
Ruszyła 15. edycja akcji integrującej środowisko senioralne dzięki współpracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej z lokalnymi przedsiębiorcami z branży gastronomicznej.
Dzięki ,,Kawiarence dla seniora” mieszkające w naszym mieście osoby powyżej 60. roku życia mogą kupić kawę lub herbatę za symboliczne 2 zł w wybranych kawiarniach i restauracjach. Wysokość dochodu seniorek i seniorek nie ma znaczenia. Chodzi tu bowiem o ich aktywizację i umożliwienie im pełniejszego udziału w życiu towarzyskim.
Aby wziąć udział w akcji trzeba wcześniej pobrać kupon do wybranego lokalu – to niezbędne m.in. z przyczyn organizacyjnych i ograniczonej liczby miejsc w lokalach. Kupony są wydawane w Biurze Obsługi Seniora przy ul. Śląskiej 3/5 – w każdy poniedziałek w godz. 10.00 – 13.00.
Akcję zainaugurowano już w piątek w Gospodzie Złoty Garniec – jednym z lokali biorących udział w akcji. Dla restauratorów zaangażowanych w poprzednią edycję przygotowano podziękowania, natomiast właściciele lokali, którzy zgłosili się do udziału w tegorocznej odsłonie, otrzymają wyróżnienia „Miejsce Przyjazne Seniorom”.
W tym roku seniorki i seniorzy mogą się wybrać do 9 częstochowskich kawiarni i restauracji. Oto one:
• Restauracja Torra, ul. Racławicka 2
• Restauracja A Nóż Widelec, aleja NMP 50
• Gospoda Złoty Garniec, ul. Iglasta 8
• Kawiarnia Caffe Del Corso, aleja NMP 59
• Pizzeria Italia Desiderio, ul. Wały Generała Józefa Dwernickiego 11 lokal 16-21
• Restauracja Pod Ratuszem, aleja NMP 45
• Restauracja Topollino, aleja NMP 67 lok. 2
• Restauracja Aleja 57, aleja NMP 57
• Biblical Gardens Willa Biblijne Ogrody Gospodarstwo Agroturystyczne, ul. Heraklesa 52
Wszelkie informacje na temat „Kawiarenki dla Seniora” można uzyskać u koordynatora akcji – czyli w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, w Sekcji ds. Projektów i Współpracy Międzysektorowej, przy ul. Feliksa Nowowiejskiego 10/12 lub pod nr tel. 34 322 40 79.
,,Kawiarenka dla seniora” powraca w Częstochowie od 2008 roku – z przerwą w okresie lockdownu. Co roku cieszy się powodzeniem – w zeszłym roku średnio w każdym tygodniu wydawano od 60 do 150 kuponów. Podczas całej edycji wydano ich w sumie niemal 4 tys.
Źródło: UM Częstochowa