Skojarzenia z babcią na tym jednak się kończą. Biżuteria z bursztynem hiszpańskiej marki TOUS nie mogłaby być bardziej nowoczesna. Kolekcja „Soul of Amber” to nausznica, kolczyki, bransoletka oraz dwie zawieszki – inkrustowane bursztynem w prostej, delikatnie zaokrąglonej formie (tak różnej od nieoszlifowanych bursztynów modnych za czasów naszych babć). Ale to nie wszystko. Inspiracją do stworzenia kolekcji był bowiem nie tylko bursztyn, ale i znak rozpoznawczy TOUS, czyli uroczy miś, który – choć trudno w to uwierzyć – w tym roku obchodzi 40. urodziny! W kolekcji „Soul of Amber” zamienia się w zwierzę stadne – został zmultiplikowany i rzeźbiarsko połączony w całość – obrączkę (której nieregularna forma budzi skojarzenia z sękaczem) oraz naszyjnik, obok którego nie sposób przejść obojętnie.

Kolekcja TOUS „Soul of Amber”, czyli hiszpańska fascynacja bursztynem
Wróćmy jednak na chwilę do samego bursztynu, bo pewnie zastanawiacie się, dlaczego właśnie po niego sięgnęła hiszpańska marka, pracując nad najnowszą kolekcją. Z odpowiedzią przychodzi Magdalena Siegal, Marketing and Communication Manager marki. „Polska zajmuje szczególne miejsce w sercu naszej marki — to jeden z kluczowych rynków TOUS na świecie” – podkreśla. I dodaje:
Kolekcja TOUS „Soul of Amber” to hołd dla Polski. Wykorzystany w niej bursztyn to kamień głęboko zakorzeniony w historii i kulturze kraju. Znany jako „bałtyckie złoto”, bursztyn symbolizuje nie tylko piękno natury, ale także polską tradycję, dziedzictwo i tożsamość. To także hołd dla ciepła i energii bursztynu, przekształconych w biżuterię pełną symboliki i emocji. Najlepiej zresztą same zobaczcie efekty. Ja jestem zachwycona!

