Kampanie na Chiński Nowy Rok 2023

chinskiraport.pl 1 rok temu

Mimo iż w Chinach korzysta się z kalendarza gregoriańskiego, daty tradycyjnych świąt oparte są o kalendarz księżycowo-słoneczny. Księżycowy nowy rok jest przesunięty o parę tygodni w stosunku do gregoriańskiego. Szczególnie w południowo-wschodniej Azji jest to czas hucznego świętowania, a bliscy wymieniają się prezentami. Widząc potencjalny zysk, marki wypuszczają limitowane świąteczne edycje swoich produktów. Często przewijającym się motywem jest patronujący chiński znak zodiaku. Poniżej opisujemy wybrane kampanie na Chiński Nowy Rok 2023, czyli Rok Królika.

Chiński Nowy Rok 2023 – Rok Królika

Rok Królika zaczyna się 22 stycznia 2023 r. Obchody Chińskiego Nowego Roku, zwanego także Świętem Wiosny, kończą się wraz ze Świętem Latarni 5 lutego. W tradycji chińskiej królik symbolizuje długowieczność i elegancję. Osoby spod tego znaku wiele od siebie oczekują i dobrze się czują w otoczeniu biznesowym.

Chińczycy obchodzą Święto Wiosny poprzez:

  • generalne porządki
  • wywieszanie dekoracji świątecznych
  • odwiedzanie grobów bliskich zmarłych
  • uroczysty posiłek w gronie rodzinnym
  • wymienianie się prezentami
  • odpalanie fajerwerek i sztucznych ogni.

Rok Królika 2023 – kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2023

Po świętach Bożego Narodzenia i Nowym Roku, sklepy, szczególnie w Azji, wprowadzają kolekcje na Chiński Nowy Rok. Każdy Księżycowy Nowy Rok to szansa na podkręcenie sprzedaży. Limitowane kolekcje obejmują nie tylko kartki świąteczne czy sezonowe prezenty, ale także dobra luksusowe, kosmetyki, zastawy stołowe czy zabawki.

Cykl chińskiego zodiaku dzieli się na 12 lat, dlatego produkty co roku opatrzone są innym znakiem zodiaku. Łącznikiem jest kolor czerwony, który w tradycji chińskiej symbolizuje sukces i szczęście. Jednym z obyczajów jest zakładanie na Chiński Nowy Rok nowych czerwonych ubrań. Dlatego też wiele marek odzieżowych wypuszcza specjalne kolekcje w kolorze czerwonym.

Zobacz, co na Chiński Nowy Rok 2023 przygotowały światowe marki.

1. Swarovski na Rok Królika 2023

Producent biżuterii Swarovski wypuścił specjalną kolekcję na Święto Wiosny 2023. Wprowadzono m.in. naszyjnik pokryty złotem z króliczkiem i marchewką wysadzanymi kryształami Swarovskiego (1450 RMB; 165 USD). Fani madżonga także znajdą coś dla siebie – kolczyki pokryte różowym złotem ze znakami z kamieni-smoków (1450 RMB; 165 USD) oraz bransoletkę z elementem przypominającym kamień z pojedynczym bambusem (1650 RMB; 185 USD).

Źródło: swarovski.com.cn/en-cn

2. Breguet

Breguet to ekskluzywna marka szwajcarskich zegarków. Limitowany model zegarka (8 sztuk) z klasycznej linii na tarczy zamiast klasycznych indeksów ma sześć skaczących króliczków z białego złota. Koperta wysadzona jest 88 diamentami. Zarówno tarcza jak i pasek ze skóry aligatora są w kolorze niebieskim.

Źródło: xbiao.com/breguet/70533.html

3. Moschino

Która postać z kreskówki byłaby lepszym kandydatem na maskotkę Roku Królika jak nie królik Bugs? kooperacja projektanta Moschino z Warner Bros zaowocowała limitowaną linią odzieży i dodatków właśnie z tą postacią. Specjalna kolekcja składa się z ponad 20 modeli, od T-shirtów (5300 HKD; 295 USD) po skórzane kurtki (21 000 HKD; 2695 USD). Królują czerń, czerwień i złoto.

Źródło: hk.moschino.com/collections/ss23-cny-collection
Źródło: hk.moschino.com/collections/ss23-cny-collection

4. Calvin Klein

Kolejnym projektantem, który wypuścił świąteczną kolekcję, jest Calvin Klein. Nowa kolekcja obejmuje bieliznę i odzież (dżinsy za ok. 1690 RMB, czyli 249 USD, dresy 1290 RMB – 190 USD, swetry 1590 RMB – 235 USD) z motywem królika i liczbą 2023. Przeważają kolory: różowy, mocna czerwień, złoty i niebieski. Ponadto marka nawiązała współpracę z twórcami kreskówki “一人之下”, której bohaterowie widnieją na kartkach świątecznych.

Źródło: calvinklein.cn
Źródło: weibo.com/calvinklein

5. Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2023 – Burberry

Motywem przewodnim kolekcji Burberry (ponad 90 modeli) na Chiński Nowy Rok 2023 jest oczywiście królik. Pojawia się on jako wzór powtarzający się przez całą tkaninę, wytłoczony jest na torebkach i podobnych akcesoriach, a także wpleciony w logo domu mody. Przeważają kolory takie jak czerń, biel, czerwień i jasny róż. Ciekawymi dodatkami są czapka z długimi króliczymi uszami oraz miś-breloczek. Cena damskiej bomberki wynosi 26 000 RMB (3250 USD), szalika 5 400 RMB (620 USD), a torebki 17 900 RMB (2250 USD). W kolekcji męskiej dostępny jest m.in. plecak z króliczymi uszami pokryty polarem z wełny i kaszmiru za 13 500 RMB (1750 USD). Dziecięcy komplet dresowy kosztuje 7 300 RMB (890 USD), a czapka z daszkiem i uszami – 2 500 RMB (290 USD).

Źródło: cn.burberry.com/c/year-of-the-rabbit

6. Nike

Nike wypuszcza kolekcje na Chiński Nowy Rok co roku od 2002 roku. Limitowana edycja na Rok Królika 2023 to kilkadziesiąt produktów, od klasycznych butów po odzież sportową. Oprócz motywu królika wykorzystano także motyw marchewki i futerka. Tuż przed Chińskim Nowym Rokiem w sprzedaży będzie dostępnych m.in. 5000 wyjątkowych par niskich Air Jordan 1.

Źródło: hypebeast.com

7. Lego na Chiński Nowy Rok 2023

To już kolejny rok, w którym Lego wypuszcza specjalny zestaw klocków na Chiński Nowy. Każdy z nich zawiera kilkaset klocków i są one odpowiednie dla osób powyżej 8 roku życia. Można wybrać noworoczną paradę (129,99 USD), świąteczne dekoracje na półkę z życzeniami (89,99 USD) i zeszłoroczną platformę przedstawiającą scenki związane z obchodzeniem Święta Wiosny (cena promocyjna 63,99 USD). Są one świetnymi zabawkami edukacyjnymi poszerzającymi wiedzę na temat chińskich tradycji noworocznych.

Lego ma dobre strategie eksportu na rynek chiński. Sprawdź, jak Lego dostosowuje się do chińskich konsumentów.

Źródło: lego.com

8. Barbie

Największy na świecie producent zabawek Mattel, do którego należy słynna Barbie, oferuje na Rok Królika nową lalkę. Tak jak rok temu, lalka została zaprojektowana przez chińską projektantkę Guo Pei. Cena za jeden egzemplarz wynosi 80 USD, a limit wynosi trzy sztuki na klienta. Niebieski kostium lalki, zainspirowany szatą z dynastii Qing, jest wyszywany złotą nicią.

Źródło: creations.mattel.com

9. Starbucks

Z okazji święta Starbucks oferuje linię 24 produktów, której motywem przewodnim jest biały króliczek. W sprzedaży dostępne są:

  • misie-breloczki w stroju królika (180 HKD, 23 USD)
  • kule śnieżne (195 HKD, 25 USD)
  • termosy (220-280 HKD, 28-35 USD)
  • dzbanki (290 HKD, 37 USD)
  • szklanki ze słomką (150 HKD, 19 USD).
Źródło: starbucks.com.hk

10. Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022 – Bang & Olufsen

Bang & Olufsen to duńska marka specjalizująca się w produkcji sprzętu audio. Limitowana edycja jest inspirowana Jedwabnym Szlakiem. Wypuszczono pięć produktów (przenośne głośniki, słuchawki nauszne i słuchawki douszne, w cenach od 279 do 3499 USD) o zmienionej szacie graficznej, w kolorach “czerwień zaćmienia”, “jadeitowy” oraz “olśniewające złoto”.

Źródło: dacota.tw/blog/post/136020

11. L’Oréal

Marka kosmetyczna L’Oréal Paris z okazji Święta Wiosny oferuje zestaw kosmetyków w świątecznej szacie. Edycja jest limitowana, a ceny różnią się w zależności od wielkości zestawu. Najtańszy zestaw ośmiu produktów pielęgnacyjnych kosztuje 409 RMB (60 USD), a najdroższy, składający się z dwunastu kosmetyków, 759 RMB (112 USD). Do zestawu dołączana jest m.in. spersonalizowana kartka świąteczna. Kampania reklamowa obejmuje także program nadawany na żywo, w którym ambasadorka marki Yang Caiyu dzieli się poradami na temat dbania o urodę.

Źródło: detail.tmall.com/item_o.htm?id=552819658753

Chiński Nowy Rok 2023 a strategie promocyjne

Obecność firmy w Azji wymaga dopasowania się do lokalnego rynku. Noworoczna kampania reklamowa będzie sukcesem, jeżeli uprzednio zrobi się badania rynku. Oprócz odwoływania się do tradycyjnych symboli, dobry pomysłem jest nawiązanie współpracy z chiński influencerami, celebrytami i artystami. Powiększy to bazę potencjalnych klientów.

Jeżeli zajmujesz się eksportem do Chin, przemyśl swoje strategie na Chiński Nowy Rok. jeżeli jesteś importerem, to miej na uwadze, iż świąteczny okres noworoczny wiąże się z przestojem w produkcji w Chinach.

Idź do oryginalnego materiału