Konkurs na plakat dla PLL LOT

gazeta.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Materiał Promocyjny Public Relations PLL LOT


Polskie Linie Lotnicze LOT ogłaszają konkurs na plakat. Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na bilety lotnicze o takiej samej wartości. Konkurs w szczególności skierowany jest do profesjonalistów w dziedzinie grafiki i projektowania oraz studentów uczelni artystycznych. Prace konkursowe można nadsyłać do 31 lipca 2024 r. Partnerem konkursu jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.
Tadeusz Gronowski, Henryk Tomaszewski, Janusz Grabiański, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy – to tylko niektórzy z grona twórców kultowych plakatów Polskich Linii Lotniczych LOT. Ich prace dla LOT-u na stałe zapisały się w kanonie najlepszych polskich plakatów reklamowych. Jednym z pierwszych był plakat przedstawiający „Polską Linję Lotniczą Aerolloyd" autorstwa Józefa Mehoffera z 1924 r. Najbardziej liczne i znane są późniejsze dzieła Grabiańskiego – stewardesa przytulająca dziecko, stewardesa podająca posiłek czy brązowy cocker spaniel, wysuwający zaciekawioną główkę z torby podróżnej.
REKLAMA


Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając konkurs, otwierają możliwość dołączenia do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów. Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w szczególności profesjonaliści, zawodowo zajmujący się sztuką i projektowaniem, a także studenci uczelni artystycznych. Zadaniem konkursowym jest wykonanie projektu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Inspirację do wykonania prac może stanowić również hasło reklamowe marki: „Ważne, z kim podróżujesz".
Promocja polskiej kultury i sztuki to jeden z filarów strategii Polskich Linii Lotniczych LOT, marki polskiej o globalnym zasięgu. Ogłaszając konkurs na nowy plakat, chcemy podtrzymać 95-letnią tradycję tworzenia lotowskich plakatów, które na stałe wpisują się do kanonu polskiego dziedzictwa. Inspiracją dla twórców może być platforma komunikacji pod hasłem: „Ważne, z kim podróżujesz", pokazująca wyjątkowe doświadczenie podróży z LOT-em, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. Przewodniczącą kapituły konkursowej została Bożena Pysiewicz, kustosz w Muzeum Narodowym w Warszawie i kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie. W składzie kapituły znaleźli się dr hab. Ryszard Kajzer - grafik, autor plakatów, ilustracji, projektów książek i znaków graficznych, wykładowca w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska – projektantka, plakacistka, edukatorka i wykładowczyni w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, a także Bartłomiej Walczuk – designer, art-director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach płyt oraz Julia Mirny – ilustratorka, graficzka i reżyserka animacji. PLL LOT w kapitule reprezentować będzie Ewa Lampart – Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.
Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie wspiera inicjatywy, które nawiązują do tradycji związanej z artystycznym plakatem reklamowym. Historia projektowania graficznego i historia LOT-u są ze sobą nierozerwalnie powiązane od początków istnienia przedsiębiorstwa. W zbiorach Muzeum Plakatu znajduje się ponad 100 lotowskich plakatów reklamowych, które powstawały od początków istnienia przedsiębiorstwa. To prace z końca lat 20. i lat 30. oraz projekty powstające w drugiej połowie XX wieku tworzone przez grafików związanych z polską szkołą plakatu. Ogłoszony właśnie konkurs to impuls do powstania współczesnych plakatów, z których najciekawsze, nagrodzone projekty powiększą muzealną kolekcję – mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.


Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na zakup biletów lotniczych w tej samej kwocie. Druga nagroda to 5 tysięcy złotych oraz voucher na kwotę 5 tysięcy złotych do wykorzystania na zakup biletów lotniczych, natomiast nagroda za trzecie miejsce to 3 tysiące złotych oraz voucher w tej samej kwocie na bilety. W konkursie zostaną także przyznane wyróżnienia. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na dedykowanej wystawie oraz w innych aktywnościach komunikacyjnych przewoźnika.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 lipca 2024 r. o godzinie 23.59. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2024 r. Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie: www.lot.com/pl/pl/konkurs-plakat. Serdecznie zapraszamy do nadsyłania projektów!
Materiał Promocyjny Public Relations PLL LOT
Idź do oryginalnego materiału