Kreatywność sprzedaje: McDonald’s – „Mata przejmuje Maka"

nowymarketing.pl 1 rok temu
W ramach cyklu Kreatywność sprzedaje przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursie Effie 2022. Tym razem rozmawiamy z Katarzyną Borowską, marketing manager w McDonald’s, na temat kampanii „Mata przejmuje Maka”. McDonald’s robił już takie akcje, jak ta z Matą, w USA. Czy to jakiś sprawdzony model, globalnie wypracowane dobre praktyki czy jednak w dużej mierze lokalne podejście?
Sam mechanizm wprowadzenia do oferty produktów sygnowanych przez rozpoznawalną osobę faktycznie powstał w USA, natomiast w kampanii „Mata przejmuje Maka” podejście strategiczne, insight i ideę kreatywną wypracowaliśmy lokalnie.


Da się skopiować dobre wzorce, czy zawsze efektywność jest efektem indywidualnej strategii? Innymi słowy – co zadziałało w Stanach, a nie zadziałałoby w Polsce?
Globalny mechanizm McDonald’s Famous Orders, który polega na wykreowaniu zestawów przez znane osoby, stanowił świetny punkt startowy dla...
Idź do oryginalnego materiału