem po pocięciu Keitha, generycznie wyglądającego pirata w kapeluszu z trójrożnym kapeluszem, który z jakiegoś powodu naraził się Majimie. Jestem pewien, iż zostanie to wyjaśnione w pełnej wersji gry i prawdopodobnie będzie miało większe znaczenie.

Widzisz, podczas gdy Majima starzeje się jak reszta z nas i osiągnął wiek 60 lat, nie oznacza to, iż jest mniej żwawy. Mad Dog of Shimano wciąż jest w stanie nauczyć się kilku nowych sztuczek, a dzięki stylowi walki Sea Dog posługuje się parą pałaszy i XVII-wiecznym działem ręcznym. Wszystkie jego ataki są równie szybkie, co zabójcze, a ty możesz użyć drutu, aby rzucić się na wroga z lekkomyślnym oddaniem. Są też powietrzne kombinacje, które są zabawne i wydają się nieco zbyt mocne, ale nie będę narzekać na to, iż gra przyjęła zasadę chłodu dla jednej ze swoich najpopularniejszych postaci. Ale jeżeli chcesz powrotu do tego, co znajome — czegoś, co przeniesie cię z powrotem do Yakuza0 lub to Yakuza 2 dodatkowy scenariusz — możesz powrócić do charakterystycznego stylu walki Majimy, Mad Dog, aby przedzierać się przez wrogów z tanto w ręku. Nie szaleje tak bardzo jak w poprzednich grach, ale możesz przywołać sobowtóry i użyć interesującego ataku wirującego, aby wysłać wrogów w powietrze lub zabić ich na miejscu. Mogę potwierdzić, iż nowy remiks „Receive You” jest odtwarzany w stylu Mad Dog, a muzyka w Sea Dog również nie jest zła. To nie jest ta sama nachalna EDM-owska OST, która nękała Nieskończone bogactwo i wydaje się nieco stonowany.

Po tym, jak zmasakrowałem Keitha i jego ekipę, przeszukałem to, co mogłem w Madlantis. To nie przypomina innych podziemnych obszarów pełnych przestępstw w poprzednich Jak smok gry. Jest brudny, zardzewiały i zlepiony ze statków zebranych na przysłowiowym cmentarzu. Neony oświetlają rozpadające się budynki, odbijając się od powierzchni wody, na której wszystko niepewnie unosi się. Nie jest jak Purgatory z oryginału Jakuzalub Zamek z Jak smok Gaiden: Człowiek, który wymazał swoje imię. Nie było to efektowne ani efektowne. Co dziwne, to miła odmiana od tego, do czego jestem przyzwyczajony, i byłem skłonny dać Madlantisowi szansę, choćby jeżeli mogłem tylko spróbować kawałek. Nie mogłem uczestniczyć w bitwach okrętowych, aby uczynić Majimę najbardziej przerażającym piratem na siedmiu morzach, ani sterować własnym okrętem przez wody Honolulu, ale te opcje będą dostępne w pełnej wersji gry.

Jak smok: Yakuza na Hawajach naprawdę czuję się jak Gaiden gra, coś, co miało wypełnić lukę między wydaniami, aby zaspokoić głód rosnącej nowej publiczności. Albo odciągnąć długoletnich fanów, którzy w przeciwnym razie zmęczyli się serią i chcą po prostu zagrać jako Majima po raz ostatni. Było wiele niedociągnięć i wiele ponownego wykorzystania zasobów, co nie zawsze jest złą rzeczą, ale Dragon Engine (którego zespół użył po raz pierwszy do Yakuza 6 w 2016) naprawdę zaczyna pokazywać swój wiek. To dziwne, dlaczego Ryu Ga Gotoku Studio nie przeszło na Unreal Engine 5, jak to miało miejsce w przypadku Jak smok: Ishinktóry wygląda na krok wyżej Yakuza na Hawajach. Przynajmniej nie mogę powiedzieć, iż to więcej tego samego, ponieważ zmiana głównego bohatera i powrót do walki bardziej zorientowanej na akcję wydaje się odświeżający.



Source link

Idź do oryginalnego materiału