Koloseum oszukiwało turystów. Płacili za wejściówkę prawie dwa razy więcej, niż powinni

g.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Wyborcza.pl


Planując wycieczkę do Rzymu, większość osób na listę miejsc wartych odwiedzenia wpisuje Koloseum. To jeden z najpopularniejszych obiektów na świecie, dlatego z pozoru nie dziwi fakt, iż brakuje wolnych wejściówek na zwiedzanie. Okazuje się, iż przyczyną wcale nie było spore zainteresowanie turystów.
W lipcu 2023 roku włoski urząd antymonopolowy AGCM rozpoczął śledztwo w sprawie ciągłego braku dostępności biletów do jednej z najpopularniejszych atrakcji w Rzymie. Turyści, którzy chcieli odwiedzić Koloseum, po wejściu na stronę, gdzie odbywała się oficjalna sprzedaż wejściówek, bardzo często odbijali się od ściany. Chcąc odhaczyć ten punkt na swojej liście obiektów wartych odwiedzenia, byli zmuszeni do kupienia droższego pakietu. Okazało się, iż w ten sposób firma CoopCulture dorobiła się kilku dodatkowych milionów euro. Teraz będą musieli zapłacić równie wysoką karę.


REKLAMA


Zobacz wideo Tak wygląda dezynfekcja ulic z Rzymie. Odkażane są okolice szpitali, historyczne centrum i przedmieścia


Ile kosztuje bilet do Koloseum? Turyści byli oszukiwani przez sprzedawców. Mogło być taniej
Koloseum w Rzymie to nie tylko najpopularniejszy zabytek we Włoszech, ale i na całym świecie. Szacuje się, iż co roku na teren tego wyjątkowego obiektu wchodzi kilka milionów turystów. Najtańsza możliwa opcja zwiedzania to koszt 18 euro. Niestety, ten pakiet bardzo często widniał w sieci jako niedostępny, co- jak się okazało - było sprytnym planem firmy odpowiadającej za sprzedaż biletów. Wykorzystując boty, wejściówki były wykupowane, a następnie odsprzedawane za większe pieniądze jako opcja wycieczki z przewodnikiem lub możliwością priorytetowego wstępu na teren Koloseum. W ten oto sposób sporo osób zamiast 18 euro (ok. 77 zł) płaciło 30 euro (ok.128 zł) za to, żeby podziwiać rzymski amfiteatr.
Zobacz też: Na twojej karcie pokładowej znalazł się taki kod? To znak, iż mają cię na oku
W wyniku śledztwa okazało się, iż nie tylko włoskie CoopCulture przyłożyło rękę do wyłudzeń. W sprawę były zamieszane również niemieckie, irlandzkie oraz holenderskie firmy. Na każdą z nich nałożono karę grzywny. Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM) nie okazało litości krnąbrnym spółkom.


Włochy: Urząd antymonopolowy nie ma litości. Organizatorzy wycieczek muszą zapłacić karę
Jak dowiadujemy się z komunikatu zamieszczonego na stronie włoskiego urzędu antymonopolowego AGCM, firma CoopCulture zajmowała się sprzedażą biletów do rzymskiego Koloseum od 1997 roku. W związku z tym, iż spółka przez wiele lat świadomie tworzyła iluzję braku dostępności biletów i niejako zmuszała turystów do kupowania droższych pakietów, teraz musi opłacić karę w wysokości 7 milionów euro. Pozostałych sześciu organizatorów wycieczek (Tiqets International BV, GetYourGuide Deutschland GmbH, Walks LLC, Italy With Family S.r.l., City Wonders Limited i Musement S.p.A.) również obciążono mandatem, który w sumie wynosi 13 milionów euro do podziału. Jedyną stroną, która postanowiła zabrać głos w sprawie jest przedsiębiorstwo GetYourGuide. Jak podaje portal euroweeklynews.com w opinii firmy zarzuty te są "całkowicie bezpodstawne" w związku z tym zamierzają walczyć w obronie swojego mienia.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału