Klasa Biznes KLM

manager24.pl 2 tygodni temu

Holenderski charakter jest widoczny w każdym aspekcie holenderskiej narodowej linii lotniczej. KLM obsługuje imponującą globalną sieć, co czyni go integralną częścią sojuszu SkyTeam. Wraz z siostrzaną linią Air France KLM lata na pięć kontynentów we własnej klasie biznes, zapewniając po drodze komfort i niezawodność. Oferta długodystansowego przewoźnika z Amsterdamu w klasie biznes jest oznaczona jako World Business Class, natomiast kabina premium na lotach w Europie nosi nazwę Europe Business Class.

Program lojalnościowy Flying Blue obejmuje inne linie lotnicze, w tym Air France i Kenya Airways. Członkowie mogą gromadzić i wymieniać mile w programie lojalnościowym latając liniami KLM lub dowolnym z partnerów SkyTeam, w tym Delta Air Lines lub Aeroméxico w Ameryce Północnej, China Airlines lub Garuda Indonesia w Azji oraz Middle East Airlines lub Saudia na Bliskim Wschodzie. Dzięki temu globalnemu sojuszowi pasażerowie KLM World Business Class maja akces do setek miejsc docelowych i saloników w miastach, do których linia lotnicza nie lata.

Atrakcje dla pasażerów klasy biznes na lotnisku Amsterdam Schiphol

Obsługa wszystkich lotów do i z lotniska Amsterdam Schiphol oznacza, iż ​​KLM ma żywotny interes w zapewnieniu przyjemnego transferu w swoim hubie. I tak jest. Schiphol może poszczycić się udogodnieniami, które obejmują galerie sztuki, mnóstwo sklepów i doskonałe lokale gastronomiczne.

Pasażerowie klasy biznes KLM rozpoczynający podróż w Amsterdamie znajdą łatwy w obsłudze terminal i punkt kontroli bezpieczeństwa. Dedykowana sekcja SkyPriority dla podróżujących klasą biznes oraz pasażerów SkyTeam Elite i Elite Plus zapewnia dostęp do szybkiej ścieżki bezpieczeństwa. Po stronie lotniska KLM obsługuje dwie poczekalnie – jedną po stronie strefy Schengen, a drugą obsługującą połączenia poza strefą Schengen. Ten ostatni jest najnowszym samolotem linii i oferuje wspaniałą ekspozycję wypełnionych holenderskimi domami, które podarowuje pasażerom klasy biznes podczas lotów długodystansowych. Ogromny salon o powierzchni 6800 metrów kwadratowych zajmuje dwa piętra i obejmuje wiele jadalni, barów, sekcji do pracy, pryszniców, pokoju do drzemek i balkonu, z którego można podziwiać samoloty, aby odpocząć na świeżym powietrzu.

Obie poczekalnie są popularnym sposobem na odpoczynek z dala od głównego terminalu, chociaż czasami mogą być dość zapełnione. Samoobsługowe bary oferują szeroki wybór napojów, w tym szampana, wino i alkohole – w tym holenderski Bols Genever i oczywiście najlepszy holenderski Heineken. Zawsze dostępne są słodkie i słone przekąski oraz świeże owoce. W porze posiłków oferowane są bardziej obfite dania, obejmujące gorące dania, w tym gulasze, makarony, dania mięsne i inne smaczne dania. Mile widzianymi dodatkami są sery holenderskie, wędliny, ciastka, świeże warzywa i świeże pieczywo.

Poczekalnie KLM oferują bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu, stanowiska komputerowe, prysznice i strefy relaksu. Poza Amsterdamem KLM ma markowe salony w Houston i Toronto. W większości miast pasażerowie Klasy Biznes mają dostęp do saloniku partnerskiego lub zewnętrznego, w którym mogą delektować się przekąskami przed lotem lub popracować.

Nieważne, jak daleko lecisz, podczas wchodzenia na pokład spójrz na bok samolotu. KLM nadaje nazwę każdemu ze swoich samolotów. Różnią się one w zależności od typu samolotu. Na przykład nazwy samolotów A330 pochodzą od słynnych placów w miastach na całym świecie, a nazwy wielu samolotów B777 pochodzą od parków narodowych na całym świecie.

Kabina i siedzenia

Wszystkie loty długodystansowe KLM w klasie World Business są wyposażone w siedzenia z płaskim łóżkiem, ale układ różni się w zależności od samolotu. Przyjrzyj się uważnie, a zauważysz przemyślane elementy konstrukcyjne, takie jak wzór logo korony na tkaninach siedzeń i wykładzin. W projekcie dominują odcienie błękitu, brązu i szarości.

Na każdym siedzeniu znajduje się poduszka i kołdra, dzięki którym pasażerowie mogą wygodnie odpocząć podczas długich lotów. Dostępnych jest mnóstwo miejsca do przechowywania, w tym kieszeń na czasopisma oraz gniazda zasilania i USB do ładowania urządzeń.

Większość floty KLM na trasach długodystansowych (Airbusy A330 i Boeing 777) ma układ 2-2-2, skierowany do przodu, podczas gdy nowszy Boeing 787 Dreamliner ma konstrukcję 1-2-1. o ile dostęp do wszystkich przejść jest istotną cechą samolotu, poszukaj tras obsługiwanych przez Dreamlinera lub zarezerwuj lot wcześniej, aby wybrać miejsce przy przejściu. Pasażerowie korzystający z okien większości lotów KLM będą musieli przejść obok stóp pasażera w przejściu, aby dostać się do przejścia.

Podróżujący samotnie wolą jedno z pojedynczych miejsc w Dreamlinerach lub miejsce przy przejściu środkowym w innych samolotach, tak aby nikt nie musiał przez nie przechodzić. Osoby podróżujące razem z pewnością znajdą dla siebie dowolną parę miejsc. Przegrody między siedzeniami zapewniają niewielką, ale nie całkowitą, prywatność między nimi.

Kulinaria

KLM World Business Class oferuje dwa style posiłków. Na niektórych lotach dostępna jest usługa „zjedz obiad o każdej porze” , która pozwala pasażerom wybrać posiłki odpowiadające ich gustom i cieszyć się nimi, gdy będą gotowe. W przypadku większości pozostałych lotów usługa działa według ustalonego rozkładu, zwykle zaraz po starcie, z lżejszym posiłkiem przed lądowaniem.

Posiłek poprzedzony jest serwowanymi aperitifami oraz słonymi orzechami lub serem holenderskim. kilka innych linii lotniczych oferuje ser jako przekąskę do napojów i prawie zawsze w zestawie znajduje się wykałaczka z holenderską flagą, którą można wykorzystać jako widelec. To jeden z wielu oryginalnych akcentów, który pokaże, jak dumni są Holendrzy z licznych produktów wytwarzanych w ojczyźnie KLM.

Następnie przystawka i sałatka, a wszystko podane na ozdobnych tacach ustawionych na wyłożonych lnianym obrusem stołach. Menu w Klasie Biznes zostało opracowane we współpracy z czołowym holenderskim szefem kuchni, Jonniem Boerem. Marcel Wanders to holenderski projektant, który stworzył unikalne elementy wykorzystywane w obsłudze pokładowej tej linii. Wziął logo korony i subtelnie wplótł je na przedmioty użytkowe, takie jak obrusy i serwetki. Stewardessy używają do wykonywania swoich usług wózków serwisowych przypominających kuchnię. Ułatwia to szybszą dostawę z możliwością uzupełnienia napojów do każdego dania.

Warto zauważyć, iż do ciepłego chleba KLM World Business Class oferuje zarówno oliwę z oliwek, jak i masło. Następnie serwowane jest danie główne i zwykle dostępna jest opcja holenderska, a czasami związana z miejscem docelowym. Kolejnym sprytnym szczegółem jest to, iż drukowane menu, które KLM daje pasażerom klasy biznes, są tworzone specjalnie na potrzeby tego lotu i zawierają wydrukowaną rzeczywistą datę podróży i miejsce docelowe. Do popołudniowego napoju, kawy lub herbaty podaje się słodki deser.

Gdy serwis jest dokonywany z wózka, posiłki są zwykle na talerzu i podgrzewane są w kuchni. Jednakże w przypadku wydawania posiłku na żądanie stewardessy zwykle nakładają talerze w kuchni. Zajmuje to więcej czasu, ale jest również bardziej efektowne w prezentacji.

Loty KLM do Chin i Korei oferują tradycyjne azjatyckie menu opracowane przez lokalnych szefów kuchni, podawane na zastawie inspirowanej kuchnią azjatycką. Loty do i z Indii oferują oryginalne dania kuchni indyjskiej opracowane przez szefów kuchni z Grupy Hotelowej Oberoi. W przypadku lotów do Japonii KLM nawiązał współpracę z szefem kuchni Masanorim Tomikawą z nagrodzonej gwiazdką Michelin japońskiej restauracji Yamazato w hotelu Okura Amsterdam. W ofercie są także japońskie makarony i przekąski, a także japońskie napoje, takie jak sake czy Oolong oraz japońskie herbaty. Podczas długich lotów w kuchni dostępne są przekąski lub napoje dostępne na życzenie załogi.

Napoje

Przed startem pasażerowie mogą wybierać pomiędzy szampanem, sokiem owocowym lub wodą. Drukowane menu szczegółowo opisuje wiele dostępnych opcji, a ponieważ obsługa odbywa się dzięki wózków kuchennych ustawionych w przejściu, nigdy nie będziesz musiał długo czekać, aby cieszyć się smacznym napojem podczas lotu KLM World Business Class.

W powietrzu KLM oferuje trzy wina białe, oraz szampana Nicolas Feuillatte Brut Grand Réserve i dwa wina czerwone. Tradycyjnie w ofercie znajduje się także wino deserowe oraz Porto.

Heineken to standardowa marka piwa, a na pokładzie dostępna jest długa lista alkoholi wysokoprocentowych, likierów i produktów trawiennych. Inne typowe napoje to świeży sok pomarańczowy, woda gazowana Perrier, gorzki Campari jako aperitif i Bols Genever. Kawa i szeroki wybór herbat Dilmah uzupełniają menu.

KLM oferuje w klasie biznes “odlotowy” koktajl o trafnej nazwie Latający Holender. Opracowany we współpracy z Bols, najstarszą na świecie firmą produkującą alkohole destylowane, napój jest smaczny i orzeźwiający. Koktajl łączy w sobie gin Damrak, likier jeżynowy Bols, świeży sok z cytryny, syrop cukrowy i kostki lodu. Podczas lotu pasażerowie Klasy Biznes otrzymują na swoich miejscach butelkę wody, chociaż wszystkie napoje są dostępne przez cały czas.

Od czasu do czasu KLM wykazuje się kreatywnością, oferując napoje w klasie World Business. W 2016 roku linia lotnicza ściśle współpracowała z Heinekenem nad opracowaniem pierwszego na świecie wózka na piwo z beczki, umożliwiającego podawanie zimnego piwa z beczki w powietrzu. KLM wielokrotnie współpracował z Rijksmuseum w Amsterdamie, aby dostarczać doskonałe wina z etykietami przedstawiającymi słynne obrazy prezentowane w muzeum, w tym wina Night Watch.

Serwis

Załogi KLM World Business Class są niezawodne i przyjazne, zgodnie z protokołami usług. Wiesz, czego się spodziewać po KLM i to rozumiesz. Na początku i na końcu każdego lotu steward wita każdego pasażera po imieniu, co jest miłym akcentem.

Spodziewaj się wielojęzycznego personelu pokładowego mówiącego po holendersku, doskonale po angielsku i kilku innych językach, w tym języku docelowym. Loty do Azji w większości przypadków obejmują miejscowy personel pokładowy pracujący w miejscu docelowym, co pozwala na świadczenie bardziej lokalnych usług, zwłaszcza w przypadku lotów do Chin, Korei lub Japonii.

Od 6 maja załoga KLM – o czym pisaliśmy w manager24.pl -będzie miała dodatkowe udogodnienia w pracy albowiem będą mogli nosić trampki zamiast butów! Holenderska linia lotnicza twierdzi, iż przełoży się to na większy komfort podczas pracy i przyczyni się do dobrego samopoczucia pracowników. Pracownicy KLM mogą wybrać własne tenisówki – które muszą spełniać określone wymagania – lub kupić specjalnie opracowane tenisówki KLM, zaprojektowane przez Filling Pieces.

Rozrywka

Duże ekrany LCD można aktywować dzięki dotyku lub pilota, co jest przydatną opcją, jeżeli fotel jest odchylony. Różnorodność programów jest doskonała i obejmuje muzykę światową i współczesną, filmy z Hollywood i krótkie programy tematyczne, w tym seriale komediowe i kreskówki dla dzieci. Choć wybór nie jest na tyle duży, żeby nie dało się wszystkiego przewinąć w kilka minut, zawsze znajdzie się coś, co przykuje naszą uwagę. Przy każdym siedzeniu dostępne są słuchawki redukujące hałas.

Nie wszystkie samoloty KLM są wyposażone w Wi-Fi. W samolotach wyposażonych w łączność pasażerowie mogą bezpłatnie korzystać z usług przesyłania wiadomości, takich jak WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat. Ceny dodatkowego dostępu do Internetu różnią się w zależności od lotu i obejmują określoną ilość wykorzystanych megabajtów.

Podczas wejścia na pokład dostępne są międzynarodowe gazety, a w kieszeni fotela znajduje się magazyn linii lotniczej Holland Herald, zawierający doskonałe mapy sieci tras KLM oraz wielu partnerów.

Gadżety i udogodnienia

Zestawy toaletowe autorstwa holenderskiego projektanta mody Jana Taminiau są dobrze zaopatrzone w przydatne akcesoria pokładowe, takie jak osłony oczu, zatyczki do uszu, skarpetki i zestawy dentystyczne. Balsam do ust i krem ​​nawilżający do twarzy pochodzą od holenderskiej marki kosmetyków i lifestylowej Rituals. Zestawy przyborów są dostępne w wielu wzorach i kolorach, a co roku dodawane są nowe wzory.

W toaletach czeka na Ciebie orzeźwiający spray do twarzy i balsam do rąk marki Rituals. Gorące ręczniki to dobry sposób na rozpoczęcie posiłku podczas lotu długodystansowego. Kolejnym sprytnym akcentem są małe puszki holenderskich miętówek Wilhelmina podawane z posiłkiem. Kapcie są dostępne tylko na wybranych trasach do Azji. Rodziny podróżujące z niemowlętami mogą poprosić o miejsca przystosowane do gondoli; należy je rezerwować z wyprzedzeniem, aby zagwarantować dostępność.

Kolekcja KLM Delft Blue House to chyba najbardziej zapadająca w pamięć wizytówka tej linii. Ta długoletnia tradycja sięgająca 1952 roku jest ulubieńcem załogi i pasażerów. Podczas ostatniej godziny długodystansowego lotu załoga mija tacę wypełnioną Genever (holenderski gin) domami w Delft wzorowanymi na prawdziwych budynkach z Holandii. Każdego roku linia lotnicza wybiera nowy budynek i historię, aby uhonorować ją, co często jest obchodzone z wielkim entuzjazmem przez mieszkańców. Każdy dom ma na odwrocie numer, za pomocą którego podróżni mogą je zarejestrować dzięki dedykowanej aplikacji na telefon i ostatecznie zebrać je wszystkie. Jest jeden na każdy rok działalności linii lotniczej – w tej chwili jest ich ponad sto. Podczas gdy zdecydowana większość KLM Delft Blue Houses jest napełniona Geneverem, na trasach na Bliski Wschód używa się nienapełnionych butelek, gdzie lokalne przepisy ograniczają spożycie alkoholu.

Wskazówka dla profesjonalistów: jeżeli odkryjesz, iż masz duplikat lub po prostu chcesz się wymienić, możesz poprosić personel Amsterdam Crown Lounge, gdzie możesz wymienić go na ten, którego naprawdę potrzebujesz. To zabawny i ujmujący sposób na budowanie lojalności wobec marki, a także piękna pamiątka, którą można zabrać do domu z każdego długodystansowego lotu KLM.

Krótki i średni dystans

Większość lotów KLM w Europie trwa tylko kilka godzin, ale choćby w najkrótszym przypadku w Klasie Biznes dostępny jest posiłek. Z prawdziwie holenderską wydajnością załoga zarządza pełną obsługą barową – w tym hiszpańską Cavą – i czymś smacznym do zjedzenia choćby na krótkich odcinkach – na przykład między Londynem a Amsterdamem. Podobnie jak w przypadku lotów długodystansowych, zastawę stołową zaprojektował Marcel Wanders.

W przypadku lotów krótszych niż dwie godziny oferujemy zimny posiłek podawany w kartonowym pudełku. Świeże sałatki, holenderskie sery i słodkie przysmaki często stanowią część posiłku. Na boku podawany jest ciepły chleb. W przypadku lotów wewnątrz Europy trwających powyżej dwóch godzin trzydaniowy posiłek z gorącym daniem głównym podawany jest na tacach. Gorące dania główne zostały stworzone przez znanego holenderskiego szefa kuchni Onno Kokmeijera.

Loty w Europie są obsługiwane przez samoloty wąskokadłubowe wyposażone w te same siedzenia w Klasie Biznes, co w Klasie Ekonomicznej, chociaż sąsiednie miejsce jest zablokowane, aby zapewnić dodatkową przestrzeń osobistą i komfort.

Zrównoważony rozwój

Charakterystyczne niebieskie mundury załogi nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę niebieskie odcienie zastosowane w kabinie i branding linii lotniczej. Być może nie zdajesz sobie jednak sprawy, iż po wycofaniu ze służby mundurów personelu pokładowego linia lotnicza poddaje je recyklingowi do wykorzystania w samolocie – na wykładziny lub zasłony. To tylko jedna z długiej listy działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, jakie podejmuje KLM.

KLM ma jasne cele w zakresie swojego programu redukcji emisji dwutlenku węgla i umożliwia pasażerom przekazywanie datków na rzecz zmniejszenia śladu węglowego swoich lotów. KLM była pierwszą komercyjną linią lotniczą, która w 2021 r. korzystała z syntetycznego paliwa naftowego, a podjęte przez nią wysiłki w zakresie recyklingu elementów usług pokładowych są imponujące.

We współpracy z holenderskim uniwersytetem linia lotnicza pracuje nad zaprojektowaniem samolotu w kształcie litery V, który zużywa znacznie mniej paliwa niż dzisiejsze samoloty. Od września 2020 r. do testów służy model futurystycznego samolotu w zmniejszonej skali.

KLM jest regularnie uznawany za jedną z czołowych linii lotniczych w indeksie Dow Jones Sustainability Index. niedługo będzie prowadziła jedyną w Holandii zrównoważoną wytwórnię paliwa lotniczego, wykorzystującą strumienie odpadów organicznych, w tym zużyty olej kuchenny. Jej organizacja charytatywna Wings of Support wspiera potrzebujące dzieci na całym świecie.

Na podstawie materiałów Ramsey Qubein Oprac. Andrzej Mroziński

Ramsey Qubein jest niezależnym dziennikarzem podróżniczym, znanym ze swoich kompleksowych opisów branży lotniczej, hotelarskiej i turystycznej. Dzięki imponującemu rocznemu przebiegowi przekraczającemu 700 000 mil i niezwykłej podróży na wszystkie 7 kontynentów, 50 stanów USA i 168 państw Organizacji Narodów Zjednoczonych Ramsey posiada niezrównaną wiedzę specjalistyczną w maksymalizacji podróżnych programów lojalnościowych. Jego prace, prezentowane w prestiżowych publikacjach, w tym Conde Nast Traveler i Travel+Leisure, odzwierciedlają głęboką pasję do odkrywania świata przy ograniczonym budżecie. Ramsey jest członkiem Society of American Travel Writers i posiada tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji masowej. Jego rola jako eksperta-recenzenta linii lotniczych dodaje charakterystycznego wymiaru jego wkładom, ukazując jego zaangażowanie w dostarczanie wnikliwych treści podróżniczych, opartych na rozległych globalnych doświadczeniach. Ramsey jest poszukiwanym autorytetem, regularnie współpracującym z takimi stacjami, jak BBC Worldwide i AirfareWatchdog.

Idź do oryginalnego materiału