według Puls BiznesuW Polsce spada liczba sklepów spożywczych sprzedających żywność, mięso i alkohol, za to rośnie liczba piekarni. Statystyki pokazują, iż choć w pierwszej połowie 2024 r. ogółem liczba sklepów spadła, piekarnie stanowią wyjątek.
Dane Dun & Bradstreet Poland wskazują na spadek liczby sklepów wszystkich typów w Polsce z wyjątkiem piekarni.
Największy spadek zanotowano w sklepach mięsnych, które spadły o 1,3%.
W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego liczba sklepów monopolowych zmniejszyła się o 0,7%, a warzywniczych o 0,2%. Jednak w całym kraju przez cały czas działa około 1200 targów rybnych.
?゚ロメ Co się dzieje z większością chudych, monopolowych i warzywniaków.
ᴄᴢʏᴛᴀᴊ ᴡɪᴇ̨ᴄᴇᴊ https://t.co/APPL8hvo8M pic.twitter.com/P37iAEWPMZ
– Radio Polskie (@polskieradiopl) 23 września 2024 r
Polacy wyraźnie preferują świeże pieczywo, często odwiedzając piekarnie w celu zakupu bochenków chleba, bułek i innych wypieków.
W 2024 roku w Polsce będzie działać ponad 3200 piekarni, co oznacza wzrost o około 0,9% w stosunku do roku poprzedniego.
Źródło: IAR/Puls Biznesu/X/@polskieradiopl
(MB)