Korzystasz z woreczków zrywek w Biedronce? Uważaj, bo za ich niewłaściwe przeznaczenie kasjer doliczy opłatę recyklingową!

spottedlublin.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: Biedronka naliczy klientowi 25 groszy za każdy źle wykorzystany jednorazowy woreczek | fot. DW


Biedronka postanowiła podjąć działania zmierzające do zmiany niewłaściwych nawyków klientów, którzy podczas drobnych zakupów wykorzystują tzw. zrywki – jednorazowe woreczki foliowe – niezgodnie z ich przeznaczeniem. Zamiast pakować w nie warzywa, owoce czy pieczywo, klienci często używają ich do produktów już zapakowanych. W odpowiedzi na to sieć wprowadza opłatę za każdy woreczek użyty w niewłaściwy sposób.

Bezpłatne zrywki w Biedronce – ale tylko do żywności luzem

Od początku roku klienci sklepów Biedronka mogą zauważyć specjalne komunikaty umieszczone na regałach. Sieć przypomina w nich o zasadach korzystania z jednorazowych woreczków foliowych, tzw. zrywek. Informacja ma na celu uświadomienie klientów i zmniejszenie nadużywania tych woreczków do celów niezgodnych z ich przeznaczeniem.

Zgodnie z informacją umieszczoną w sklepach, zrywki są dostępne bezpłatnie, ale wyłącznie do pakowania produktów spożywczych sprzedawanych luzem. Dotyczy to takich artykułów jak owoce, warzywa, pieczywo, cukierki, bakalie, mięso czy ryby sprzedawane na wagę. Torebki te mają grubość poniżej 15 mikrometrów i są przeznaczone do pakowania żywności, która nie posiada własnego opakowania.

Opłata recyklingowa za niewłaściwe użycie

Biedronka wprowadza opłatę recyklingową w wysokości 25 groszy za każdy woreczek użyty do innych celów. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, gdy klienci wykorzystują zrywki do pakowania produktów już zapakowanych, takich jak jogurty, chipsy czy czekolady. Takie działanie nie tylko jest sprzeczne z przeznaczeniem torebek, ale także generuje niepotrzebne odpady.

Decyzja sieci jest częścią większego trendu dążącego do ograniczenia ilości plastiku w środowisku, w tym obowiązkiem ustawowym. Wprowadzenie opłat za niezgodne z przeznaczeniem wykorzystanie zrywek ma na celu zmianę nawyków konsumenckich i zachęcenie do bardziej świadomego korzystania z opakowań.

Aby uniknąć opłaty, wystarczy stosować zrywki zgodnie z ich przeznaczeniem. Warto także rozważyć korzystanie z wielorazowych torebek na produkty luzem lub przynosić własne reklamówki na zakupy, co wpisuje się w ideę bardziej ekologicznego podejścia do konsumpcji.

Idź do oryginalnego materiału