Wspomniana powyżej marka to Puma, niemiecki producent odzieży i obuwia sportowego. Choć od lat cieszy się ogromną popularnością, to niestety okazuje się, iż rozpoznawalność wśród klientów nie jest gwarancją stabilnej sytuacji finansowej. 2025 rok to wyjątkowo ciężki okres dla firmy i według prognoz ma zakończyć się stratami. Z drugiej strony planowane są już działania, które mają tę sytuację poprawić.
REKLAMA
Zobacz wideo Areta Szpura o branży modowej: Marki są zdesperowane, bo wiedzą, iż zmiana musi nadejść
Czy Puma planuje zwolnienia? Niemiecki gigant odzieżowy ma wyjątkowo ciężki rok
O problemach finansowych Pumy pisaliśmy w marcu tego roku. Przypomnijmy, iż już wtedy firma zamierzała wdrożyć program redukcji kosztów, w ramach którego zapowiedziano zwolnienie 500 pracowników na całym świecie oraz likwidację nierentownych sklepów. Teraz nadchodzą kolejne zmiany. Agencja Reuters donosi, iż Puma planuje kolejnych 900 zwolnień, co stanowi około 13 proc. globalnej kadry korporacyjnej. Ponadto marka zmienia swoją strategię hurtową, aby sprzedawać mniej produktów sprzedawcom detalicznym w USA, oferującym niższe ceny i zwiększyć sprzedaż bezpośrednią za pośrednictwem swojej witryny internetowej i sklepów stacjonarnych. Reuters zauważa, iż dla branży odzieży sportowej jest to trudny okres na rynku amerykańskim ze względu na cła i niepewność gospodarczą, które wpływają na decyzje konsumentów. Mimo to decyzje musiały zostać podjęte.
Puma stała się zbyt komercyjna, nadmiernie eksponowana w niewłaściwych kanałach, oferująca zbyt wiele rabatów
- stwierdził prezes Pumy Arthur Hoeld podczas konferencji prasowej, na którą powołuje się agencja Reuters. Hoeld objął swoje stanowisko w lipcu, z założeniem odbudowania firmy. Dotychczas podjęto już takie kroki, jak ograniczenie handlu hurtowego, redukcja nadwyżek zapasów u sprzedawców detalicznych czy ograniczenie rabatów dla klientów. W planach jest także poprawa działań marketingowych i redukcja nowych linii produktów. Kiedy należy spodziewać się efektów tych zmian?
Jak Puma radzi sobie finansowo? Firma wprowadzi duże zmiany, aby znowu stanąć na nogi
Od początku 2025 roku akcje Pumy straciły połowę swojej wartości. W trzecim kwartale sprzedaż firmy spadła o 15,3 proc. do 1,96 mld euro. W dużym stopniu odpowiadają za to obniżki u sprzedawców detalicznych. Firma przyznaje, iż oczekuje zakończenia 2025 roku ze stratami. Rok 2026 ma by rokiem przejściowym, a w 2027 roku Puma ma znowu zacząć odnotowywać zyski.
Jestem pewien, iż znów uda nam się naprowadzić kota na adekwatny tor
- stwierdził Arthur Hoeld podczas konferencji prasowej, nawiązując do logo firmy przedstawiającego panterę.
Zobacz też: Tym osobom przysługuje specjalne świadczenie przed emeryturą. ZUS wypłaca prawie 1,9 tys. zł
Źródło: reuters.com
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.














