Jedna z ulubionych marek Polaków w rękach Chińczyków. Sprzedaje kurtki odstraszające komary

natemat.pl 1 dzień temu
Marka odzieżowa Jack Wolfskin została sprzedana chińskiej grupie Anta Sports za 222,21 milionów funtów (ponad miliard złotych - red.) – podaje Retail Gazette. To znacznie wyższa kwota, niż za którą marka została zakupiona 7 lat temu przez obecnego właściciela.


Marka Jack Wolfskin została sprzedana chińskiej grupie Anta Sports, a finalizacja transakcji spodziewana jest w drugim lub na początku trzeciego kwartału 2025 roku – czytamy w retailgazette.co.uk.

Jack Wolfskin powstał w 1981 roku w Niemczech i zyskał status kultowej marki odzieżowej outdoorowej. Oferuje sportową odzież dla podróżników i innych osób, które prowadzą aktywny styl życia. Jej charakterystyczne logo to łapa wilka, którą znają miliony Polaków, robiących zakupy w galeriach handlowych i nie tylko.

Dała się poznać między innymi z autorskiej technologii Mosquito Barrier, czyli kurtek z konstrukcją odstraszającą komary czy ubrań z certyfikowanej organicznej bawełny.



Ambasadorką marki jest polska podróżniczka Martyna Wojciechowska, która pokazuje produkty Jack Wolfskin w relacjach z podróży. Brand sprzedaje kurtki, bluzy, spodnie, obuwie trekkingowe, polary, dresy, plecaki, namioty, sukienki i wiele innych produktów odzieżowych.

Jack Wolfskin posiada około 500 własnych sklepów. Właściciel marki Topgolf Callaway nie kryje, iż sprzedaż ma umożliwić mu koncentrację na głównym profilu działalności, czyli golfie. Topgolf Callaway Brands kupiła Jack Wolfskin w 2018 roku za 363,30 mln funtów, a więc znacznie więcej, niż za kwotę, za którą będzie sprzedana chińskiej grupie.

– Ta sprzedaż pozwoli nam jeszcze bardziej skoncentrować się i zoptymalizować zasoby wokół naszego głównego biznesu. Co istotne, środki z transakcji wzmocnią nasz bilans oraz płynność finansową, zwiększając elastyczność przed planowanym wydzieleniem Topgolf ze struktur naszej działalności – powiedział prezes i dyrektor generalny Topgolf Callaway Brands, Chip Brewer.


– Wierzymy, iż Anta Sports będzie dobrym opiekunem ikonicznej marki Jack Wolfskin. Dziękujemy też pracownikom Jack Wolfskin, którzy ciężko pracowali nad uporządkowaniem działalności i przygotowaniem firmy na nowy rozdział – dodał Chip Brewer.

Idź do oryginalnego materiału